Jan en ik hebben ook al over de conische afdichting van de vlotterzitting gehad en dat de hoek van de vlotter zitting anders is dan de hoek van de vlotter naald en dat de hoek van een normale spiraalboor niet overeenkomt met de hoek van de vlotterzitting.
De conische afdichting is naar onze mening ervoor dat de naald nog beter
afdicht.
Ik zou wel eens willen zien hoe zo'n carburateurhuis gemaakt wordt, sommige gaten/ uitsparingen worden misschien gelijk gegoten, andere weer d.m.v. nabewerken
Laat ik je dat nu net kunnen vertellen :wink:
ik heb aluminium spuitgietmachines van Buhler geplaats en gerepareerd wereldwijd.
Het gietproces.
Algemeen gaat een gietproces en nabewerkingsproces zo.
Ik neem als voorbeeld een aluminium cilinderkop, alle spuitgiet processen gaan hetzelfde ( invoegen geharde delen is niet altijd )
* De mallen gaan open en een robot plaats eventueel geharde lagerschalen in de spuitgietmal
* Een andere robot spuit de spuitgiet mallen in met een dunne laag smeermiddel /antihecht.
* De mallen sluiten door middel van een kniegewricht met 1500 ton.
* Vlak voor de ram loopt uit een oven een bepaalde hoeveelheid vloeibaar aluminium of een andere non ferro legering in de rambuis.
* De ram drukt met hoge druk het vloeibare non ferro metaal in de spuitgietmal.
* Na de stol periode gaan de mallen open en een robot pakt het spuitgietwerk eruit.
* De robot legt het spuitgietwerk onder een trim pers waar alle gietbomen en gietbramen af getrimd worden.
* De robot controleert op belangrijke punten of het gietproduct aan de eisen voldoet.
Goede gaan naar de nabewerking, afkeur retour naar de smeltoven.
*pas bij de mechanische nabewerking komen er pasvlakken passtiften en schroefdraad in het gietstuk.