Moppen
Een vrouw was het helemaal beu dat haar man telkens dronken thuis kwam. Ze besloot hem eens een lesje te leren en hem de stuipen op het lijf te jagen, in de hoop dat hij tot inkeer zou komen. Op een avond trok ze een duivelspak aan en verstopte zich achter een boom. Toen haar man voorbij wandelde, sprong ze te voorschijn en bleef met haar rode hoorns, drietand en lange staart dreigend voor hem staan.
"W-wie ben jij?" vroeg de man stomdronken met dubbele tong.
"Ik ben de duivel!" antwoordde de vrouw.
"Nou, k-kom dan effe g-g-gezellig mee," zei hij, "want ik b-ben getrouwd met je z-zuster!"
"W-wie ben jij?" vroeg de man stomdronken met dubbele tong.
"Ik ben de duivel!" antwoordde de vrouw.
"Nou, k-kom dan effe g-g-gezellig mee," zei hij, "want ik b-ben getrouwd met je z-zuster!"
Zwarte humor.....
En hier nog eentje "uit het leven gegrepen":
Een jaar of acht geleden bezochten wij (ons gezin) het graf van Opa, mijn vader dus.
Mijn dochter, toen 10 jr., keek eens om zich heen en ontdekte een urnenveld, waar de graven natuurlijk veel kleiner zijn.
Overtuigd dat dat kindergraven waren ging ze polshoogte nemen...en kwam al snel terug.
Papa...dat klopt niet...die graven zijn zo klein...en toch liggen er oude mensen begraven !
Papa: Die mensen zijn rechtop begraven....dat is goedkoper !!!
Ik weet zeker dat Opa, waar ik het een en ander van ge�rfd heb, in een deuk gelegen zou hebben...

En hier nog eentje "uit het leven gegrepen":
Een jaar of acht geleden bezochten wij (ons gezin) het graf van Opa, mijn vader dus.
Mijn dochter, toen 10 jr., keek eens om zich heen en ontdekte een urnenveld, waar de graven natuurlijk veel kleiner zijn.
Overtuigd dat dat kindergraven waren ging ze polshoogte nemen...en kwam al snel terug.
Papa...dat klopt niet...die graven zijn zo klein...en toch liggen er oude mensen begraven !
Papa: Die mensen zijn rechtop begraven....dat is goedkoper !!!
Ik weet zeker dat Opa, waar ik het een en ander van ge�rfd heb, in een deuk gelegen zou hebben...

Een vogeltje is in de herfst op weg naar het zuiden, op de vlucht voor de winter.
Helaas is hij wat te laat aan de reis begonnen, het wordt op zeker moment zo koud dat ie halfbevroren uit de lucht kukelt, in een weiland.
Op sterven na dood.....maar tot zijn geluk komt er een koe voorbij en die laat toevallig een flinke (warme) vlaai op hem vallen.
Het vogeltje komt door de warmte weer helemaal bij, en uit blijdschap dat hij het overleefd heeft barst hij in gezang uit.
Een passerende kat hoort dat, gaat er op af, vind het vogeltje in de koeienvlaai en vreet hem op....
Wat leren we hiervan?
Niet iedereen die op u schijt is uw vijand.....8)
En niet iedereen die u uit de stront haalt is uw vriend!
Helaas is hij wat te laat aan de reis begonnen, het wordt op zeker moment zo koud dat ie halfbevroren uit de lucht kukelt, in een weiland.
Op sterven na dood.....maar tot zijn geluk komt er een koe voorbij en die laat toevallig een flinke (warme) vlaai op hem vallen.
Het vogeltje komt door de warmte weer helemaal bij, en uit blijdschap dat hij het overleefd heeft barst hij in gezang uit.
Een passerende kat hoort dat, gaat er op af, vind het vogeltje in de koeienvlaai en vreet hem op....

Wat leren we hiervan?
Niet iedereen die op u schijt is uw vijand.....8)
En niet iedereen die u uit de stront haalt is uw vriend!

Een vrouw stapt met haar zoontje de bus in.
In het voorbijgaan voegt de buschauffeur haar toe:
"Mevrouw...ik heb zelden zo'n lelijk kind gezien!"
Spinnijdig loopt de vrouw door en gaat achter in de bus zitten, naast een wat oudere heer, kind zit bij haar op schoot.
Verontwaardigd verteld ze haar buurman wat haar is overkomen.
Die reageert: "Ongelofelijk, ik zou het er niet bij laten zitten!"
"Gelijk heeft u", zegt de vrouw, "Ik ga hem nu direct daarop aanspreken!".
"Doen!" zegt haar buurman, "Zal ik dan intussen uw aapje even vasthouden?"
In het voorbijgaan voegt de buschauffeur haar toe:
"Mevrouw...ik heb zelden zo'n lelijk kind gezien!"
Spinnijdig loopt de vrouw door en gaat achter in de bus zitten, naast een wat oudere heer, kind zit bij haar op schoot.
Verontwaardigd verteld ze haar buurman wat haar is overkomen.
Die reageert: "Ongelofelijk, ik zou het er niet bij laten zitten!"
"Gelijk heeft u", zegt de vrouw, "Ik ga hem nu direct daarop aanspreken!".
"Doen!" zegt haar buurman, "Zal ik dan intussen uw aapje even vasthouden?"

-
Winnie de Pooh zit vast in het gat van een uitgang van een grot, zijn bovenlijf is al buiten maar de rest nog niet. Konijntje was mee, en probeert Winnie de pooh uit het gat te duwen.
Winnie de pooh vraagt aan Konijntje, uhm Konijn misschien is het beter om met je schouder te duwen, in plaats van met je vuist?
Waarop Konijn antwoord, maak je er maar geen zorgen over.
Winnie de pooh vraagt aan Konijntje, uhm Konijn misschien is het beter om met je schouder te duwen, in plaats van met je vuist?
Waarop Konijn antwoord, maak je er maar geen zorgen over.

12+ jaar snorfietsmafia.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Voltijd Snorfietsgangster.
Snorfiets superheld, fuck een cape.
Houtkachel vriend.
Tijdens een vlucht in een tweezitter wordt de piloot onwel.
De passagier is in paniek en probeert zenuwachtig de radio:
"May day, May day !! De piloot is buiten bewustzijn !
Ik krijg hem niet wakker !... en ik kan niet vliegen ! May day "
Ze hoort een rustige stem die zegt:
"Hier de controletoren. Ik ontvang U luid en duidelijk en zal U hierdoor praten.
Ik heb heel wat ervaring in dit soort zaken, blijf gewoon kalm en alles komt in orde.
Geef me uw hoogte en positie a.u.b."
Vlug zegt ze in de micro: "Ik ben 1m70 en zit in de stoel vooraan rechts."
Lange stilte...
"OK" zegt de stem uit de toren traag.
"Herhaal dan nu na mij: Onze Vader, die in de hemel zijt....."
De passagier is in paniek en probeert zenuwachtig de radio:
"May day, May day !! De piloot is buiten bewustzijn !
Ik krijg hem niet wakker !... en ik kan niet vliegen ! May day "
Ze hoort een rustige stem die zegt:
"Hier de controletoren. Ik ontvang U luid en duidelijk en zal U hierdoor praten.
Ik heb heel wat ervaring in dit soort zaken, blijf gewoon kalm en alles komt in orde.
Geef me uw hoogte en positie a.u.b."
Vlug zegt ze in de micro: "Ik ben 1m70 en zit in de stoel vooraan rechts."
Lange stilte...
"OK" zegt de stem uit de toren traag.
"Herhaal dan nu na mij: Onze Vader, die in de hemel zijt....."
Midden in de nacht drong een inbreker een huis binnen.
Hij liet zijn zaklantaarn door de huiskamer schijnen, op zoek naar kostbaarheden.
Toen hoorde hij een stem in het donker, die zei: "Jezus weet dat je er bent !"
De inbreker kreeg zowat een hartverzakking, knipte zijn zaklantaarn uit en bleef stokstijf staan.
Toen hij na een tijdje niets meer hoorde, schudde hij zijn hoofd en ging verder met zijn "werk".
Maar nèt toen hij de dvd-speler naar zich toe trok, zodat hij de bedrading los zou kunnen maken, hoorde hij, luid en duidelijk: "Jezus kijkt naar je !"
Helemaal overstuur scheen hij met zijn lantaarn om zich heen, op zoek naar de plek waar de stem vandaan kwam.
Uiteindelijk kwam de lichtbundel van zijn zaklamp in een hoek van de kamer tot stilstand, gericht op een papegaai.
"Was jij dat, die tegen me praatte ?", siste de dief tegen de papegaai.
"Yes", bekende de papegaai en krijste verder: "Ik wil je alleen maar waarschuwen dat hij naar je kijkt".
De inbreker ontspande zich weer een beetje: "Me waarschuwen, hè? En wie ben jij dan wel ??"
"Mozes", antwoordde de vogel.
"Mozes ?", lachte de inbreker, "wie noemt een vogel nu Mozes ?"
"Hihi", lachte de papegaai, "mensen die een Rottweiler Jezus noemen !".
Hij liet zijn zaklantaarn door de huiskamer schijnen, op zoek naar kostbaarheden.
Toen hoorde hij een stem in het donker, die zei: "Jezus weet dat je er bent !"
De inbreker kreeg zowat een hartverzakking, knipte zijn zaklantaarn uit en bleef stokstijf staan.
Toen hij na een tijdje niets meer hoorde, schudde hij zijn hoofd en ging verder met zijn "werk".
Maar nèt toen hij de dvd-speler naar zich toe trok, zodat hij de bedrading los zou kunnen maken, hoorde hij, luid en duidelijk: "Jezus kijkt naar je !"
Helemaal overstuur scheen hij met zijn lantaarn om zich heen, op zoek naar de plek waar de stem vandaan kwam.
Uiteindelijk kwam de lichtbundel van zijn zaklamp in een hoek van de kamer tot stilstand, gericht op een papegaai.
"Was jij dat, die tegen me praatte ?", siste de dief tegen de papegaai.
"Yes", bekende de papegaai en krijste verder: "Ik wil je alleen maar waarschuwen dat hij naar je kijkt".
De inbreker ontspande zich weer een beetje: "Me waarschuwen, hè? En wie ben jij dan wel ??"
"Mozes", antwoordde de vogel.
"Mozes ?", lachte de inbreker, "wie noemt een vogel nu Mozes ?"
"Hihi", lachte de papegaai, "mensen die een Rottweiler Jezus noemen !".