Inmiddels kan ik denk ik wel stellen dat het goed gelukt is, rij al vele kilometers met versie 3.0, vanaf begin juni ongeveer. Ik heb vorige week de membraanplaat er af gehad, alles zag er nog perfect uit. Het lipje dichtte nog 100 procent af, de O-ring tegen de motor was ook nog perfect en makkelijk herbruikbaar. Enige minpuntje was dat het tuitje voor de deco wat te ver naar voren zat waardoor deze strak tegen het motorblok aan zat en er geen slangetje op had gekund.
Ook bij het monteren van de membraanplaat op mijn 199 motor, bleek dat het aanlegvlak wat minder hoog is dan bij een 299/399/499 motor (tiendes van mm, maar net te veel). Het schroefje van het lipje en de messing aanslag zat vast tegen het koppelingshuis

Als oplossing de messing aanslag verzonken en een verzonken M3 schroef gebruikt, werkt prima en hoeft absoluut niet met loctite ofzo vastgezet te worden.
Wat tot nu toe mijn bevindingen zijn:
- Soepel en rustig stationair lopen
- Soepel door alle toeren heen
- Geen last van valse lucht
- Zo vaak als je wilt demonteren, originele papieren pakking zal uitdrogen en/of scheurt als je het demonteert. Deze o-ring heb ik al een aantal keren gebruikt en blijft prima in vorm.
- Door de insert voor het boutje van het membraanlipje zal deze ook niet meer lam raken, robuuster als een parkertje in kunststof draaien.
Dus op zich als er een paar liefhebbers zijn die het ook wel willen uitproberen, ik kan een aantal laten printen? Denk dat het vanaf zo'n 5 stuks op ongeveer 25 euro per stuk zal liggen exclusief evt. verzendkosten. Wat zit er dan bij?
- Membraanplaat
- Insert M3, deze zet ik er vast in inclusief RVS schroef
- O-ring afdichting motorzijde Viton
- O-ring afdichting carburateurzijde Viton
Enige dat je zult moeten doen is het membraanlipje en messing aanslag overzetten en de aanslag met een boortje verzinken. En wanneer je je deco wilt gebruiken zul je het tuitje moeten doorboren. De versie lijkt wat op de oranje versie die een stukje terug staat, alleen nu een tuitje voor de deco, zoals origineel. Deze heb ik bij versie 4.0 nu verplaatst zodat er nu wel het slangetje op past.
Ik weet dus niet of het hier toegestaan is om zoiets te verkopen/aan te bieden, maar geloof me, ik word hier echt niet beter van