Er zijn zoveel verschillende soorten rubber die gebruikt worden voor allerlei toepassingen in de industrie.
in de voedingsmiddelen industrie hebben ze andere eisen en stoffen waar ze aan blootgesteld worden.
NBR rubber is de meest voorkomende standaard keer/O ringrubber die voornamelijk toegepast word in de automotive.
Wat voor soort brandstof en wanneer te gebruiken komen we weer terug waar we het al over eens waren
Optie A: (Euro 98)
- max5% alcohol ivm smering,
- Vol synthetische 2 taktolie
- Een brandstof stabilisator (b.v. fuel-fit) toevoegen.
Voordeel: geschikt voor dagelijks of regelmatig gebruik en euro 98 is moeilijker als 95 maar wel verkrijgbaar bij 40% van alle pompen.
Nadeel: motor "vervuilt" intern door aromaten in de benzine.
Optie B: Alkylaat benzine (b.v. Aspen)
- 0% alcohol en aromaten toegevoegd
- Vol synthetische 2 takolie
- Een brandstof stabilisator (b.v. fuel-fit) toevoegen (lange stilstand)
Voordeel: geschikt voor weinig en periodiek gebruik (b.v. camping buitenland), superschoon.
Nadeel: Duur t.o.v. 98 alleen verkrijgbaar bij speciaalzaken. Alleen geschikt met VERSE keerringen (lekken)
Het belangrijkste is waar en waarvoor ga je een metje gebruiken?
Voor een eigenaar van een vakantiehuisje in Portugal heb ik een metje gereviseerd om op Alkylaat te lopen.
Die word alleen tijdens de winter overwinteren in de Algarve gebruikt. En staat voor de rest 7 maanden per jaar stil.
Ik heb 2 oermetjes die alleen met goed weer in de zomer buiten komen en die rijden op Alkylaat.
Mijn dagelijkse metje rijd op 98 en de metjes die regelmatig rijden die ik in onderhoud heb rijden ook probleemloos op 98.