Geplaatst: 09-03-2017 17:59
Ik mik het inwendige van het blok altijd in een bakje met dieselolie...werkt perfect. 
Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
https://spartametforum.nl/
Kan het carter ook in de spiritus?jgvankampen schreef:Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed
Ik bedoelde dus de randen waar de carterhelften op elkaar komen. Aceton en thinner lossen de oude pakkingsresten goed op. Voor de rest inderdaad WD40 en Dastyjgvankampen schreef:Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed
begrijp ik.jgvankampen schreef:Ik bedoelde dus de randen waar de carterhelften op elkaar komen. Aceton en thinner lossen de oude pakkingsresten goed op. Voor de rest inderdaad WD40 en Dastyjgvankampen schreef:Zwaantje ik doe dat altijd met aceton of thinner, dat ontvet goed
Hoe zit het trouwens met lagers... gewoon lithium vet in stoppen? en die keerringen ook helemaal volstouwen met vet? ik ben daarover een beetje in de war. Naaldlagers gewoon met een druppeltje olie toch?Vrotkees schreef:spiritus lost slecht olie op.
je kunt eerst de onderdelen grof schoonmaken met een doek en dan met WD40 reinigen.
echte dikke aanslag op bijvoorbeeld de krukas krijg je met scotchbrite en wd40 los.
en natuurlijk niet te vergeten Dasty van de Wibra.
superontvetter :P
??? De enige keerring die ik met "heetlagervet" vul is de krukaskeerring aan de vliegwielkant.Vrotkees schreef: de keerringen smeer je tussen de afdicht en stoflip in met hoogwaardig NF lagervet (blauw van kleur door lithium)