Pagina 2 van 3
Geplaatst: 10-10-2009 15:02
door Admin2Vrotkees
je kunt eens wat remreiniger in de carb spuiten waar normaal gesproken het luchtfilter zit en kijken of hij dan wel wil starten, als hij dan wel start zit het vrijwel zeker in het brandstof gedeelte.
Mark
Geplaatst: 10-10-2009 16:16
door spartaans
Er van uitgaande dat je hebt gekeken of de vlotter goed afsluit,zou ik de draadjes van de cdi naar voren eens onderzoeken op evt. breuk.
Geplaatst: 10-10-2009 16:52
door saxoNetje
Hoe wijd staan je bougie-elektroden?
En misschien moet je het startproces aanpassen, ik heb n Met die geen volle choke verdraagt, daar zal ik ter zijner tijd eens een gat in de chokeklep boren, zoals de latere al standaard hebben.
Of n beetje gas bij (of juist niet) elke Met start weer anders, bij mij tenminste.
En hoe hoog staat je vlotter-niveau?
Schoon en vooral droog filter is ppk wel een noodzaak ja..
Succes.
Geplaatst: 10-10-2009 16:56
door Ad.H
zet je 's avonds de benzinekraan dicht, of heb je misschien geen kraan?
haal 's avonds de leiding er af om er zeker van te zijn dat de benzine niet door blijft lopen..
Geplaatst: 10-10-2009 17:00
door Admin2Vrotkees
je zult inderdaad niet de eerste spartamet eigenaar zijn die s'ochtends zijn spartamet niet kan starten om er vervolgens achter te komen dat zijn tankje leeggelopen is.
Mark
Geplaatst: 10-10-2009 17:34
door spartaans
Om echt goed te lopen moeten je membraam(n?) en de vlotter goed werken en dan heb je helemaal geen kraan nodig;is alleen makkelijk als je de carb. er af wilt halen.
Geplaatst: 10-10-2009 18:39
door fehntjer
Moin,
een vraag heb ik wat is dat voor een Blockje ? met Deko?
Groetjes Dieter
Geplaatst: 10-10-2009 18:46
door saxoNetje
Als je elke keer n natte bougie hebt, na twee trekjes bijvoorbeeld, ga je bijna denken an n doorlatende membraan.
Geplaatst: 10-10-2009 20:18
door blauwlap
Heb de bedrading gecontroleerd en de electrode afstand van de bougie (is pas een nieuwe die voor hij aan mij verkocht werd door de fietsenmaker met spartamet en bromfiets ervaring eerst daarop gecontroleerd werd.)
De tank is niet leeg ook lekt hij geen brandstof.
En starten heb ik op diverse manieren geprobeerd. Als hij eenmaal loopt dan heb je verder eigenlijk niet zoveel last meer met starten. moet wel vaker trekken als met de andere met maar start toch binnen redelijke tijd.
Om nu te controleren of het aan de carburateur ligt heb ik een andere carburateur gemonteerd, van deze weet ik dat hij niet goed loopt max snelheid is maar amper 20 km maar dat is nu even niet van belang.
Morgen eens kijken of de met met deze carburateur wil starten binnen redelijke norm.
Ohja het is een metje met decompresseur.
Geplaatst: 10-10-2009 22:48
door fehntjer
Moin,
neem de 2 slang van de decompresseur af . Op de lange slang naa de carb membrane stop een stukje hout in en oog in de korte slang (na de uitlaat) oog dicht maken. en daanaar trekken . Start die better?
een of twee keer trekken?
groetjes