Inderdaad! Ik had inderdaad al door dat ook dit grote namen zijn op dit forum.Spartapappa schreef: ↑03-01-2025 13:09 Vergeet Spartarie ook niet !
Deze man heeft echt zeer veel kennis van de Spartamet.
Ook vrotkees is geen onbekende in de spartamet wereld, deze man weet ook echt veel…
En ik ga ongetwijfeld in de toekomst nog wat vraagjes stellen.
Ik heb nog 2 blokjes liggen met decompressor waar ik aan zit te denken die weer rijdend te maken als reserve.
Van 1 weet ik dat die loopt, maar dat er gewoon pure gif uit de uitlaat komt. Ik heb het vermoedde dat er een keerring o.i.d. is gesprongen in dit blokje waardoor bakolie in het carter komt en verbrand word. Het is puur gif wat uit die uitlaat komt. Stinkt erg sterk en chemisch en gaat gepaard met een hele boel rook! Deze wil ik altijd al eens uit elkaar trekken.
Deze was van het metje van mijn vader vroeger. Hij had toen via een maat van hem een ander blokje weten te scoren en eronder gezet.
Het 2e blokje weet ik de status niet van. Ooit gekregen maar is volledig kaal. Volgens de vorige eigenaar kwam deze nooit op snelheid en wou erg slecht starten. Mogelijk de slipkoppeling van versleten? Dus ook die wil ik eens onder de loep nemen.
Ik heb ooit het gereedschap gekocht zoals o.a. het vliegwieltrekker en de tool om de geperste lagers te verwijderen.
Hier zal ik een ander onderwerp voor openen als ik ermee bezig ga.