Afdekzeil achterkant

Op zoek naar een onderdeel of gehele fiets ?
dan is dit de plek om een oproep te plaatsen, foto en vraagprijs verplicht.

als er 180 dagen niks meer in het onderwerp geplaatst is wordt het automatisch weggehaald.
Zwaantje
site mod

Afdekzeil achterkant

Bericht door Zwaantje »

Ik ben opzoek naar een afdekzeil/kap voor het achtergedeelte van mijn Metje. Ik weet dat dit bestaat, maar weet niet of dit ooit origineel geleverd is geweest. Ik zag vaak een Metje in het hart van Amersfoort staan, met een mooi beigekleurige afdekzeil over de achterkant van de fiets. De reden dat ik hiernaar opzoek ben is een beetje stout wel :D Ik wil de Met graag mee in de trein, zonder dat de NS door zal hebben dat het eigenlijk om een snorfiets gaat (welke niet zijn toegestaan in de trein.) Als je de achterkant hebt afgedekt lijkt het net op een normale fiets natuurlijk.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
pimzeewolde

Re: Afdekzeil achterkant

Bericht door pimzeewolde »

Er bestaan ook fietshoezen, mss een idee om die in de trein er over heen te doen. Zogenaamd tegen het beschadigen :D Ziet de conducteur de kentekenplaat ook niet.
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

pimzeewolde schreef: 13-12-2021 20:23 Er bestaan ook fietshoezen, mss een idee om die in de trein er over heen te doen. Zogenaamd tegen het beschadigen :D Ziet de conducteur de kentekenplaat ook niet.
Ik zal daar eens een blik op werpen. Ik moet namelijk vaak vanaf hier naar Almere. Ik heb dat tot nu toe ��n maal met de Tomos gedaan in de vrieskou. Even 60 km heen en daarna 60 terug. Ik denk dat het in de winter met de Met net ietsjes zwaarder gaat zijn.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

De ellende is dat je een verbrandingsmotor dus ook een Spartamet altijd ruikt.
Zeker in een kleine ruimte als de trein zal men het ruiken.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

Vrotkees schreef: 14-12-2021 21:09 De ellende is dat je een verbrandingsmotor dus ook een Spartamet altijd ruikt.
Zeker in een kleine ruimte als de trein zal men het ruiken.
Was ik eigenlijk ook al bang voor ja. Ik ga het binnenkort maar eens proberen. En anders heb ik een goed excuus om nog een met aan te schaffen om deze in Almere te stallen. :D :twisted:

Toen ik nog schoolgaand was, ging ik altijd op de Tomos of met naar school. Lag me net aan het weer. Ik mocht, omdat er nog al wat knaapjes op die school zaten die van slopen houden, mijn Tomos en met altijd in het afsluitbare fietsenhok van de docenten zetten. Ik was ook de enige op school met een gemotoriseerd voertuig. De rest was altijd op de fiets. Toen deze een keer een kapot slot had, mocht ik de met in de hal bij de zij-ingang zetten. Wat een spijt had mijn docent daarvan.. Het hele pand rook na die dag naar de tweetakt-mengsel.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Ik denk dat je in dit geval heel praktisch moet zijn.

Ik had in mijn stage schooltijd mijn Sparta Rocky brommer in de fietsenstalling van het NS station staan.
Omdat er geen OV naar Prath & Whitney ging moest ik een half jaar lang (in het winterseizoen in weer en wind) 20 km vanaf het NS station in de zeer vroege uurtjes naar de stageplek.
Met de Fiets 5km naar de bushalte om de eerste bus (05:05) te halen om om 7:30 bij het bedrijf te zijn.

Later heb ik ook deze brommer gebruikt bij de Luchtmacht.
Weet nog dat ik half Nederland door ben gereden en als enigste storing diverse keren een parel tussen de elektroden van de bougie gehad heb om de brommer te brengen en halen.

Voor de langste afstand zou ik dus het meest geschikte vervoermiddel gebruiken.
En er is niks mis mee een vreemde eend in de bijt erbij te hebben.
Ik ben enkele jaren geleden tegen een Vespa Si brommer aangelopen (in spiegelbeeld kleuren dan destijds) die ik vroeger had tijdens het ophalen van Spartamet onderdelen. :mrgreen:
En ik probeer nog zo een zelfde Sparta Rocky in identiek de zelfde kleur en uitvoering die ik destijds had los te peuteren van iemand.

Uit puur gebruiksgemak, onderdelenvoorziening en zelf kunnen onderhouden zou ik een Tomos (2 versnellingen) of Peugeot fox (CVT) aanraden.

Elektrische fietsen jatten ze alles vanaf en standaard scooters vind ik maar lomp en rot sturen door de kleine wieltjes.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

Vrotkees schreef: 15-12-2021 09:13 Ik denk dat je in dit geval heel praktisch moet zijn.

