Vermogen neemt af tijdens lange ritten? + andere vragen...

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Robert

Bericht door Robert »

wouternet schreef:okee bedankt voor de tip! 8)
Maar het kan ook goed zijn dat je zuiger en zuigerveer niet lekker meer zijn,wanneer hij koud is heb je een goede passing naverloop van warm rijden wordt de speling groter en zal hij minder gaan trekken en dus ook minder hard lopen en ook beroerder :wink:
wouternet

Bericht door wouternet »

Robert schreef:
wouternet schreef:okee bedankt voor de tip! 8)
Maar het kan ook goed zijn dat je zuiger en zuigerveer niet lekker meer zijn,wanneer hij koud is heb je een goede passing naverloop van warm rijden wordt de speling groter en zal hij minder gaan trekken en dus ook minder hard lopen en ook beroerder :wink:
okay, dat zou het zo maar kunnen zijn! maar als ik al zei, ik heb er echt geen tijd voor om daar nu nog aan te beginnen. (vakantie is voorbij :( )
Spartamet-loos! :(
wouternet

Bericht door wouternet »

ik heb gisteren een uur gereden om me metje en wondebaarlijk geen last van afnemend vermogen. de enige 2 problemen nu zijn nog dat me motor niet heel erg stil is/lelijk geluid(youtube filmpje komt eraan) en dat als de motor echt goed warm is en je gas terug neemt �n flink remt dat de motor afslaat :? Trouwens wil hij pas weer aan als je vol gas bijgeeft en dan aan het startkoord trekt.

trouwens van die zuigerveer:
het blok zou toch evenredig uitzetten met de veer+zuiger? en dan zou dit probleem zich veel sneller voordoen, want me motor is al met 20minuten warm :roll:

mvg
Wouternet
wouternet

Bericht door wouternet »

hier is het filmpje:

Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Ik vermoed dat je je carb eventjes goed schoon moet maken. Dit verhelpt iig de start problemen. Voor de rest vind ik hem niet zo gek klinken voor een oud blokje. En er zullen altijd wel blokjes zijn met een bijgeluid.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

ik weet niet of je een ander uitlaatje hebt, maar het zou kunnen dat de demper er los inligt.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

https://spartametforum.nl
Gast

Bericht door Gast »

kijk dan effe bij dit topic
https://spartametforum.nl/rammelende ... %20uitlaat
hier kun je het rammelen verhelpen
wouternet

Bericht door wouternet »

ik zal ergens als ik tijd heb nog een keer de carb schoonmaken(heb dat 400km geleden al gedaan)

het beste is van deze met is dat ik hem gratis heb gekregen! Kenteken en papieren zaten er allemaal bij, plus orginele fietstassen met gat, halve liter ttx olie. enige probleem was dat er een breuk in het frame zat. heeft neef voor me gelast en loopt nu 28. zonder ontgrensde CDI want dies kapot(doorgebrand?)
Plaats reactie