Waar wij meer ruimte nodig hebben, gaat dat ten koste van onze medebewoners, genaamd dier.
Ze sterven van honger of afschot. Terwijl wij mensen onszelf kunnen regulieren. Met wat goede wil kan dat toch niet zo moeilijk zijn ?! Chinezen deden het al, maar erg primitief, ze zitten daardoor nu wel op �slechts� 1,3 miljard inwoners.
Wel belangrijk dat de godsdiensten dan ook hiervan doordrongen worden en de �verlichting� wat verder doorzetten.
Verlichting is, zie Wikipedia: �de rede boven de traditie/cultuur stellen�
Ik wil toch ook graag zeggen dat de bedenker van de oerknal, 13,8 miljard jaar geleden, zie de mooie kaart �Kosmische kalender� , wij leven daarop slechts 0,25 sec. een Katholiek priester was.
George Lema�tre.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre
Als ik zijn levensgeschiedenis lees, kan mij dat ontroeren, wat iemand in ��n leven presteert. En hij bleef als wetenschapper toch gelovig.
Wie weet zou hij nu zeggen bij Genesis �Gaat heen en vermenigvuldig U�, 2 X 1,5 = 3 ook een vermenigvuldiging hoor.
Ja en wat mij ook ontroert is de Sax, elke dag boodschappen mee doen, van de zomer mee rondtoeren met mijn vrouw en mee op de caravan naar Zuid Frankrijk.
Maar inmiddels ga ik wel als gezegd ermee fietsen waar mogelijk voor de gezondheid, rijdt wat zwaar maar, geen rammeltje te horen, en eenmaal op gang net een vliegwiel, heerlijk.
Raad ik iedereen nogmaals aan, zeker in je straat, smoort de criticasters, die natuurlijk zeggen wel te bewegen �electrisch�.
Sprak ik de vader van een cardioloog, die vraagt natuurlijk aan zijn pati�nten, beweegt U genoeg ?
Ja hoor doctor wij fietsen veel. Eeeh, veel, misschien electrisch ? Dat bedoelt ie eigenlijk niet, die doen ook maar wat.