project Rabbit

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
hansel

Bericht door hansel »

haha moet ik dan wel ......heb toch geen ander keus

omdat wij ieder jaar in friesland ons vacantie houden ,heb ik mijn vrouw al gevraagt om nu maandag ernaar toe te rijden .....maar dat vond zij niet grappig bij dat weer

:lol:
bikemaster

Bericht door bikemaster »

misschien dat ik mijn Rabbit die ik vorig zomer heb gerestaureerd wel te koop ga aanbieden voor 450 euro.
Ik heb er tenslotte al 10 km mee gereden en de rest van de tijd staat hij in de schuur te glimmen :D

Als ik het geld er voor terug krijg, dan steek ik dat weer in de andere Rabbit om die in net zo'n staat te brengen als de gerestaureerde.

dan heb ik weer een leuk klusje want het restaureren heeft ook wel weer wat maar kost wel weer veel tijd en geld :o
Met een hamer past alles /tand
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Jullie brengen me wel weer op ideeen zeg voor de zomer --)
Oud rabbit barrel kopen en opknappen lijkt me wel wat, buiten het feit dat ik nog nooit een rabbit heb gehad of gereden :roll: . En ff lekker cashen als khem verkoop :oops:
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
bikemaster

De Rabbit die nu klaar is koste me echt rond de 450 euro, aanschaf, schuren, borstels kopen et et, en uiteindelijk laten stralen, en poedercoaten.
Daarna vond ik dat ik de spatborden toch ook maar moest doen, dus nog een rabbit gekocht :oops:
Toen die spatborden weer laten poedercoaten, rvs boutjes en moertjes gehaald plus nylon ringen.
Naaf dynamo gekocht plus een nieuw voorwiel, en daar de dynamo in gezet, de andere rabbit was zonder kenteken dus die heb ik gesloopt.
het enigste wat ik daar nog van heb is een voorvork de rest heb ik verkocht

Maar het was de moeite waard hij is echt super geworden, maar krijg ik mijn geld er weer uit, dan mag hij weg, en ga ik de andere restaureren.

maar als hier een liefhebber is dan mag de andere ook verkocht worden voor 160 euro, dat heb ik er ook voor gegeven.
Want ik heb nog een motor staan, een saxonette classic (nieuwstaat) een spartamet (die atb) een honda novio, een saxonette luxus de schuur is gewoon vol zag ik toen de laatste van de 2 rabbits erin gingen.
En dan heb ik het nog niet eens over alle blokken (minstens 15) en overige zooi, ik mag wel oppassen voor HELP mijn man heeft een HOBBY
hansel

Bericht door hansel »

stop maar met het schrijven over wat je alles in de schuur hebt staan ....
niet dat ik toch nog mijn vrouw kan overpraten om volgend weekend al vacantie te pakken :lol:
bikemaster

Hansel kerel mijn vrouwtje ziet je graag komen denk ik :lol:

nee onzin hoor maar als je hier in Friesland op vakantie bent of komt, je mag altijd een bakje koffie komen halen
bikemaster

Binnenkort weer een aanvulling in dit topic

Ik ben er over uit, de 2e Rabbit gaat komende week uit elkaar en zal net zoals de eerste gestraald en gepoedercoat worden om hem in nieuwstaat te brengen.

Dan weet ik ook zeker dat hij goed terecht komt, want als hij klaar is gaat hij als nog naar mijn broertje toe, dus hij blijft in de fam 8)
bikemaster

vandaag de Rabbit gestript morgen ga ik het slot eraf slijpen en net zo netjes afwerken als van de eerste Rabbit.
Ook zal ik wat foto's gaan maken 8)
bikemaster

De Rabbit ligt inmiddels geheel uit elkaar natuurlijk gen foto van hoe hij was maar ik zal de onderdelen fotograferen :)
Wat bling vindt ik wel mooi, maar ook deze Rabbit wordt weer zwart met rood dus origineel de kleur wat hij was.
Komende week breng ik hem naar de straler & poedercoater dan komt hij als nieuw weer terug, het afbouwen is altijd mooi werk.
Ook het blok moet even los dat moet komende week ook nog gebeuren tenminste dat is de bedoeling.
Niet dat er wat met het blok is, maar de vorige eigenaar heeft het as eruit gehad zucht
bikemaster

De gestripte rabbit gaat maandag naar de straler & coater toe, ook heb ik het blok uit elkaar gehaald ivm dat de vorige eigenaar het as eruit had getrokken.
Toen het blok eenmaal uit elkaar lag zaten de ringen nog op hun plaats, en was duidelijk dat het blokje nog nooit los was geweest.
Dus meteen alles maar gecontroleerd, hij was in prima staat behalve de zuiger vertoonde sporen van een warmloper.
Er zaten 2 krasjes in, en een lichte plek erop, hij had nog wel gekund maar ik heb er toch maar een nieuwe zuiger in gezet.
volgens Josh ben ik TE precies, eigenlijk heeft hij daar wel gelijk in :lol:

Ik had mijn camera mee de schuur in genomen, maar de accu was leeg, dus dat schoot ook weer niet op :x
Plaats reactie