bougie erin en starten
als je motor reageert weet je dat het van binnen goed zit

Dacht dat ik het moest proberen van uuhhh....jullie ;-)Maar dat vacuum zuigen met de carburateur erop, dat werkt niet goed. Dan trekt ie n benzine/luchtmengsel
door de sproeier. Het membraan kan je eigenlijk alleen goed testen als ie niet op t blok zit...
Niet dat ik weet.Spettert je Metje ook benzine terug naar de carburateur?
Met een metertje de druk testen gaat denk ik ook niet goed, de afdichting via de zuiger met
1 zuigerveertje is eigenlijk nou niet zo geweldig, dus krijg je een valse uitlezing.
Met zeepsop.. Dat zou eventueel kunnen, denk ik?
Tja, is te proberen, maar zet er niet teveel druk op, en zeker niet als je carburateur is gemonteerd!
Ha die Ko, fijn dat je weer terug bent hoop voor je en ons dat je gauw weer ouderwets bent ;-)Bij een decomotor compressie meten gaat niet
Is het ook niet met een fietspomp te doen de deko in- en uitlaat dicht te maken dan via het bougiegat je zuiger d.m.v.Je zou (denk ik even uit mijn hoofd) kunnen proberen via het bougiegat lucht in te blazen als je een compressor
hebt(zuiger in de hoogste stand en vasthouden of zetten), de deco eruit halen en vervangen door een bout M10 X 1, die
spartamet van mij geeft 7 1/2 bar druk tijdens de compressieslag, als je zuigerveer kapot is dan zou, als je het membraam
eraf ligt, er lucht uit moeten komen of bij de keerringen of bij de ontluchting van het blok.
zeepsop of bellenblaas zou inderdaad aan moeten tonen of er ergens lucht ontsnapt.
Ko, kan je iets meer daarover zeggen ben niet zo snel van begrip meer, zal de leeftijd zijn. ;-)wat je kan doen is een theelepel benz in je bougiegat spuiten, bougie
erin en starten, als je motor reageert weet je dat het van binnen goed zit
Het membraan kan je eigenlijk alleen goed testen als ie niet op t blok zit...
Nu met de Samenvatting Controle Uitgebouwd Membraam.Eeen grot probleem van de membraan (en wij praten van de Membraanplaat die achter de Carb zit) is deze metalen Tong. controleer deze tong de afstand van tong een kunststofcarter zal ~0,2mm zij.
Maar hoe kan jij dit controleeren, meet afstantmat? de tong is maar 0,1mm dik. Ik test met de mond blazen en zuigen. de klep moet dicht gaan.
Fehntje, heb de membraamlip goed gezet, en gecontroleerd door er op te blazen en te zuigen op het slangetje wat orgineel op de membraamplaat is aangesloten,deze afstand instellen is niet zo nodig. Alleen als jij aan dit "lekker" grote
gaat zuigde moet de lip dicht gaan. Jij kunt het jij eerste en tweede foto zien det de lip niet dicht afsluit =valse lucht...
Volgens Ko zou bij een decomotor compressie meten niet gaan.en nou nog compressie meten als het tussen 6 en 9 bar is het in order als het beneden 6 bar nieuwe zuigerveer inzetten.
Dat wilde ik ermee zeggen een oliekeering is geen lucht afdichting dus zal altijd door laten ook al is dit minimaal je ziet dit natuurlijk maar merk je dit ook dat vraag ik me dan weer af :wink:prutser2009 schreef:ik vraag me af, was het rond en onder het vliegwiel niet ontzettend smerig en vettig, want hier zou langs de keerring een mensmering mengsel naar buiten gekomen moeten zijn, wel met lage druk want de hoge druk zit aan de andere kant van de zuiger.
Mark
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten