Venturi sproeier tk carb.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17-05-2018 10:23
Dat �blinde gaatje� dicht de sproeier waarschijnlijk niet af. De onderdruk in de venturi kan invloed hebben op de hoogte van de benzine kolom in de sproeier buis en zo dus raar reagerend op het gas en choke instelling.
Of is dit onzin? Bij de tk de sproeier afdichting vertinnen lijkt mij een goed advies want een lekkage hier geeft ook een storing.
Ab
Of is dit onzin? Bij de tk de sproeier afdichting vertinnen lijkt mij een goed advies want een lekkage hier geeft ook een storing.
Ab
Stijgbuis :wink:spartarie schreef:Uw "Open sproeier" verdwijnt normaal gesproken in een blind gaatje van het carburateurhuis, daar valt helemaal niets te sproeien....
Wanneer uw venturiebuisje steeds naar beneden valt omdat de klempassing niet meer funktioneerd, ja dan.....
En je hebt gelijk als de passing van de stijgbuis in het carburateur huis niet goed meer is, trekt het vacu�m ook benzine langs de stijgbuis de venturi in.
Omdat normaal gesproken de benzine alleen uit de uitstroom opening in het midden van de stijgbuis komt zal dit de mengverhouding lucht benzine verstoren zodat je motor niet goed meer loopt.
en dan heb ik het nog niet eens over de verstoring van de stationair sproeier die vacu�m lekt via de stijgbuis.
Als ie perse dit carburateur huis wil repareren zou ik eerst Henk1 vragen om een stijgbuis met sproeier in 1 te verkopen.
Een kleine dunne rubberen pakking zal het weglekken van benzine langs de stijgbuis tegen gaan.
Persoonlijk zie ik niks in het vertinnen van de messing stijgbuis ivm ongelijkmatige dikte.
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17-05-2018 10:23
De dames fiets.
Op dit moment loopt hij lekker stationair. Hij klenkt bij gas geven- koppeling-.
Trekt niet echt sterk tot half gas, snelheid en geluid goed.
Meer gas geeft geen toename aan vermogen of snelheid wel aan inlaat en motorgeluid.
Terug naar half gas rijdt hij als een zonnetje, zoiets als tussen Harley en een slinger naaimachine.
Te weinig benzine / vlotter niveau / uitlaat gedeeltelijk dicht?
Enig idee?
Ab
Op dit moment loopt hij lekker stationair. Hij klenkt bij gas geven- koppeling-.
Trekt niet echt sterk tot half gas, snelheid en geluid goed.
Meer gas geeft geen toename aan vermogen of snelheid wel aan inlaat en motorgeluid.
Terug naar half gas rijdt hij als een zonnetje, zoiets als tussen Harley en een slinger naaimachine.
Te weinig benzine / vlotter niveau / uitlaat gedeeltelijk dicht?
Enig idee?
Ab
-
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17-05-2018 10:23
Stionair lopen tot vlotterniveau zakt.
Deze motor loopt redelijk maar trekt niet.
Bij stationair lopen en dan de benzine kraan dicht ( volle vlotterkamer) loopt hij nog even tot het niveau +/- 2 mm is gezakt, zou toch moeten lopen tot de benzine op is?
Stationair heeft het vacu�m in de venturi niet de kracht om benzine op te zuigen wanneer deze dus 2 mm is gezakt. Toch een afdichting van de venturi sproererbuis, dus vertinnen?
Wie heeft hier ervaring in?
Ab
Bij stationair lopen en dan de benzine kraan dicht ( volle vlotterkamer) loopt hij nog even tot het niveau +/- 2 mm is gezakt, zou toch moeten lopen tot de benzine op is?
Stationair heeft het vacu�m in de venturi niet de kracht om benzine op te zuigen wanneer deze dus 2 mm is gezakt. Toch een afdichting van de venturi sproererbuis, dus vertinnen?
Wie heeft hier ervaring in?
Ab
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kaleidoscoop en 1 gast