Ik had in mijn stage schooltijd mijn Sparta Rocky brommer in de fietsenstalling van het NS station staan.
Omdat er geen OV naar Prath & Whitney ging moest ik een half jaar lang (in het winterseizoen in weer en wind) 20 km vanaf het NS station in de zeer vroege uurtjes naar de stageplek.
Met de Fiets 5km naar de bushalte om de eerste bus (05:05) te halen om om 7:30 bij het bedrijf te zijn.

Later heb ik ook deze brommer gebruikt bij de Luchtmacht.
Weet nog dat ik half Nederland door ben gereden en als enigste storing diverse keren een parel tussen de elektroden van de bougie gehad heb om de brommer te brengen en halen.

Voor de langste afstand zou ik dus het meest geschikte vervoermiddel gebruiken.
En er is niks mis mee een vreemde eend in de bijt erbij te hebben.
Ik ben enkele jaren geleden tegen een Vespa Si brommer aangelopen (in spiegelbeeld kleuren dan destijds) die ik vroeger had tijdens het ophalen van Spartamet onderdelen. :mrgreen:
En ik probeer nog zo een zelfde Sparta Rocky in identiek de zelfde kleur en uitvoering die ik destijds had los te peuteren van iemand.

Uit puur gebruiksgemak, onderdelenvoorziening en zelf kunnen onderhouden zou ik een Tomos (2 versnellingen) of Peugeot fox (CVT) aanraden.

Elektrische fietsen jatten ze alles vanaf en standaard scooters vind ik maar lomp en rot sturen door de kleine wieltjes.
Wanneer was jou stagetijd? ik ben nogal ge�nteresseerd in mensen hun verleden en de vervlogen tijden met in het bijzonder de jaren 80' Ik neem aan dat je nu rond de 50 bent als je een tiener was in de jaren 80' Volgens mij kwamen toen juist de Vespa SI/Ciao's in zwang. Je moet dan midden en eind jaren 80 een hoop metjes hebben zien rondrijden...

Ik heb een hele hoop troep. Ik heb een Kymco Agility gehad. Was best een betrouwbaar ding. Maar nadat hij kapot ging na een jaar gebruik in 2020 heb ik hem aan de scooterboer verkocht. De reparatie zou 500 euro kosten. Ik zie hem nog wel eens rondrijden hier. Hij is nu in trouwe dienst bij een pizza koerier. Mijn eerste brommer was een Peugeot Fox. ooit een keer een vastloper gehad doordat de zuigerveren zwaar versleten waren. Ik bleef er ook maar mee rijden.... Na die Peugeot kwam de donkerblauwe Spartamet uit 1988. Na een mislukte eerste revisie er uiteindelijk toch in geslaagd hem gereviseerd en wel rijdend te krijgen. En ik maar denken.. ik kan dat niet. Ik ben bij metjes altijd het meest huiverig voor het in elkaar zetten van de naafhuls en het wormwiel. Iets teveel speling op die conus en je hele blok loopt naar de klote. Heb trouwens in de zomer van 2017 ook nog een Tomos standard snorbrommer aangeschaft. Heb daar nog altijd plezier van. Was toen in praktische nieuwstaat. Nog niet eens ingereden en dat voor 7 meier. Het enige gekloot met de Tomos is de roest en de lekke banden.
Spartapappa
Spartametoloog

Bericht door Spartapappa »

Mijn vader kocht een gloednieuwe Spartamet.
Vanaf de fietsenmaker naar huis was 1 km, toen hij aankwam mocht ik gelijk een rondje rijden.
Ik weet nog dat ik na dat rondje zei, oh dit is niks voor mij, veeeelste langzaam!!!
En nu heb ik er 4😂😂
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

Spartapappa schreef: 15-12-2021 19:13 Mijn vader kocht een gloednieuwe Spartamet.
Vanaf de fietsenmaker naar huis was 1 km, toen hij aankwam mocht ik gelijk een rondje rijden.
Ik weet nog dat ik na dat rondje zei, oh dit is niks voor mij, veeeelste langzaam!!!
En nu heb ik er 4😂😂
Haha en nu denk je; kon ik hem maar nieuw kopen.
Spartapappa
Spartametoloog

Bericht door Spartapappa »

Nou het wil zo dat mijn vader op 1 October 2014 overleden is.
Zijn metje verkocht ik een half jaar later op MP voor 75 euro.
Hij liep nog netjes en zag er ook zo uit, ook werkte alles nog naar behoren.
Nu heb ik er best wel spijt van dat ik hem toen zo maar verkocht heb.
Pas jaren later werd de Spartamet echt een passie en hobby van me.
Nu zou ik hem nooit meer verkopen als ik hem nog had.
Maarja dat is nu te laat jammer genoeg??
Plaats reactie