Pagina 2 van 5
Geplaatst: 08-08-2009 11:13
door saxoNetje
[[del]
In de OLIE...
Geplaatst: 08-08-2009 12:06
door saxoNetje
[del]
Geplaatst: 08-08-2009 12:10
door saxoNetje
??? Sorry zat te klooien en nu weet ik niet hoe ik deze post kan deleten?
Geplaatst: 08-08-2009 12:30
door Admin2Vrotkees
Geeft niet.
Het is zo dat sommige fabrikanten beweren dat hun GL5 geen kwaad kan (en dat van de concurent wel), een onafhankelijke olie leverancier waarschuwde mij voor het gebruik van GP5 en het zeker niet te gebruiken bij oudere versnellingsbakken en aandrijvingen omdat de bronzen bussen er van kapot gaan, toen de spartamet ontworpen werd bestond GL5 niet en dat hou ik altijd als uitgangspunt, dus doe ik er gewone 80W90 in.
bij oudere motoren en versnellingsbakken wordt overigens vaak afgeraden om moderne synthetische olie te gebruiken en er zijn zelfs fabrikanten die olie maken zoals ze het 30 jaar geleden ook maakte zonder alle 'moderne' toevoegingen erin.
Mark
Geplaatst: 08-08-2009 12:52
door saxoNetje
[del]
Geplaatst: 28-08-2009 11:34
door saxoNetje
[del]
Geplaatst: 28-08-2009 11:53
door Admin2Vrotkees
even goed kijken of er niet opstaat GL5, als dat er niet opstaat dan zou het veilig moeten zijn, maar garantie geef ik niet.
Voor een euro of 5 koop je een nieuwe literfles 80W90, evt zou je in een automaterialenzaak het na kunne vragen of kroon oil een mailtje kunnen sturen (die zijn in het verleden bij mij altijd erg behulpzaam geweest).
Mark
Geplaatst: 30-08-2009 14:27
door wisse
uuh das balen
altijd gebruikt gelukkig nog geen last.
wat is er trouwens bij de transmissie van de met van brons?
het loopt volgens mij allemaal op naaldlagers.
Geplaatst: 30-08-2009 14:46
door Admin2Vrotkees
in iedergeval de krukas, maar die komt niet incontact met die carterolie (tenzij de keerring een beetje gaat lekken), ik zal eens moeten gaan kijken wat er nog aan bronzen busjes oid inzit wat aangetast kan worden.
Mark
Geplaatst: 31-08-2009 10:15
door saxoNetje
[del]