Pagina 4 van 5

Geplaatst: 15-02-2011 11:24
door jorn
Hi Ko! Dat zal ongetwijfeld helpen. Alleen steekt er bij mij geen stukje as uit om een moer op te draaien. M'n afnemer is te groot. :evil:

Geplaatst: 15-02-2011 15:37
door Gast
Stukje van de afnemer afslijpen, of de moeren en conussen een stukje
verdraaien, l/r beetje voor beetje zodat je wat ruimte krijgt.
As er niet uithalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: 15-02-2011 19:26
door VanLunteren
Ik heb bij mijn freewheel een drevel pas gemaakt voor in het ronde gaatje.
Dan het wiel ergens stevig vastgeklemd met Zachte band,
En dan band oppompen.
Misschien heeft iemand er wat aan.

Jan Willem

Geplaatst: 15-02-2011 20:05
door Gast
Met dat ronde gaatje moet je uitkijken, dat is de stelring van het lagerdeksel.
Als dat loskomt heb je allemaal heel kleine kogeltjes, staafjes en veertjes
op de vloer liggen en je krijgt het ding niet meer in elkaar.
Exit freewheel.
Je hebt dan wel een lekkere rand om een waterpomptang op te zetten
om de resten van je freewheel los te draaien.

Geplaatst: 17-02-2011 08:01
door VanLunteren
Heb gisteren het hele spul weer in elkaar gezet,
Niks aan de hand, in 2x starten.
Toen stukje gereden, en nog even laten lopen.
Nog niks aan de hand maar toen ik hem uit had gezet,
Begon hij als een gek benzine te lekken.
Het komt uit het luchtfilter gat.
Lijkt mij de vlotter, maar die lijkt nog goed en een andere helpt ook niet.
Zou het nog wat anders kunnen zijn?

Jan Willem

Geplaatst: 17-02-2011 08:37
door Gast
vlotter

Geplaatst: 17-02-2011 09:47
door saxoNetje
Zomaar een vlotter vervangen werkt meestal niet, je zal de naald moeten inslijpen. Dat slijpen niet al te letterlijk nemen want dan maak je meer kapopt dan je lief is. (net als alcoholische versnaperingen)


Maar als het pas komt als je de kraan dicht doet, zou het brandstofmembraan ook de oorzaak kunnen zijn. Kan een minimaal scheurtje inzitten,dat metalen staafje kan los zitten of misschien is er iets bij de montage niet goed gegaan. Veertje wel aan de goede kant van het membraan?

Geplaatst: 17-02-2011 14:46
door VanLunteren
Maar als ik de vlotter (oude en nieuwe) zachtjes in dat gaatje druk dicht hij gewoon goed af.
Veertje zit ook goed.
Zal hem vanavond even opnieuw demonteren om te zien of ik wat verkeerd heb gedaan.
Iedereen weer bedankt iig.

Jan Willem

Geplaatst: 17-02-2011 15:55
door Gast
De geringe druk die de vlotter in de vloeistof uitoefent is met de druk van je
vingertjes niet te benaderen, dat is heel licht.
Als je een praktijktest wil doen moet je de vlotter op een randje benzine laten
drijven en het huis eroverheen houden.
In het tankje dat je erboven houd doe je wat spiritus, aan het kleurverschil
kan je zien hoeveel hij doorslaat.
Je zal versteld staan.
(Benzine en spiritus zijn heel wat dunner in viscositeit dan water of lucht)

Geplaatst: 18-02-2011 20:31
door VanLunteren
Oke bedankt ko.
Nu weet ik dat het dus wel mijn vlotter is.
Maar hoe krijg ik dit nu goed?
Want een nieuwe vlotter is ook niet meteen goed zei mark volgens mij.
Of is alleen rondjes draaien in het gaatje al voldoende?

Jan Willem