Pagina 4 van 4

Geplaatst: 09-10-2016 22:12
door spartarie
In mijn andere 199 blokjes zit weer een gewone volledig doorboorde pen, en die lopen niks beter of slechter.
Er zal toch een reden geweest zijn waarom ze dat in het begin zo gedaan hebben, maar wat?

Geplaatst: 09-10-2016 23:15
door Vrotkees
Heel simpel Sachs-Dolmar

die maakten ook kettingzagen met 30 cc motortjes.
De standaard piston pennen van Mahle werden in de eerste serie motoren gebruikt.

Toen de vraag zo groot werd zijn ze de open pistonpen gaan gebruiken want goedkoper.

De Sukoki zuigers zijn de zuigers voor de destijds in Taiwan gemaakte kettingzagen ( Stihl )

Geplaatst: 09-10-2016 23:41
door spartarie
ahhh...louter financi�le redenen, ik had het kunnen weten.
Dan zal het bij die kettingzagen i.v.m. de spoelpoorten wel noodzakelijk zijn geweest.

Geplaatst: 11-10-2016 19:53
door spartarie
Nog iets vreemds.
Uit dit blokje kwam een "C' zuiger tevoorschijn, en die past er ook prachtig in.
Afbeelding


In de krukkast is echter geen verfmerk te vinden, wel is de letter "A" in het carter geslagen.
Afbeelding



Een blauwe verfstip, het kenmerk van een "C" cilinder vond ik op...het grote tandwiel op de aandrijfas.

Afbeelding

Deze variant kende ik nog niet..

Geplaatst: 12-10-2016 02:25
door Vrotkees
Welkom in de wondere wereld van Sachs waar ze aan de lopende band kleuters de motoren lieten bouwen :twisted:


Afbeelding

Geplaatst: 12-10-2016 20:02
door spartarie
Afbeelding

:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 12-10-2016 22:03
door Knutselsmurf
Met waterverf!

Geplaatst: 13-10-2016 00:03
door Vrotkees
spartarie schreef:Afbeelding

:lol: :lol: :lol:
zo zie je maar weer de verloedering van het peuter / kleuter onderwijs.
eerst waren het goede blokjes later die troep met losse cilinderkop :twisted: