moeizaam starten + niet starten me E-start
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
Een benzine kraantje is overigens altijd aan te raden.
Het benzine membraam was feitelijk al het benzine kraantje.
Maar bij de nieuwere modellen zat er standaard al een op.
Je kunt er een tussen de slang monteren.
Het benzine membraam was feitelijk al het benzine kraantje.
Maar bij de nieuwere modellen zat er standaard al een op.
Je kunt er een tussen de slang monteren.
- Prutser-2009
- Erelid
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 14-12-2010 09:59
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
benzine kraan is eigenlijk noodzakelijk bij de ombouw, als er een vuiltje tussen de vlotter zit dan loopt heel je tank leeg zonder dat je er iets tegen kan doen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
Normaal als een benzine membraan kapot is lekt de benzine eruit en is het luchtfilter nat.
Dit probleem lijkt erop dat er te weinig benzine in de carburateur komt.
Net als bij een vergeten open te maken benzine kraantje valt je metje ook naar +/-100 meter uit.
Een Koude start vergt meer benzine dan een warme dus gebrek aan doorloop in deze zou ook een optie kunnen zijn.
Gebrek aan benzine naar de carburateur heeft deze oorzaken.
Het kraantje in de tank daar kan het filter deels van verstopt zijn.
Het benzine filter zelf is deels verstopt
De benzineslang is gekrompen en laat te weinig door.
Dit probleem lijkt erop dat er te weinig benzine in de carburateur komt.
Net als bij een vergeten open te maken benzine kraantje valt je metje ook naar +/-100 meter uit.
Een Koude start vergt meer benzine dan een warme dus gebrek aan doorloop in deze zou ook een optie kunnen zijn.
Gebrek aan benzine naar de carburateur heeft deze oorzaken.
Het kraantje in de tank daar kan het filter deels van verstopt zijn.
Het benzine filter zelf is deels verstopt
De benzineslang is gekrompen en laat te weinig door.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
En toch schrijft de schrijver dat zijn luchtfilter nat word.
Dus dan denk aan een kapot brandstof membraam.
Als de benzine toevoer niet vlot,kan het misschien ook aan het flotter liggen.
Denk aan verkeerde afstelling of een of andere blokkade waardoor hij niet voldoende zakt.
Dus dan denk aan een kapot brandstof membraam.
Als de benzine toevoer niet vlot,kan het misschien ook aan het flotter liggen.
Denk aan verkeerde afstelling of een of andere blokkade waardoor hij niet voldoende zakt.
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
Er zit een vulkaniseer fabrikage gaatje in het midden op het membraan.
Rubber zet uit en dan kan ie gaan lekken ook als het membraan heel is.
Door het metalen stiftje eruit te duwen en er Bison TIX in het gaatje waar de stift zat te doen en het stiftje er weer in te drukken (even draaien voor een goede hechting) is het probleem opgelost.
Bison TIX blijft elastisch en tast het rubber niet aan.
Rubber zet uit en dan kan ie gaan lekken ook als het membraan heel is.
Door het metalen stiftje eruit te duwen en er Bison TIX in het gaatje waar de stift zat te doen en het stiftje er weer in te drukken (even draaien voor een goede hechting) is het probleem opgelost.
Bison TIX blijft elastisch en tast het rubber niet aan.
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
Ik rij met een Spartamet met een compleet standaard carburateur.
Dit is ook de enige, de andere twee hebben een directe inlaat.
Ik verbaas me dat ik nog nooit lekkage met deze carburateur heb gehad.
Terwijl ik het toch een paar keer met andere carburateurs heb gehad dat de boel ging lekken door het membraam.
Dit is ook de enige, de andere twee hebben een directe inlaat.
Ik verbaas me dat ik nog nooit lekkage met deze carburateur heb gehad.
Terwijl ik het toch een paar keer met andere carburateurs heb gehad dat de boel ging lekken door het membraam.
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
het probleem zit hem in de aromaten die in de benzine zitten.
Benzine is veranderd en tast het rubber aan als je niet goed oppast.
Als je op alkylaatbenzine rijd kun je weer lekkage krijgen omdat er geen aromaten in deze benzine zit en het membraan iets krimpt.
Benzine is veranderd en tast het rubber aan als je niet goed oppast.
Als je op alkylaatbenzine rijd kun je weer lekkage krijgen omdat er geen aromaten in deze benzine zit en het membraan iets krimpt.
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
Test de carburateur eens zo: https://spartamet.forum2go.nl/viewtopic ... 003&t=5188
Is het membraan ergens lek dan kom je er zo achter.
Is het membraan ergens lek dan kom je er zo achter.
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
Dames (?) en heren, als eerste, mijn dank voor alle hulp en aanwijzingen. Ik ben een beetje traag met doen wat ik moet doen, MMAR, ik hen dus de "membraan test" gedaan, daaruit blijkt dat de membraan lekt.
Nu ga ik de modificatie doen. Heb net 2 buizen gekocht (Praxis) een van Alu. en een van messing. Maar ze zijn beiden 6 mm. Ik neem aan dat het niets uit maakt behalf het feit dat ik een gat van 6 moet boren in het plastic dekseltje.
Voor dat ik begin te boren, zal ik op een antwoord wachten (je weet het maar nooit).
Nu ga ik de modificatie doen. Heb net 2 buizen gekocht (Praxis) een van Alu. en een van messing. Maar ze zijn beiden 6 mm. Ik neem aan dat het niets uit maakt behalf het feit dat ik een gat van 6 moet boren in het plastic dekseltje.
Voor dat ik begin te boren, zal ik op een antwoord wachten (je weet het maar nooit).
Re: moeizaam starten + niet starten me E-start
Je zal niet alleen het dekseltje, maar ook de tussenplaat met 6 mm moeten doorboren.
Het gat daarin is maar 5 mm.
En ook het gaatje in het carb.huis moet naar 6 mm.
Tegen geringe vergoeding kan ik je ook wel aan een 5 mm buisje helpen.
Het gat daarin is maar 5 mm.
En ook het gaatje in het carb.huis moet naar 6 mm.
Tegen geringe vergoeding kan ik je ook wel aan een 5 mm buisje helpen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten