Pagina 2 van 5

Geplaatst: 11-05-2015 15:48
door Prutser-2009
De luchtstroom koelt niet enkel de spoel, maar ook de vlotterkamer zodat de benzine minder warm wordt.

Geplaatst: 05-06-2015 19:50
door spartarie
Bij ��n van mijn blokjes heb ik als experiment deze extra luchtinlaat gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding
Onder in de startkap een gaatje (12mm) geboord en uit een stukje koker 40 x 20 x 2 een "luchthappertje" gezaagd/gebogen.
Binnenin de startkap een stukje fijn gaas en een strookje schuurspons om het vuil zoveel mogelijk buiten te houden.
Een M 3 boutje + zelfborgend moertje houdt het hele spul bij elkaar.
Ik moet zeggen dat het wel werkt, vooral bij tegenwind.
Ik heb op het forum van onze oosterburen ooit iets dergelijks gezien maar kan het niet meer terug vinden.

Geplaatst: 05-06-2015 20:26
door fehntjer
Moin,
in het meeste is de rijden methode linke poot beneden rechter poot omhog.
Linker poot beneden betekend minder van de luchtoevoer......
ook in het duitse Forum kan je its vinden
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.ph ... e&start=30

Geplaatst: 06-06-2015 00:01
door jgvankampen
Even een vraag Arie, opspattend vocht, heb je daar problemen mee met het luchthappertje of valt dat mee?

Geplaatst: 06-06-2015 00:19
door spartarie
Ik heb het er pas twee weken opzitten, en in principe rij ik niet als het regent...
Overigens denk ik dat vocht, als dat eventueel naar binnen komt, heel snel verdampt.
Dat vliegwiel wordt heet hoor....
@Fehntjer
Ja, linkerpootje omhoog, ik weet het.
"Dennis sommerbetrieb" , ja die had ik al gezien.
Maar ik heb ooit een foto van een "luftleiter" gezien, die kan ik niet meer vinden.

Geplaatst: 06-06-2015 00:27
door jgvankampen
Dat het vliegwiel heet wordt, heb ik al gemerkt met de vorige krukas in mijn 199 blokje, door die onbalans, werd de deksel echt heet...het is een optie die ik ook ga proberen....en rijden in de regen met mijn Berceau....echt niet, daar is ie veels te schoon voor.

/adu /adu

Geplaatst: 06-06-2015 00:45
door Vrotkees
kan uit ervaring zeggen ( verzopen kat / natte krant )
dat in een flinke hoosbui waarbij het water tot aan de uitlaat staat de met blijft lopen./twister

Dus een watergekoeld 301 blokje bestaat ik heb het bewezen :wink:

Geplaatst: 06-06-2015 13:08
door fehntjer
Moin,
@spartarie, je bedoel zo its, sorry geen Fotos
ventilator op het vliegwiel
http://www.motorfahrrad.eu/viewtopic.php?f=21&t=1325

Geplaatst: 18-03-2016 23:18
door Jan
Knutselsmurf schreef:Waarom zou je dit willen?
Zit dit topic te bekijken, was op destijds in het buitenland. Waarom zou je dit niet willen?

Geplaatst: 18-03-2016 23:23
door Jan
Prutser-2009 schreef:De luchtstroom koelt niet enkel de spoel, maar ook de vlotterkamer zodat de benzine minder warm wordt.
Mijn berekening heb ik vergeleken met een berekening die jij ooit op het forum hebt geplaatst. Beide berekeningen komen exact met elkaar overeen.

Ik kan dat topic jammer genoeg niet meer vinden.