Pagina 1 van 1

verschil tk en bing vlotter

Geplaatst: 06-11-2011 20:21
door luc
Bij een tk sluit de vlotter af met een stiftje dat bekleed is met rubber.
maar hoe zit het bij een bing ?
zelf heb ik er momenteel geen meer,om dit ook eens grondig te bestuderen.
Bij een bing zit de naald in de vlotter verwerkt,
maar dan het gaatje waar die in gaat ,is dit ook te vervangen? :?:
je kan wel de vlotter met naald vervangen,
maar als dat gaatje beschadigd is ,heb je er ook niets meer aan.
vindt hier geen info over.
want ik hoor toch veel over lekkende bings,die overlopen,
dat het wel degelijk zit in de vlotter die dan toch niet perfect afsluit.

Geplaatst: 06-11-2011 20:27
door Hulpmotor
een Bing vlotter sluit metaal tegen messing aan.
er is ooit iemand geweest die er een nieuw messing busje in geperst heeft.

Geplaatst: 07-11-2011 05:52
door Prutser-2009
Ik heb in het verleden eens een nieuw busje gedraaid voor een forumlid, maar dat was omdat hij het kwijt geraakt was.

Messing is veel zachter dan de stalen pin van de vlotter, dit messing busje zal zich dus langzaam gaan vormen naar de pen van je vlotter in samenwerking met evt oxidatie van het messing.

Soms helpt het om de oude vlotterpen even recht rond te draaien in het messing busje om het geheel weer netjes afsluitend te krijgen(evt met een klein beetje tandpasta oid ertussen).

Mark