Nieuwe ervaring..
-
Nieuwe ervaring..
Vandaag samen met de directrice and onze dochter een uur gereden.. naar een gezin waar een vader woont welke erg enthousiast is omtrent spartamet. Op dit forum is hij nog niet echt bekend geloof ik
we noemen hem...@Spartapappa haha. Hij had nog een scooter staan welke hij zelf wou opknappen. Helaas de tijd niet voor. Wegdoen was een optie maar liever niet zo maar.maar na vele avonden appen had hij in de gaten dat telefonica2. Een enorme scooterliefhebber is en er wel een beetje van weet. Zelf heb ik dus 5 scooters, 1 schakelbrommer (kymco k-pipe) en een spartamet en een saxonette. Na een bedrag afgesproken te hebben hebben we afgesproken. Gezien we beiden een dochter hebben van ongeveer de zelfde leeftijd kwam mijn gezin dus mee.. auto in. Aanhanger er achter en er heen! Gezellig gesproken over van alles en nog wat. Vooral over spartamet. Wat een kennis bezit die man.. geweldig! Ik ben qua spartamet een noob. Maar scooters is weer echt mijn tak van sport. Hele gezellige dag gehad en nu staat er een cpi popcorn in de tuin. Naast mijn generic ideo. Beiden vrij zeldzame scooters. Vooral de generic. Dus een leuke combi. Dochters hebben leuk gespeeld en na een paar uur weer huiswaarts gegaan ivm andere verplichtingen. We hebben een leuke middag gehad en daarom: dank je wel voor de gastvrijheid! Ik hou hem op de hoogte van de voortgang van de cpi! Mvg robert

Re: Nieuwe ervaring..
Bijna iedereen hier geeft wel een vreemde eend in de bijt gemotoriseerde 2wieler erbij.
Vaak zijn het brommers die ze uit hun jeugd kennen of al heel erg lang hebben.
Dat maakt de brommer hobby zo leuk, wij kunnen net zo genieten van een zeldzame bv DKW brommer als dat zij kunnen genieten van onze metjes.
En het leuke is elk model en elk merk heeft zo zijn eigenaardigheden en nukken
Je leert ook een hoop door aan andere te werken dus een gezonde kruisbestuiving.
En soms kan het zelfs erger zijn als bij een metje!
We weten dat het loshalen van een carburateur van een metje omslachtig is.
Ik zou zeggen probeer het eens bij een Vespa Si
Je hebt maar een spleet van maximaal 2 cm tussen het subframe ( waar de gehele aandrijving inzit) en het frame.
(uitlaat los achter, bodemplaat los, Vsnaar losmaken, blok helemaal naar voren in subframe schuiven, luchtfilter losmaken, blok helemaal naar achter schuiven, Chokehevel losmaken, carburateur openschroeven, gaskabel uitnemen, carburateur loschroeven, blok weer helemaal naar voren schuiven en dan pas kun je die pas via onderkant door het subframe uitnemen )
Vaak zijn het brommers die ze uit hun jeugd kennen of al heel erg lang hebben.
Dat maakt de brommer hobby zo leuk, wij kunnen net zo genieten van een zeldzame bv DKW brommer als dat zij kunnen genieten van onze metjes.
En het leuke is elk model en elk merk heeft zo zijn eigenaardigheden en nukken

Je leert ook een hoop door aan andere te werken dus een gezonde kruisbestuiving.
En soms kan het zelfs erger zijn als bij een metje!
We weten dat het loshalen van een carburateur van een metje omslachtig is.
Ik zou zeggen probeer het eens bij een Vespa Si

Je hebt maar een spleet van maximaal 2 cm tussen het subframe ( waar de gehele aandrijving inzit) en het frame.
(uitlaat los achter, bodemplaat los, Vsnaar losmaken, blok helemaal naar voren in subframe schuiven, luchtfilter losmaken, blok helemaal naar achter schuiven, Chokehevel losmaken, carburateur openschroeven, gaskabel uitnemen, carburateur loschroeven, blok weer helemaal naar voren schuiven en dan pas kun je die pas via onderkant door het subframe uitnemen )
-
Re: Nieuwe ervaring..
Haha klopt. heb er 1 gehad... voor t blok er onderuit was de eerste keer haha... Na mate t vaker gedaan te hebben was het zo gepiept.
Ik ben heel veel met scooters bezig. Spartamet en zo nog niet lang.. maar dat komt wel meer denk ik. Sowieso in de lente haha.
Ik ben heel veel met scooters bezig. Spartamet en zo nog niet lang.. maar dat komt wel meer denk ik. Sowieso in de lente haha.