Kom weer even klagen, lijk joep uit Tilburg wel
Gisteren een distributieriem en waterpomp vervangen van een Fiat Punto.
Uiteraard eerst alle informatie en onderdelen bij elkaar gesprokkeld en me goed ingelezen voor de klus.
Het begon al goed dat 1 of andere oetlul in het verleden de borgmoer van de spanrol van de distributieketting met groene loctite vastgezet had
2.5 uur bezig geweest om de moer af te schuren met een powerfile en toen ging de spanrol los.
De oude waterpomp was ook behoorlijk dicht gekit (blijkbaar aandelen in een kit bedrijf) dus weer meer dan een uur nodig gehad om de auto 0.5 kilo lichter te maken.
Uiteraard wil je eerst testen of de pomp niet lekt dus je monteert de afdekkap expres niet maar wel de poelie.
Starten en hij knalde door de monopoint injectie de luchtinlaat uit.
krijg nou tieten wat is hier aan de hand.
Op de poelie zitten rondom tanden die door een sensor afgelezen worden voor de injector.
Ik die poelie eraf gehaald en er bleek heel gemeen 1 tand waar een deel niet aanwezig was.
Ooh , dat is het heb het gevonden.
Ik kijken of er iets over de plaatsing van de poelie in de werkplaats gids stond nada niente nop!
Dus dat word uitzoeken wat ook weer 1.5 uur duurde.
3 keer cil 1 op BDP gezet waarna je de dynamo los/vast en poelie los/verplaats/vast maakt
uiteraard was het pas bij de 3de keer dat de motor probleemloos liep.
8 uur bezig geweest in totaal maar nu heeft ie wel een zeer grote beurt gehad met alles vervangen