vlotterzitting
Toch vreemd dat dat gaatje voor de vlotterzitting niet conisch is.
Boorgaten zijn, hoe weinig soms ook, praktisch allemaal conisch.
Hoe beter de machine en hoe beter de boor, lees recht en goed geslepen, hoe zuiverder het boorgat.
Ik zou wel eens willen zien hoe zo'n carburateurhuis gemaakt wordt, sommige gaten/ uitsparingen worden misschien gelijk gegoten, andere weer d.m.v. nabewerken
Boorgaten zijn, hoe weinig soms ook, praktisch allemaal conisch.
Hoe beter de machine en hoe beter de boor, lees recht en goed geslepen, hoe zuiverder het boorgat.
Ik zou wel eens willen zien hoe zo'n carburateurhuis gemaakt wordt, sommige gaten/ uitsparingen worden misschien gelijk gegoten, andere weer d.m.v. nabewerken
Jan en ik hebben ook al over de conische afdichting van de vlotterzitting gehad en dat de hoek van de vlotter zitting anders is dan de hoek van de vlotter naald en dat de hoek van een normale spiraalboor niet overeenkomt met de hoek van de vlotterzitting.
De conische afdichting is naar onze mening ervoor dat de naald nog beter
afdicht.
ik heb aluminium spuitgietmachines van Buhler geplaats en gerepareerd wereldwijd.
Het gietproces.
Algemeen gaat een gietproces en nabewerkingsproces zo.
Ik neem als voorbeeld een aluminium cilinderkop, alle spuitgiet processen gaan hetzelfde ( invoegen geharde delen is niet altijd )
* De mallen gaan open en een robot plaats eventueel geharde lagerschalen in de spuitgietmal
* Een andere robot spuit de spuitgiet mallen in met een dunne laag smeermiddel /antihecht.
* De mallen sluiten door middel van een kniegewricht met 1500 ton.
* Vlak voor de ram loopt uit een oven een bepaalde hoeveelheid vloeibaar aluminium of een andere non ferro legering in de rambuis.
* De ram drukt met hoge druk het vloeibare non ferro metaal in de spuitgietmal.
* Na de stol periode gaan de mallen open en een robot pakt het spuitgietwerk eruit.
* De robot legt het spuitgietwerk onder een trim pers waar alle gietbomen en gietbramen af getrimd worden.
* De robot controleert op belangrijke punten of het gietproduct aan de eisen voldoet.
Goede gaan naar de nabewerking, afkeur retour naar de smeltoven.
*pas bij de mechanische nabewerking komen er pasvlakken passtiften en schroefdraad in het gietstuk.
De conische afdichting is naar onze mening ervoor dat de naald nog beter
afdicht.
Laat ik je dat nu net kunnen vertellen :wink:Ik zou wel eens willen zien hoe zo'n carburateurhuis gemaakt wordt, sommige gaten/ uitsparingen worden misschien gelijk gegoten, andere weer d.m.v. nabewerken
ik heb aluminium spuitgietmachines van Buhler geplaats en gerepareerd wereldwijd.
Het gietproces.
Algemeen gaat een gietproces en nabewerkingsproces zo.
Ik neem als voorbeeld een aluminium cilinderkop, alle spuitgiet processen gaan hetzelfde ( invoegen geharde delen is niet altijd )
* De mallen gaan open en een robot plaats eventueel geharde lagerschalen in de spuitgietmal
* Een andere robot spuit de spuitgiet mallen in met een dunne laag smeermiddel /antihecht.
* De mallen sluiten door middel van een kniegewricht met 1500 ton.
* Vlak voor de ram loopt uit een oven een bepaalde hoeveelheid vloeibaar aluminium of een andere non ferro legering in de rambuis.
* De ram drukt met hoge druk het vloeibare non ferro metaal in de spuitgietmal.
* Na de stol periode gaan de mallen open en een robot pakt het spuitgietwerk eruit.
* De robot legt het spuitgietwerk onder een trim pers waar alle gietbomen en gietbramen af getrimd worden.
* De robot controleert op belangrijke punten of het gietproduct aan de eisen voldoet.
Goede gaan naar de nabewerking, afkeur retour naar de smeltoven.
