Pagina 9 van 14

Geplaatst: 09-03-2017 17:59
door spartarie
Ik mik het inwendige van het blok altijd in een bakje met dieselolie...werkt perfect. :wink:

Geplaatst: 09-03-2017 18:01
door Zwaantje
jgvankampen schreef:Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed
Kan het carter ook in de spiritus?

Geplaatst: 09-03-2017 20:40
door Vrotkees
spiritus lost slecht olie op.

je kunt eerst de onderdelen grof schoonmaken met een doek en dan met WD40 reinigen.
echte dikke aanslag op bijvoorbeeld de krukas krijg je met scotchbrite en wd40 los.

en natuurlijk niet te vergeten Dasty van de Wibra.
superontvetter :P

Geplaatst: 09-03-2017 20:54
door jgvankampen
jgvankampen schreef:Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed
Ik bedoelde dus de randen waar de carterhelften op elkaar komen. Aceton en thinner lossen de oude pakkingsresten goed op. Voor de rest inderdaad WD40 en Dasty

Geplaatst: 09-03-2017 21:11
door Zwaantje
jgvankampen schreef:
jgvankampen schreef:Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed
Ik bedoelde dus de randen waar de carterhelften op elkaar komen. Aceton en thinner lossen de oude pakkingsresten goed op. Voor de rest inderdaad WD40 en Dasty
begrijp ik.

Geplaatst: 09-03-2017 21:15
door Zwaantje
Vrotkees schreef:spiritus lost slecht olie op.

je kunt eerst de onderdelen grof schoonmaken met een doek en dan met WD40 reinigen.
echte dikke aanslag op bijvoorbeeld de krukas krijg je met scotchbrite en wd40 los.

en natuurlijk niet te vergeten Dasty van de Wibra.
superontvetter :P
Hoe zit het trouwens met lagers... gewoon lithium vet in stoppen? en die keerringen ook helemaal volstouwen met vet? ik ben daarover een beetje in de war. Naaldlagers gewoon met een druppeltje olie toch?

Geplaatst: 09-03-2017 21:36
door Vrotkees
lagers goed schoonmaken en als er geen loopsporen te zien zijn kun je ze gewoon monteren.

neem een schoon bakje en doe daar transmissieolie in.
Leg daar de schoongemaakte lagers in.
Eurol HPG SAE 80W-90 GL5 en kroon of
Kroon GEARLUBE GL-5 80W-90 zijn overal verkrijgbaar.

Nu kun je de lagers vanuit het bakje monteren.
de keerringen smeer je tussen de afdicht en stoflip in met hoogwaardig NF lagervet (blauw van kleur door lithium)

op de keerringen doe je dun wat curil (vloeibare pakking ) op. als je dan het achtercarterl monteert heb je een extra verbinding

Geplaatst: 10-03-2017 00:03
door spartarie
Vrotkees schreef: de keerringen smeer je tussen de afdicht en stoflip in met hoogwaardig NF lagervet (blauw van kleur door lithium)
??? De enige keerring die ik met "heetlagervet" vul is de krukaskeerring aan de vliegwielkant.
Verder de kogellagers in de naafhuls, die krijgen een likje kogellagervet.

Geplaatst: 10-03-2017 15:02
door Zwaantje
Ik ben het carter binnen en uit aan het schoonmaken met wasbenzine.
Nu kom ik bij de dikke laag roet bij de uitlaatpoort en cilinder... hoe krijg ik dit weg?


Afbeelding

Geplaatst: 10-03-2017 17:10
door jgvankampen
Als je kruipolie hebt, kun je dat er op spuiten lukt bij mij ook altijd en anders Dasty