Samenvatting van wat ik tot nog toe heb gedaan:
Sorry dat niet alles overzichtelijk en ook nogal chaotisch is, misschien dat de afb. iets meer verduidelijken.
Zonder een luchtfilter geprobeerd -
Geen verschil
Andere bougie -
Geen verschil.
Nog een vrij wel nieuwe Carburateur geprobeerd -
Geen verschil
Carburateur van mijn goed lopende Metje overgezet -
Geen verschil
Dekoklep gecheckt was goed toch ook maar vernieuwt (had namelijk nog een nieuwe liggen vandaar)
Geen verschil
Er zat origineel een Bing carburateur op waarvan het pijpje op
11 � 12 mm hoog stond dit terug gezet naar
7 mm -
Geen verschil.
Vlotter stond op
12 mm niets aan gedaan dit alles maakte -
Geen verschil.
Carburateur en
Venturiepijpje tig keer schoon gemaakt -
Geen verschil
Oliepeil bekeken, was goed.

Metje laten lopen zonder de oliedop gebeurt totaal niets met de olie.
Gecontroleerd met duim/vinger op het olie gat maar voelde totaal niets. (waarschijnlijk moeilijk te voelen)
Zal morgen nog ff olie halen en hem tot de rand toe te vullen dan met de
duim/vinger er op Metje starten en kijken als die loopt of het omhoog/spuit komt. ;-)
Vervolgens het Metje gestart met- en zonder oliedop/schroef
geen merkbaar verschil in toeren.
Als laatste nog een paar CDI's (o.a 2 zelf gemaakten) geprobeerd -
Geen verschil.
Blijft er na mijn idee nog maar 2 dingen over of toch een
Keerring of het
Membraam.
Voor de duidelijkheid dit het
Membraam

Membraam getest d.m.v. het blazen en zuigen op het slangetje, bij blazen gewoon doorgang en
!!met aanzuigen ook gewoon doorgang sluit niet af!!
De afstand van het vliegwiel zowel op
0.5mm als ook op
0.4 mm geprobeerd, -
Geen verschil.
Gebruik daarvoor een stukje soepel plastic van een Nasi-Bami Groente bakje van AppieHein voor.
In de midden van het stuk plastic heb ik een gat gemaakt waar het midden punt van de spoel door heen gaat.
Het lijkt er op dat het middenpunt van spoel iets meer uitsteekt en zo dichter bij het vliegwiel komt.
Daar het soepel is (0.4 - 0.5 mm dik) wordt het om het vliegwiel goed aangetrokken door de magneten.
Nog exact met Voelermaatjes gedaan,-
Geen verschil
Hey Ruud, fehntjer bedoeld dat je aan de carburateuropening moet zuigen en
blazen, afwisselend, met zuigen moet de membraan sluiten zonder valse lucht te trekken.
Slangetje wel ff dichthouden, maar ik neem aan dat je dat al snapt.
UUhhh.... een beetje moeilijk om zo te zuigen en blazen ;-)
Op de volgende manier met 2 verschillende diameter slang dan maar gedaan en gecontroleerd

Kon gewoon door de slang(tjes) heen blazen en zuigen,
!!echter bij het zuigen geen vacu�m!!
(Slangetje van/naar het Membraam was dicht gemaakt)
Even voor het idee waar de slangetjes naar toe gaan.
Door weer op het slangetje te blazen
en de aansluiting op de DekoKlep af te sluiten (zie pijl)
kon je als je dit slangetje (van/naar de DekoKlep) open of dicht maakte goed merken bij het verdraaien
van het vliegwiel dat er
veel-- of geen weerstand te voelen was. (effect van de DekoKlep).
En (rood) Deze was nog steeds dicht (is het slangetje naar het Membraam)
Nu aan het slangetje (wat naar het Membraam gaat) wat ik had dichtgemaakt weer open gemaakt en
vervolgens weer gaan zuigen en blazen ook daar �
Geen Verschil
Ruud, heb je al naar de uitlaat gekeken? Ook nieuwe uitlaten kunnen dichtzitten, als het dempermateriaal niet goed zit.
Keerring kan ook, maar ik had nog niet gelezen dat je de uitlaat getest hebt?
Bij deze, op u wenken bediend ;-) echter �
Geen verschil.
Blijf nog over om te testen wat Fehntjer en Mark aanhaalden de compressie meten.
Is er misschien een andere mogelijkheid om de keerring(en) te testen dan het blok te splitsen.
Denk hierbij in de geest van vacu�m te trekken en druk er op te zetten een metertje er op
aansluiten en kijken of de druk/vacu�m terug loopt.
De keerring aan de vliegwielkant zou die te controleren zijn door bijvoorbeeld enige druk op de
luchtfilterslang te zetten (als het vliegwiel er af is) en dit met wat zeepsop op de keerring te controleren zijn?