Pagina 2 van 3
Geplaatst: 17-10-2009 17:59
door LAVERDA au POIVRE
tussen blok en carb
Geplaatst: 17-10-2009 19:41
door Gast
LAVERDA au POIVRE schreef:tussen blok en carb
Ik denk dat je in de war bent gepeperde laverda...
Das het inlaatmanifold/inlaatmembraan.
Dat stiftje in je benzinemembraan is de bediening van je benzinekraantje en
zit tussen je bovendeksel en je kortsluitdeksel.
Geplaatst: 17-10-2009 20:30
door LAVERDA au POIVRE
Oeps pardon
Geplaatst: 19-10-2009 17:39
door Albert
saxoNetje schreef:Albert schreef:Bedankt voor de reacties Ko en Saxonetje.
Je kunt er niet doorheen kijken, en aan de andere zijde zit inderdaad dat stiftje. Ik heb gemerkt dat door dit gaatje en langs het stiftje benzine weglekt maar omdat het zo mooi rond is dacht ik dat het er met een bedoeling inzat. Gewoon maar afdichten dan?
Albert
Afdichten? Dat kan wel eens lastig worden!
Misschien is de chokeschuif ietwat te hoog gekomen, en heeft het pennetje de membraan geperforeert?
Als je het gaatje dicht krijgt, is het goed, maar...
Laat het even weten OK?
succes!
Ik heb het gaatje afgedicht met een druppeltje secondelijm wat ik met behulp van een kaasprikker heb aangebracht. Hoop maar dat dit benzineproof is! De blaas/zuigtest aan het benzineslangetje verliep uitstekend. Hij ligt nu als reservecarburateur op de plank.
Albert
Geplaatst: 19-10-2009 18:42
door saxoNetje
Het ZOU kunnen dat de secondenlijm hard wordt en dat het toch weer gaat lekken langs het pennetje...
Maar dan kan je Dieter's oplossing proberen!
Dat lijkt me een best goede manier, want ikzelf heb niet zulke goede ervaring(en) met secondelijm.
Alleen aan mn vingers was t n succes, plaktechnisch gezien dan...
Geplaatst: 19-10-2009 19:07
door Admin2Vrotkees
Inderdaad secondenlijm wordt hard, en dat is dus niet te gebruiken om een gat te vullen, wel om een scheurtje te lijmen, maar de randen zullen dan hard worden.
Fehntjer gebruikte Hylomar, die naam is mij niet bekend maar wel sycaflex en fix-all van soudal, dat blijft ook soepel en is ellende om van je vingers af te krijgen, de fix-all is overigens ook nog eens in verschillende kleuren te koop.
Ik heb het bij mij nog nooit geprobeerd te lijmen.
Mark
Geplaatst: 19-10-2009 19:52
door fehntjer
Moin,
met Hylomar is in Duitsland het meeste gebruikte pakking voor de carter.
een 80ml tube is voor 7euro te kopen.
kan van -50�C tot +250�C gebruikt worden.
http://www.hylomar.co.uk/ ---> Hylomar Universal Blue
ook noog een duitse Webpagina:
http://www.marston-domsel.de/
Geplaatst: 19-10-2009 22:51
door Admin2Vrotkees
http://www.hylomar.co.uk/index.php?opti ... &Itemid=70
Het ziet er uit als iets soortgelijks van GE die ik vroeger bij mijn Harley ook gebruikte om carterhelften te dichten.
Mark
Geplaatst: 20-10-2009 08:09
door saxoNetje
fehntjer schreef:Moin,
met Hylomar is in Duitsland het meeste gebruikte pakking voor de carter.
een 80ml tube is voor 7euro te kopen.
kan van -50�C tot +250�C gebruikt worden.
http://www.hylomar.co.uk/ ---> Hylomar Universal Blue
ook noog een duitse Webpagina:
http://www.marston-domsel.de/
Dat is een hele goede kwaliteit pakking materiaal!
Daar krijg je zelfs Britse motoren mee dicht 8)
Dat van GE is/was bijna hetzelfde spul, ook erg goed.
Daar heb ik de laatste jaren geen ervaring meer mee, de Hylomar pak ik hier zo uit het rek bij mn gereedschapsman.
Geplaatst: 20-10-2009 12:08
door erik
Ko de Dorpsgek schreef:Nee hoor Erik, op ALLE metjes.
Weet je meteen waarom jouw metje niet goed loopt...
laat maar ik heb het al gevonden het zit boven in de carb :oops: :oops: