Echt een mooie bijdrage weer Arie,
Prachtige folders.
Ik geniet hiervan. Dit terwijl ik de vorm van het Spartamet frame zogezegd uit één stuk gebogen niet eens zo mooi vond (understatement hoor), en wat gekunsteld.
Maar Fijn dat je zoveel aan die historie bijdraagt.
Wil ook nog even zeggen dat ik graag naar de Spartamet tour had gegaan en jou en de anderen had willen ontmoeten en de hand geschud, maar de verkeerschaos als voorspelt op mijn leeftijd hield mij tegen.
Ja hallo, zo hadden ze allemaal wel een smoes.
Volgende keer kom ik.
Hartelijke groet.
Folder 1988
Re: Folder 1988
Ehh, dit wil ik nog even gezegd hebben, het zogenaamde mixframe daarentegen vond ik altijd wel heel, heel erg mooi, mijn buurvrouw had er een, paars/blauw, maar zij fietste er slechts mee.
Het motorblok stond in storing, praat ik over 20 jaar geleden.
Een van mijn twee Saxonettes heeft dit nu ook, het euvel heb ik nog niet gevonden en heb inmiddels ca. 1500 km. ermee gefietst, op mijn leeftijd heb ik wat echte beweging nodig dus trap naar huidige maatstaven wat zwaar. Prima.
In het voorjaar hoop ik hem weer in orde te hebben en ze weer op de fietsendrager mee op een paar daagjes uit mee te nemen.
Het motorblok stond in storing, praat ik over 20 jaar geleden.
Een van mijn twee Saxonettes heeft dit nu ook, het euvel heb ik nog niet gevonden en heb inmiddels ca. 1500 km. ermee gefietst, op mijn leeftijd heb ik wat echte beweging nodig dus trap naar huidige maatstaven wat zwaar. Prima.
In het voorjaar hoop ik hem weer in orde te hebben en ze weer op de fietsendrager mee op een paar daagjes uit mee te nemen.
Re: Folder 1988
Het mixed frame alias Berceaux frame is naar mijn mening een van de meest elegante fietsframes ooit gemaakt.
Dit is een van oorsprong een Frans fietsframe.
Peugeot is met dit type frame (Berceaux) begonnen en gebruikte ze in de lichtgewicht aluminium toursport lijn die in de jaren 70 wielrenners fiets hype uitermate populair was.
Zover ik weet heeft alleen Hercules en Sparta dit type frame ook in productie gehad.
Toen in de jaren 80 de BMX (stunt) en Mountainbike frames populair werden is dit type frame eind jaren 80 uitgestorven.
Dit is een van oorsprong een Frans fietsframe.
Peugeot is met dit type frame (Berceaux) begonnen en gebruikte ze in de lichtgewicht aluminium toursport lijn die in de jaren 70 wielrenners fiets hype uitermate populair was.
Zover ik weet heeft alleen Hercules en Sparta dit type frame ook in productie gehad.
Toen in de jaren 80 de BMX (stunt) en Mountainbike frames populair werden is dit type frame eind jaren 80 uitgestorven.