saxonet 499 morini blok

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Telefonica2

Re: saxonet 499 morini blok

Bericht door Telefonica2 »

Keeway ben ik mee bekend haha. Begin dit jaar 1 gereviseerd. sommige dingen zijn moeilijk aan te komen. Mocht je blokrubbers nodig hebben dan kan je een topic zoeken op de zelfde naam als hier en dan kan je zien welke lagers er nodig zijn aangezien rubbers niet verkrijgbaar zijn. CPI en keeway zijn de zelfde fabrikanten ;)
Spartapappa
Spartametoloog

Bericht door Spartapappa »

Ik kon deze scooter voor niks ophalen bij mij in de buurt.
Ik wist eigenlijk niet wat ik ophaalden, alleen dat het een 2 takt is. (Dat zocht ik)
Toen ben ik mij er in gaan verdiepen veel forums bezocht en er achter gekomen dat het een vreemde eend in de bijt is😁

Mijn idee is om hem te voorzien van wat meer power.
Dus grotere cilinder enz enz…….
Telefonica2

Ben benieuwd. als je tips nodig hebt Laat t maar weten haha. ervaring genoeg met dit eigenwijze blok.
Heb wel een probleem met de saxonette. Als ik de hendel op choke zet zakt de benzine in de slang. zet ik m opnormaal komt hij iets omhoog. Als ik hem naar 0 zet dan komt de benzine helemaal omhoog. Bij vullen van de slang gebeurt niet. Dit deed hij ook met de andere carb en nu is halfgas geven bwoap zeggen(brandstof te kort)en volgas normaal. ook loopt de slang leeg tijdens het rijden en word niet meer gevuld, trek ik de slang van de kraan af dan spuit de benzine er uit. Dus kraan LIJKT goed. De dop zelf is open dus tank zuigt geen vacuum. Morgen ga ik de tank van de sparta er op zetten. Dit om te testen. Enige andere tips?
Spartapappa
Spartametoloog

Dat de benzine in de slang omhoog komt door de choke handel te verplaatsen is normaal.
Het ingebouwde brandstof membraan zorgt hiervoor…
Telefonica2

Dat begrijp ik. alleen dat er niks word bijgevuld vind ik t punt waar t mis lijkt te gaan. ik schets de situatie om het zo goed mogelijk uit te leggen van wat wel of niet gebeurt. Dit gaat vaak mis bij vraagstellingen.
Spartapappa
Spartametoloog

Je hebt een pb.
Plaats reactie