Komt niet op toeren en trekt niet
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25-03-2025 21:39
Re: Komt niet op toeren en trekt niet
Ik heb wel dat hij rijd maar als ik hem optil en vol gas geef dan maakt hij machtig veel toeren maar als ik rij niet, maar heb niet het idee dat de uitlaat is dichtgekoolt
- Spartapappa
- Spartametoloog
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 23-08-2019 22:49
Re: Komt niet op toeren en trekt niet
Tja,….ontkolen en je gaat het beleven,….of niet
Re: Komt niet op toeren en trekt niet
Ja de uitlaat mag 0% kool hebben elk beetje weerstand geeft al toerenverlies
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 25-03-2025 21:39
Re: Komt niet op toeren en trekt niet
Kan het ook komen door het CDI dat hij te weinig Touren maakt ik heb een onbegrensd cdi zelf geboord door de oude eigenaar maar je hoort toch maar 9mm diep te boren? Want mijn cdi is zeker 2 cm in geboord
Re: Komt niet op toeren en trekt niet
Henkvdzand schreef: ↑06 apr 2025, 11:15
Ik heb wel dat hij rijd maar als ik hem optil en vol gas geef dan maakt hij machtig veel toeren maar als ik rij niet, maar heb niet het idee dat de uitlaat is dichtgekoolt
Je geeft zelf het antwoord al.
Aan de cdi ligt het dus niet.
Ik heb wel dat hij rijd maar als ik hem optil en vol gas geef dan maakt hij machtig veel toeren maar als ik rij niet, maar heb niet het idee dat de uitlaat is dichtgekoolt
Je geeft zelf het antwoord al.
Aan de cdi ligt het dus niet.
Re: Komt niet op toeren en trekt niet
Gebrek aan compressie is ook een oorzaak van vermogens verlies.
Als de zuigerveer vast zit door kool of gewoon versleten is heb je te weinig kracht.
Ook een lekkende decoklep geeft vermogens verlies.
Als je alles extern ( ontsteking, carburateur, decoklep en uitlaat) al gecontroleerd hebt blijft alleen nog interne oorzaken over dus in het blokje.
Wij hebben in het begin ook allemaal zo aangekloot en het is niet voor niks dat we nu een blokje helemaal openmaken en alles controleren om er zeker van te zijn dat er intern niks mis is.
Als de zuigerveer vast zit door kool of gewoon versleten is heb je te weinig kracht.
Ook een lekkende decoklep geeft vermogens verlies.
Als je alles extern ( ontsteking, carburateur, decoklep en uitlaat) al gecontroleerd hebt blijft alleen nog interne oorzaken over dus in het blokje.
Wij hebben in het begin ook allemaal zo aangekloot en het is niet voor niks dat we nu een blokje helemaal openmaken en alles controleren om er zeker van te zijn dat er intern niks mis is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast