Venturi sproeier tk carb.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

spartarie
site mod

Bericht door spartarie »

Uw "Open sproeier" verdwijnt normaal gesproken in een blind gaatje van het carburateurhuis, daar valt helemaal niets te sproeien....
Wanneer uw venturiebuisje steeds naar beneden valt omdat de klempassing niet meer funktioneerd, ja dan.....
Spatametab

Bericht door Spatametab »

Dat �blinde gaatje� dicht de sproeier waarschijnlijk niet af. De onderdruk in de venturi kan invloed hebben op de hoogte van de benzine kolom in de sproeier buis en zo dus raar reagerend op het gas en choke instelling.
Of is dit onzin? Bij de tk de sproeier afdichting vertinnen lijkt mij een goed advies want een lekkage hier geeft ook een storing.
Ab
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
als je bent de mening dat het niet is, da kan je dat einde van de venturi met tinnen dicht zetten.
Normal word da een stalen kugel ingedrukt
groet fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

spartarie schreef:Uw "Open sproeier" verdwijnt normaal gesproken in een blind gaatje van het carburateurhuis, daar valt helemaal niets te sproeien....
Wanneer uw venturiebuisje steeds naar beneden valt omdat de klempassing niet meer funktioneerd, ja dan.....
Stijgbuis :wink:

En je hebt gelijk als de passing van de stijgbuis in het carburateur huis niet goed meer is, trekt het vacu�m ook benzine langs de stijgbuis de venturi in.
Omdat normaal gesproken de benzine alleen uit de uitstroom opening in het midden van de stijgbuis komt zal dit de mengverhouding lucht benzine verstoren zodat je motor niet goed meer loopt.

en dan heb ik het nog niet eens over de verstoring van de stationair sproeier die vacu�m lekt via de stijgbuis.

Als ie perse dit carburateur huis wil repareren zou ik eerst Henk1 vragen om een stijgbuis met sproeier in 1 te verkopen.
Een kleine dunne rubberen pakking zal het weglekken van benzine langs de stijgbuis tegen gaan.

Persoonlijk zie ik niks in het vertinnen van de messing stijgbuis ivm ongelijkmatige dikte.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Spatametab

De dames fiets.

Op dit moment loopt hij lekker stationair. Hij klenkt bij gas geven- koppeling-.
Trekt niet echt sterk tot half gas, snelheid en geluid goed.
Meer gas geeft geen toename aan vermogen of snelheid wel aan inlaat en motorgeluid.
Terug naar half gas rijdt hij als een zonnetje, zoiets als tussen Harley en een slinger naaimachine.
Te weinig benzine / vlotter niveau / uitlaat gedeeltelijk dicht?
Enig idee?
Ab
Jan

Bericht door Jan »

Andere carb... Een met loopt �f lekker �f gewoon ..t. Gepruts aan een carb wordt niet met 'lekker' lopen beloond, geloof me.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid.
Spatametab

Stionair lopen tot vlotterniveau zakt.

Deze motor loopt redelijk maar trekt niet.
Bij stationair lopen en dan de benzine kraan dicht ( volle vlotterkamer) loopt hij nog even tot het niveau +/- 2 mm is gezakt, zou toch moeten lopen tot de benzine op is?
Stationair heeft het vacu�m in de venturi niet de kracht om benzine op te zuigen wanneer deze dus 2 mm is gezakt. Toch een afdichting van de venturi sproererbuis, dus vertinnen?
Wie heeft hier ervaring in?
Ab
Plaats reactie