Pagina 2 van 2
Geplaatst: 03-09-2010 18:15
door Ruud
Robert schreef:Ben er vandaag nog weer mee bezig geweest nou is mijn klomp echt gebroken,op het moment dat ik mijn accu er bij in zet heb ik weer spanning op de fitting accu eruit niets meer,
Robert, dat kan kloppen er blijft een minuut of 4 � 5 spanning op het achterlicht staan.
Doe hetzelfde dan nog eens en meet na een minuut of 10 of er dan nog spanning op staat.
Geplaatst: 03-09-2010 20:51
door Robert
Ruud schreef:Robert schreef:Ben er vandaag nog weer mee bezig geweest nou is mijn klomp echt gebroken,op het moment dat ik mijn accu er bij in zet heb ik weer spanning op de fitting accu eruit niets meer,
Robert, dat kan kloppen er blijft een minuut of 4 � 5 spanning op het achterlicht staan.
Doe hetzelfde dan nog eens en meet na een minuut of 10 of er dan nog spanning op staat.
Dat ga ik morgen doen, maar wat ik mij kon heugen uit eerdere topics hadden toch alleen duitse metjes standlicht die van mij is een oer hollandse.
Geplaatst: 04-09-2010 01:53
door Ruud
Robert schreef:Dat ga ik morgen doen, maar wat ik mij kon heugen uit eerdere topics hadden toch alleen duitse metjes standlicht die van mij is een oer hollandse.
Dat klopt ook Robert dat staat ook in de beschrijving
Standlichtautomaat werkt niet (n.v.t. in Nederland)
Nu heb ik ook een Saxonette Luxus uuhh... NL 25 km versie ;-)
en daar blijft mijn achterlicht wel zo'n 4 � 5 minuten branden.
Denk dat als je een driepolige stekker hebt en alle 3 pennen zijn bedraad dit ook aan je stekker van je accubox je een een 6 volt standlicht/achterlicht hebt.
Anders de grijze draad eens losmaken van je batterijpack.
Als je op de rode- en de zwarte draad zou meten moet het zo'n 14 volt zijn.
Als je dan op (dacht) de grijze- en zwarte draad zou meten zou je de halve spanning 6 � 7 volt meten standlicht/achterlicht.
Gewoon ff meten en na 10 minuten nog eens.
Geplaatst: 04-09-2010 08:00
door Gast
ik heb z'n een

oer hollands en ook standverlichting
ik wist ook niet wat ik zag toen ik zag staan
standverlichting niet van toep. in nederland
Geplaatst: 04-09-2010 08:13
door Admin2Vrotkees
Wat ook nog wel eens een onverklaarbaar doorbranden van (vooral)het achterlicht kan veroorzaken is een slechte massa verbinding waardoor er pieken ontstaan.
Probeer eens een massa draadje te leggen van achterlicht naar de min van de accu.
Mark
Geplaatst: 04-09-2010 16:49
door Robert
Ruud schreef:Robert schreef:Dat ga ik morgen doen, maar wat ik mij kon heugen uit eerdere topics hadden toch alleen duitse metjes standlicht die van mij is een oer hollandse.
Dat klopt ook Robert dat staat ook in de beschrijving
Standlichtautomaat werkt niet (n.v.t. in Nederland)
Nu heb ik ook een Saxonette Luxus uuhh... NL 25 km versie ;-)
en daar blijft mijn achterlicht wel zo'n 4 � 5 minuten branden.
Denk dat als je een driepolige stekker hebt en alle 3 pennen zijn bedraad dit ook aan je stekker van je accubox je een een 6 volt standlicht/achterlicht hebt.
Anders de grijze draad eens losmaken van je batterijpack.
Als je op de rode- en de zwarte draad zou meten moet het zo'n 14 volt zijn.
Als je dan op (dacht) de grijze- en zwarte draad zou meten zou je de halve spanning 6 � 7 volt meten standlicht/achterlicht.
Gewoon ff meten en na 10 minuten nog eens.
Kijk daar hebben we wat aan,ik heb dezelfde als jij de achterste, volgens mij zijn deze in twee types geleverd met contact slot en zonder slot,ik heb dus degene zonder slot, en inderdaad de stekker met drie draden ik ga het maandag proberen wil eerst even kijken of die stekkertjes los leverbaar zijn en anders soldeer ik hem wel weer,moet vannacht weer werken dus ben nu nog zo brak als wat :wink: