Pagina 4 van 5
Geplaatst: 05-11-2014 20:49
door Vrotkees
prachtig heb ik straks een volledige originele eerste model spartamet.
bedankt alvast.
Deze klassieke met is dan niet voor dagelijks gebruik maar lekker tuffen met goed weer. /spm
Geplaatst: 06-11-2014 17:32
door Jan
Hou roest bij haar weg en gun d'r een Dinitrol behandeling.
Heb ik ooit bij die van mij gedaan en het helpt echt.

Geplaatst: 06-11-2014 20:34
door Vrotkees
is Valvoline ML ook goed genoeg?
Die gebruik ik namelijk altijd voor auto's.?
Geplaatst: 10-11-2014 16:56
door Jan
mijn ervaring met Dinitrol is dat het altijd in zekere mate vloeibaar blijft, blijft kruipen en het penetreert eventueel al aanwezige roest. Kan het in de spatbordjes van mijn Met nu nog steeds zien en heb 0 roest.
Spuitbusjes Dinitrol zijn wat moeilijker te verkrijgen maar ik heb wel een adres waar het te koop is.
Ik heb rond '90 o.a. een Citro�n gehad die ook met Dinitrol behandeld was. Die auto rijdt nog steeds, heb 'm laatst nog gezien. Van roest geen last.
Valvoline wordt na korte tijd hard en kruipt dan niet meer. Ik persoonlijk vindt het jammer van het geld.
Geplaatst: 10-11-2014 17:14
door Vrotkees
als een oude citroen niet rot ja dan is het zeker goed spul.
Geplaatst: 10-11-2014 21:45
door Dick Nieuwenburg
Bedankt Jan voor de tip.
Effe gezocht, dit zijn verkoopadressen
http://www.carlogic.nl/Verkooppunten/Handelaar_Dinitrol
Geplaatst: 10-11-2014 23:16
door Jan
ha, top!

Geplaatst: 16-11-2014 04:06
door Snorfietsmafia
Wat is dinitrol precies? is dat een soort wax? Verders echt mooi gedaan met dat blokje en frame, Ziet er erg netjes uit

Geplaatst: 16-11-2014 10:59
door Gast
Snorfietsmafia schreef:Wat is dinitrol precies? is dat een soort wax? Verders echt mooi gedaan met dat blokje en frame, Ziet er erg netjes uit :)
soort tectyl snor
Geplaatst: 07-07-2015 22:13
door Vrotkees
kijk hier doen we het allemaal voor.
de eerste testritten zijn al gemaakt :lol:

Ik heb er een klassiek glazen benzine filter opgezet
en ook meteen een draai benzinekraan.
Een paar dingen moet ik nog doen om de puntjes op de I te zetten
- kabels van de verlichting netjes maken.
- jasbeschermers
- bevestiging benzine filter en trekstang
De eindkap van modernere kettingkasten zet ik altijd vast met een schroefje.
Deze oude eindkap zit normaal een metalen lipje op die er niet meer is
hebben jullie nog een tip of oplossing om de eindkap op een nette manier vast te zetten?