project Rabbit

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
Knutselsmurf

Bericht door Knutselsmurf »

Binnenkant van je spatborden met kleurloze tectyl inspuiten.
Kakelen kan iedereen, maar een ei leggen is de kunst.
bikemaster

Bericht door bikemaster »

Bedankt voor alle complimenten :D :D

Vandaag contact gehad met de poedercoater, het duurt een dag langer omdat het achterspatbord in 2 kleuren moet.
Morgen zijn ze klaar, kleurloze tectyl is een goed idee, het hoeft in principe niet met poedercoating, maar beter te goed beschermt, dan te weinig.
Met een hamer past alles /tand
bikemaster

Net contact gehad met de poedercoater/spuiter mijn spatbordjes waren nog niet klaar.
Het achterspatbord moet in 2 keer gepoedercoat worden, eerst rood, dan afplakken, en dan moet de 30 cm wit erop.
Het spatbord wordt met die tweede handeling weer even verhit, maar omdat ze dun zijn wordt hij net weer warm genoeg om de tape in het rood vast te doen smelten :cry:
Maar nu zou hij het op een andere manier doen, ik denk dat hij de 30 cm wit gewoon gaat spuiten.
Maar dat mag ook, want daaronder zit toch de poedercoating, dus de bescherming is wel goed genoeg.
Ook het spatbord stangetje heb ik laten poedercoaten :wink: als het goed is heb ik de spatbordjes morgen weer terug :D
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

Ja met de poedercoating eronder zal de verf niet kunnen roesten.

Ik ben benieuwd naar het resultaat straks.

Mark
Niemand prutst zoals de prutser prutst
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=736
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
bikemaster

Zoals het er nu naar uit zal zien hoeven we niet lang meer te wachten op het eindresultaat :D :D
Gisteravond heb ik bericht gekregen dat de sparbordjes gereed zijn, vanmiddag haal ik ze op, en komende week bouw ik de rabbit af (hoop ik)
bikemaster

Steeds komt er weer wat tussen :? afgelopen zaterdag plotseling lichte kiespijn, zondag fikse pijn, toch maar doorbijten tot maandag.
Maandag naar de tandarts geweest de pijn kwam van een kies waar een wortelkanaal behandeling aan was gedaan.
Omdat ik die kies al zat was en van de pijn af wou, heb ik hem meteen laten trekken ahhh wat een opluchting.
Maar helaas na een slechte nacht nog steeds pijn, ik dacht eerst napijn omdat die kies ontstoken was, maar daar was het te heftig voor.
Toch gisteren om 20:00 de spoedtandarts gebeld geheel tegen mijn principes in, maar ik was gewoon op, nachten niet geslapen, en de pijn was niet dragelijk meer.
Om 21:15 bij de tandarts en daar foto's laten maken, de kies die voor de getrokken kies staat was ook ontstoken.
Dus een wortelkanaal behandeling, vannacht heerlijk geslapen, nu eindelijk pijn vrij, en weer in staat om aan de slag te gaan met de Rabbit :D :D
bikemaster

Inmiddels ook weer een ander projeckt op de kop weten te tikken, een Honda novio 4 takt deze heeft 25 a 30 jaar in een verwarmde garage gestaan.
Alleen de tank is roestig maar dat zal ik oplossen en behandelen met tank cure daarna de carburateur reinigen, olie verversen, en een kijken als er nog wat muziek in zit :D
Als dat allemaal goed is zullen we een afspraak maken bij het rdw, ik denk dat ik hem maar voor een blauwe plaat laat keuren :twisted: :twisted:

Maar ik ga eerst de rabbit afbouwen, dit is gewoon voor erbij, ik heb ooit als 8 jarige een honda p50 gehad, en ben altijd gek op de 4 takt gebleven :D

Afbeelding
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Leuk dingetje man! En zeker weten dat je hem voor een blauwe plaat moet laten gaan, snor is beter.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
bikemaster

Zo'n 4 takt was altijd wel leuk, toen ik 8 of 9 jaar was had ik mijn eerste 4 takt een Honda P50 :D
Een novio, amigo, of een ss50 leek me leuk om eens te hebben, maar wel in originele staat, die dingen lopen zo vreselijk mooi.
Maar het gaat weer van kwaad tot erger, ik heb een poosje terug al een novio gekocht voor onderdelen.
De schuur puilt mooi uit een saxonette luxus, saxonette classic, spartamet met nieuw type frame, en de rabbit, en dan nu die 2 novio's

Nu komende week wordt de rabbit afgebouwd, dat is nog maar een kleinigheid, daarna begin ik aan die novio.
De saxonette classic en die spartamet nieuw type frame gaan weg, die ene novio sloop ik ook nog, en dan is het kuch kuch eerst weer mooi geweest

Maar eigelijk wou ik die classic ook slopen, want dat achterwiel wou ik in de rabbit hebben, maar we zien het wel, eerst de rabbit afbouwen.
En ik koop nu eerst helemaal geen brommer fiets motor of wat dan ook :!:
bikemaster

Vanmiddag eindelijk met de Rabbit bezig geweest :o het begint op te schieten, maar dat mag ook wel zo onderhand.
De spatbordjes zijn weer gemonteerd, alles met rvs, en met een nylon ring er tussen :P
1 dezer dagen kan hij op de wielen :D maar hij wordt mooi, echt heel mooi, en ik ben niet snel tevreden :oops:
Morgen zal ik eens een foto plaatsen 8)
Plaats reactie