Pagina 1 van 2

Wie wil er van gedachten wisselen over inhouden?

Geplaatst: 08-07-2009 17:11
door Gast
Wie wil er van gedachten wisselen over de oorzaak van inhouden?
Ik had vandaag een Metje van een klant die klaagde over inhouden.
De carburateur gaat dan tot het allerlaatste onderdeel uit elkaar en gaat een
nachtje in de spiritus.
Daarna word elk onderdeel met een stukje remkabel uitgeragd en met 10
atm druk doorgeblazen.
De carburateur is dan zo schoon dat je er van kan ontbijten.
Deze specifieke carburateur ging weer op zijn Metje en startte onmiiddelijk
maar had toch de choke nodig om volgas te kunnen blijven lopen.
De carburateur er weer afgehaald en het brandstofniveau 4 mm verhoogd, (vlotter omhoog)
dit bracht geen verbetering.
Daarna een hoofdsproeier gemonteerd met een doorlaat van 50, geen verbetering.
Uiteindelijk maar een ruilcarburateur gemonteerd en nu loopt het ding goed.
De ruilcarburateur kwam van een Metje met als klacht "Viertakten"
en op deze Met liep hij als een zonnetje.
Ik heb al meermalen meegemaakt dat een carburateur met klachten op een andere Met
perfect liep!
Wie het weet mag het zeggen... :?

Geplaatst: 08-07-2009 21:36
door wisse
is bij mij in twee gevallen een slechte krukaskering geweest.
degene achter het vliegwiel.
ik neem aan dat je verse benzine al geprobeerdt hebt :roll: :lol:

Geplaatst: 08-07-2009 23:54
door Kaleidoscoop
is misschien net zo iets als dit:

twee groepen van meerdere mensen functioneren om eoa reden niet goed
van elke groep wordt 1 persoon verplaatst naar de andere groep
opeens functioneren beide groepen uitstekend
blijkbaar pasten de verplaatste mensen beter bij de andere groep

kan met onderdelen ook zo zijn he.
minimale verschillen die bij de ene set de boel verstoren blijken in een andere combinatie wel te functioneren

Geplaatst: 09-07-2009 08:51
door Gast
Wisse, het probleem komt te vaak voor om zo`n simpele oorzaak te hebben. Het gaat in alle gevallen om motoren die met een andere carburateur vlekkeloos lopen.

Kaleido, wijze woorden en helemaal waar, maar in dit specifieke geval
is een star technisch onderdeel niet beinvloedbaar met emoties,
blijft staan wat nu de oorzaak is. Denk aan te weinig brandstof of teveel (Valse?)lucht.
Soms komt een klant met een ding dat heeft stilgestaan en niet lopen wil.
Dan volgt de standard-procedure van schoonmaken, en het enige wat ik
in maanden nog verneem is dat ze naar me zwaaien als ik ze tegenkom.
(Nee, niet met hun vuist...)

Geplaatst: 09-07-2009 09:59
door Kaleidoscoop
ik heb het niet over emoties ( :roll: mannen)
ik heb het over verschillen

Geplaatst: 09-07-2009 10:54
door Admin2Vrotkees
Het kan zijn dat bij de ene bijvoorbeeld de aansluiting op het membraam wel goed gaat en bij het andere blok niet door minieme verschillen.

Iets wat bij jou goed loopt hoeft bij iemand anders niet zo goed te lopen, soms lijken spartametjes een eigen ziel te hebben :lol:

Mark

Geplaatst: 09-07-2009 12:20
door Gast
Kaleido, in dit geval was het een meisjesMetje...

Vrouw...

vvvvvvvvvvvvvvvvvv
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
oooooooooooooooooo
uuuuuuuuuuuuuuuuuu
wwwwwwwwwwwwww

Merk op dat het allemaal onprettige geluiden zijn. :evil:

Man...

MMMMmmm
AAAAaaaaa
NNNNnnnnn

Merk op dat dit allemaal aangename geluiden zijn. :P

Geplaatst: 09-07-2009 12:49
door Admin2Vrotkees
Ko de Dorpsgek schreef:Kaleido, in dit geval was het een meisjesMetje...

Vrouw...

vvvvvvvvvvvvvvvvvv
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
aaaaaaaaaaaaaaaaaa
uuuuuuuuuuuuuuuuuu
wwwwwwwwwwwwww

Merk op dat het allemaal onprettige geluiden zijn. :evil:

Man...

MMMMmmm
AAAAaaaaa
NNNNnnnnn

Merk op dat dit allemaal aangename geluiden zijn. :P
vreemde manier van spellen heb je ko, volgens mij is vrauw niet helemaal goe gespeldt :twisted:

Mark

Geplaatst: 09-07-2009 12:52
door Kaleidoscoop
prutser2009 schreef:Het kan zijn dat bij de ene bijvoorbeeld de aansluiting op het membraam wel goed gaat en bij het andere blok niet door minieme verschillen.

Iets wat bij jou goed loopt hoeft bij iemand anders niet zo goed te lopen, soms lijken spartametjes een eigen ziel te hebben :lol:

Mark
dabudoelik :twisted:

Geplaatst: 09-07-2009 14:54
door Gast
Update:
Het lipje van het membraan omgekeerd,
nieuwe pakking achter het membraan,
beide zijden van de pakking met vloeibare siliconenpakking verlijmd.
Geen effect.
Opnieuw een andere carburateur, een bijna nieuwe TK, en nu loopt ie eindelijk redelijk goed.

Oplossing is nog ver weg!