Deco klep
Re: Deco klep
als de kabel echt aan het plastic van de bobine afgebroken is blijft niets anders over dan graven in het gegoten plastic totdat je genoeg vlees hebt om een kabel aan te solderen.
- Spartapappa
- Spartametoloog
Ik vind het erg knap dat je een (nieuw499 blokje hebt gekocht) deze blokje,s worden al heel wat jaren niet meer gemaakt.
Wat ik trouwens ook knap vind, is dat mijn aanbod van het 399 blokje totaal genegeerd word !
Nog geen eens een tegen berichtje, van bv nee ik zoek echt een 499, of ik zoek echt een (nieuw blokje o.i.d)
Ik probeer alleen een forum genoot te helpen tegen zeer lage kosten. Als dit genegeerd word, tja.....graag of helemaal niet.
Ik ken een iemand die nog een of meerdere 499 blokjes gloednieuw heeft.
Deze meneer woont in Borne.
Toch zul je bij zo,n blokje de keeringen moeten vervangen i.v.m uitdroging.
Een nieuw blokje zegt mij overigens niet zo veel.
Als je een gebruikte 399/499 totaal reviseerd is deze net zo goed als een (nieuwe)
Wat ik trouwens ook knap vind, is dat mijn aanbod van het 399 blokje totaal genegeerd word !
Nog geen eens een tegen berichtje, van bv nee ik zoek echt een 499, of ik zoek echt een (nieuw blokje o.i.d)
Ik probeer alleen een forum genoot te helpen tegen zeer lage kosten. Als dit genegeerd word, tja.....graag of helemaal niet.
Ik ken een iemand die nog een of meerdere 499 blokjes gloednieuw heeft.
Deze meneer woont in Borne.
Toch zul je bij zo,n blokje de keeringen moeten vervangen i.v.m uitdroging.
Een nieuw blokje zegt mij overigens niet zo veel.
Als je een gebruikte 399/499 totaal reviseerd is deze net zo goed als een (nieuwe)
-
Goeiedag,
als je heel goed zoekt kun je nog wel eens een nieuw blokje tegen komen deze komt inderdaad bij de meneer uit Borne vandaan, en ik ben ook prima in staat om een gereviverfd zo gezegd nieuwe te onderscheiden van een echt nieuwe.
Is niet netjes van mij Spartapappa sorry, maar had t wel overwogen een 399 carter maar wil graag ook nieuwe cilinder.
dat die keerringen gedaan moeten worden, was ik al van uit gegaan.
Gr Arie de Knaller.
als je heel goed zoekt kun je nog wel eens een nieuw blokje tegen komen deze komt inderdaad bij de meneer uit Borne vandaan, en ik ben ook prima in staat om een gereviverfd zo gezegd nieuwe te onderscheiden van een echt nieuwe.
Is niet netjes van mij Spartapappa sorry, maar had t wel overwogen een 399 carter maar wil graag ook nieuwe cilinder.
dat die keerringen gedaan moeten worden, was ik al van uit gegaan.
Gr Arie de Knaller.
-
Ha ha, nee die komt niet bij die kamper vandaanspartarie schreef: ↑18-04-2021 00:46Geheel nieuw....betekent dat dat het blokje nog nooit gelopen heeft?Arie de Knaller schreef: ↑17-04-2021 20:07 Goeiedag,
Ik heb nu een geheel nieuw 499 blokje gekocht, alles nieuw ontsteking carb koppeling echt alles, omdat de sax dagelijks gebruikt gaat worden, door de vrouw hoofdzakelijk.
kwam bij het vastgelopen blokje ook nog een bijna afgebroken kabeltje waar die de bobine uitkomt tegen, lijkt me lastig te repareren, iemand een tip ?
de onderdelen van het kapotte blokje, gebruik ik voor me jaren negentig met, zag zojuist dat ie erg veel speling op t achterwiel heeft.
gr Arie de Knaller.
Of zijn alleen een aantal onderdelen door nieuwe vervangen?
Toch niet in Goor gekocht hoop ik?![]()
![]()
Dat afgebroken kabeltje....je zou hem uit kunnen graven en er een nieuw kabeltje aan kunnen solderen, beter is "krimpen".
Dat vereist weer speciaal gereedschap...
Een andere spoel...ik ben er zeker van dat je die hier in het forum voor een zacht (geen marktplaats) prijsje kan verkrijgen.
Plaats een oproep bij "gevraagd".
Andere optie: Je bestelt bij Aliexpress een Tecumseh spoel, bouw hem op de kern die je al hebt
en je bent van alle kabeltjes/CDI af...
En die speling op het achterwiel, dat betekent meestal dat niet alleen de kogellagers, maar ook de loopvlakken op aandrijfas en stelconus schade hebben.

- Spartapappa
- Spartametoloog
Nou zand erover Arie de knaller ! Het is ok�.
Als je een nieuw blokje kunt kopen voor 250/300 euro zou het nog te doen zijn.
En al helemaal als je veel gebruiker bent, en er iedere dag mee naar je werk moet.
Een volledige revisie kost dit ook al.
Ik heb nu een gereviseerde 099 onder mijn metje hangen.
Alle lagertjes keeringen zuigerveer en koppeling.
Maar je schrikt van de prijs ! Duur spul !
Als je een nieuw blokje kunt kopen voor 250/300 euro zou het nog te doen zijn.
En al helemaal als je veel gebruiker bent, en er iedere dag mee naar je werk moet.
Een volledige revisie kost dit ook al.
Ik heb nu een gereviseerde 099 onder mijn metje hangen.
Alle lagertjes keeringen zuigerveer en koppeling.
Maar je schrikt van de prijs ! Duur spul !
-
Nu ik ze van Carbon maak, geen problemen meer....
door semjong � Vandaag, 00:47

door Spartapappa � 06 apr 2021, 05:28
Nou....kopie�ren en plakken gaat al goed...

- Spartapappa
- Spartametoloog
-
goeiedag,
het heeft even geduurd, maar heb het nieuwe blokje voorzien van nieuwe keerringen.
het blokje loopt super, nu na montage van de snelle cdi ben ik helemaal blij, loopt 32/ 33 km per uur.
heb niks geen gaten hoeven boren, voor meer lucht, alleen een brandschoon origineel luchtfilter, schoon gemaakt zoals Vrotkees zij.
ik vindt de snelle cdi echt een zeer goede verbetering, op heuvelachtige wegen, niks geen inhouden of gestotter bergafwaards.
vindt m prachtig lopen met het hogere toerental.
is het niet slecht voor het blokje volgas bergafwaards dan ga ik richting de 40 km per uur? heb dit overigens maar 1x geprobeerd.
ik smeer 1 op 80 eurol vollsynteet.
Gr Arie de Knaller.
het heeft even geduurd, maar heb het nieuwe blokje voorzien van nieuwe keerringen.
het blokje loopt super, nu na montage van de snelle cdi ben ik helemaal blij, loopt 32/ 33 km per uur.
heb niks geen gaten hoeven boren, voor meer lucht, alleen een brandschoon origineel luchtfilter, schoon gemaakt zoals Vrotkees zij.
ik vindt de snelle cdi echt een zeer goede verbetering, op heuvelachtige wegen, niks geen inhouden of gestotter bergafwaards.
vindt m prachtig lopen met het hogere toerental.
is het niet slecht voor het blokje volgas bergafwaards dan ga ik richting de 40 km per uur? heb dit overigens maar 1x geprobeerd.
ik smeer 1 op 80 eurol vollsynteet.
Gr Arie de Knaller.