Lang geen update, druk druk druk enz.
Eindelijk heb ik een velg!
Om de vraag maar meteen te beantwoorden. Ja je hebt 2 andere velgen nodig voor de Fat Frank's. Deze band is uitsluitend in de maat 559 te krijgen. Een voorvelg 26" 559 koop je voor nog geen 30 euro nieuw bij meerdere webwinkels. Een achter velg 559 is lastiger uit te halen.
Tip: De kleine 559 velg heeft geen 3 gaatjes in de naaf. Dit maakt het door pluizen van marktplaats advertenties wat makkelijker.
De 559 velg is 31mm kleiner in diameter. Het lijkt niet veel maar het is onmogelijk een 559 band over een 590 velg te trekken.
De tank schiet ook al aardig op.
Tegenover mijn werk zit een glas bedrijf. Zij waren zo vriendelijk om een schijf glas voor mij te snijden. Eerst wou ik plexiglas gebruiken maar dit is een mooiere oplossing. Het glas is in de aluminium ring geplakt d.m.v chemisch bestendige 2 componenten lijm.
Er komen 3 ribben op de tank. Ik ben nu nog bezig het gat te maken voor de benzine vul dop. En ik moet nog een verloop nippel draaien voor het nieuwe benzine kraantje (M16x1).
Binnenkort breng ik de tank naar een vriend van me. Hij is erg bedreven in TIG lassen en hard/zilver solderen. Dit een een kunst die ik helaas niet machtig ben:P. Als de 3 ribben, benzinekraan aansluiting en de huls voor de tank dop gesoldeerd zijn kan ik naar de plaatselijke leerlooier/schoenmaker. Deze zal 2 mooie leren riemen maken waarmee de tank aan het frame bevestigd word. De tank hangt dan als het ware aan de bovenste buis.
De eerste test rit is zo juist gemaakt! Ik kon natuurlijk niet wachten tot de brandstoftank klaar was. Dus heb even provisorisch een tankje gemaakt en rondjes door het dorp gescheurd. Hij loopt prima, alles blijft vast en het feit dat ik alleen een achterrem heb is ook geen probleem.
https://www.youtube.com/watch?v=HevWnKp54I0
Kan een van de mods vertellen waarom ik geen youtube video's kan embedden op dit forum? Het lijkt erop dat iframe's niet zijn toegestaan. Dan maar even een linkje:).
Zo staat de Sparta er op dit moment bij.
Thnx for watching.
No School like the Old School...