*pas bij de mechanische nabewerking komen er pasvlakken passtiften en schroefdraad in het gietstuk.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 11-10-2010 10:26
De naald zal een scherpere hoek hebben, dat maakt een zijdelingse beweging van de vlotter mogelijk, bijvoorbeeld als op je zijstandard parkeert.Vrotkees schreef:Jan en ik hebben ook al over de conische afdichting van de vlotterzitting gehad en dat de hoek van de vlotter zitting anders is dan de hoek van de vlotter naald en dat de hoek van een normale spiraalboor niet overeenkomt met de hoek van de vlotterzitting.
De conische afdichting is naar onze mening ervoor dat de naald nog beter
afdicht.
.
Ik bedoelde eigenlijk dat gaatje in het carb.huis waar de vlotterzitting ingeperst wordt, dat is, in tegenstelling tot het gaatje van het doorvoerbuisje aan de bovenkant, mooi cilindrisch zodat die zitting zichzelf niet loswerkt en het doorvoerbuisje wel.
De naald zal een scherpere hoek hebben, dat maakt een zijdelingse beweging van de vlotter mogelijk, bijvoorbeeld als op je zijstandard parkeert.
Ik bedoelde eigenlijk dat gaatje in het carb.huis waar de vlotterzitting ingeperst wordt, dat is, in tegenstelling tot het gaatje van het doorvoerbuisje aan de bovenkant, mooi cilindrisch zodat die zitting zichzelf niet loswerkt en het doorvoerbuisje wel.
Ja het is wel eens jammer dat men afdwaald maar het is niet anders.
Dat is juist de vlotter zitting mag geen gelijke conische schuinte hebben.
Dan sluit hij inderdaad niet goed meer af.
Dat is ook de reden waarom de dikte maar 1 mm is, zodat de naald vrij kan bewegen en dus afsluiten.
Ik bedoelde eigenlijk dat gaatje in het carb.huis waar de vlotterzitting ingeperst wordt, dat is, in tegenstelling tot het gaatje van het doorvoerbuisje aan de bovenkant, mooi cilindrisch zodat die zitting zichzelf niet loswerkt en het doorvoerbuisje wel.
Ja het is wel eens jammer dat men afdwaald maar het is niet anders.
Dat is juist de vlotter zitting mag geen gelijke conische schuinte hebben.
Dan sluit hij inderdaad niet goed meer af.
Dat is ook de reden waarom de dikte maar 1 mm is, zodat de naald vrij kan bewegen en dus afsluiten.
@ drager
Veel Afdwalen was het niet zaten gewoon een gaatje ernaast
@ spartarie
Ik heb een theorie uit de praktijk die het zou kunnen verklaren.
Dit gebeurt vooral bij kleinere boormaten
Bij de nabewerking van het carburateur huis, boren ze van boven een gat door en door ( van benzine invoer tot vlotterkamer ).
Zamak is een veel zachter materiaal dan een HSS boor.
De spanen worden door de boor mee omhoog genomen.
Hoe dieper het boorgat in zachtere materialen hoe meer kans dat het boorgat meer conisch uitgeslepen word.
Om dit te voorkomen word bij nauwkeurige passingen in zachtere materialen verschillende keren geboord en daarna geruimd.
Bij zo een massaproduct als de Bing carburateur zullen ze de boor er gewoon zo snel mogelijk doorheen gejaagd hebben
Veel Afdwalen was het niet zaten gewoon een gaatje ernaast
@ spartarie
Ik heb een theorie uit de praktijk die het zou kunnen verklaren.
Dit gebeurt vooral bij kleinere boormaten
Bij de nabewerking van het carburateur huis, boren ze van boven een gat door en door ( van benzine invoer tot vlotterkamer ).
Zamak is een veel zachter materiaal dan een HSS boor.
De spanen worden door de boor mee omhoog genomen.
Hoe dieper het boorgat in zachtere materialen hoe meer kans dat het boorgat meer conisch uitgeslepen word.
Om dit te voorkomen word bij nauwkeurige passingen in zachtere materialen verschillende keren geboord en daarna geruimd.
Bij zo een massaproduct als de Bing carburateur zullen ze de boor er gewoon zo snel mogelijk doorheen gejaagd hebben
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten