Schoonmaken
Heb ondertussen alles al besteld maar zal volgende keer Fenthjers oplossing in behandeling nemen. Overmorgen krijg ik de rommel binnen. Ik hoop dat het blokje niet uit elkaar hoeft, vindt de carburateur uit elkaar halen al een grote stap voor een beginner zoals ik.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
Had vandaag niet veel tijd dus heb alleen even het blokje met wiel eronderuit gehaald om schoon te maken en blokje nader van buiten te inspecteren. heb ook filmpje gemaakt maar weet niet hoe ik die upload.
Heb hierbij een paar foto's. vooralsnog denk ik dat het niet willen starten aan de carburateur ligt.

Je kunt hier zien dat de zuigerkop pikzwart is.

Heb hierbij een paar foto's. vooralsnog denk ik dat het niet willen starten aan de carburateur ligt.

Je kunt hier zien dat de zuigerkop pikzwart is.

Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Fehntjer, wat ben je slim! heb het uitgeprobeerd met de oude chokeschuif en het werkt perfect!fehntjer schreef:Moin,
je kan ook aan het einde van de chokeschuif Draad M5 tappen en deze "borgveertje" vervangen met een stopmoer M5.
gaat super
dit is mijn geredschap voor de clip kan los halen
groet fehntjer

Dat met de moer werkt perfect! maar nu is er weer een nieuwe boosdoener, de ''Circlip'' onderaan die schiet door waardoor de chokeschuif steeds omhoog blijft schieten.

heb de carb weer uit elkaar. uiteraard met het overhaaste chaotische gedrag kon ik weer enkele onderdelen van de vloer rapen.
Zien jullie hier een onderdeel tussen zitten (of meerdere) waarvan je zegt, dit is not-done en moet direct worden vervangen.

Zien jullie hier een onderdeel tussen zitten (of meerdere) waarvan je zegt, dit is not-done en moet direct worden vervangen.

Ik koop een seegeringtang want ik wordt echt pisnijdig van die kut circlip. Nou wil ie weer niet over die schroefdraad heen.