Pagina 1 van 1

Accu vervangen voor zwaardere

Geplaatst: 20-08-2014 23:47
door Black Wing
Ik heb op het andere forum een stuk gelezen over het plaatsen van een andere accu die met een verlengkabel aangesloten is, en in de fietstas word gedaan, heeft iemand hier ervaring mee ?
ik heb ze gevonden op het internet bij een shop, die kost maar � 14,95, en gratis opgestuurd, hij is 12 V en 2,2 ah

Geplaatst: 21-08-2014 00:03
door Vrotkees
Een handstart is vele malen betrouwbaarder als een electrische start.

Voordat je aan de electrische start veranderingen gaat toebrengen is het monteren van een buitenkabel om niet te hoeven bukken en de kap van de electrische start niet te beschadigen wel zo handig.

Ja je kunt er een grotere accu opzetten maar die kun je niet met de spoel van je motortje opladen. Dus zul je de accu zelf moeten opladen met een lood en/of gel acculader.

Om te voorkomen dat je de electrische startinstallatie verrot draait is het goed deze helemaal te controleren

hier een uitleg in het Duits voor bekende problemen van een Estart.


en hier een oplossing voor de schotel veer

Geplaatst: 22-08-2014 19:50
door Black Wing
Ik heb toch een accu besteld, volgende dag in huis, � 14,95 en gratis bezorgd, koopje !
ik had de e-start al nagekeken, zag er nog goed uit, ook het vliegwiel is nog helemaal gaaf, toch werkte het niet, het kastje met electronica wilde niet deugen, het was een kastje met contactslot en ik kreeg het niet aan de praat, ik had nog een kastje zonder slot, dus de hele bedrading met kastje vervangen, de accu in de fietstas aan de bodemplaat vastgemaakt en een verlengkabel met stekkers naar het kastje, het opladen gebeurt met een optimate druppellader, ik hoef alleen maar de stekker aan te sluiten in de fietstas, werk allemaal perfect nu :D
ik heb nog een vraag voor de kenners, ik heb een purperrode ontsteekspoel,
ik heb wel al gehoord van blauwe en zwarte, en in de 2 andere blokken die ik heb zitten volgens mij ook blauwe, maar wat is het verschil ?
kan het van invloed zijn op de snelheid, want met onbegrensde cdi loopt hij maar 25 km, maar wel zonder viertaktgeluiden

Geplaatst: 22-08-2014 21:46
door fehntjer
Moin.
het als je een ontstekingspoel met 3 ijzer (Merk Pr�frex)heeft da is geen verschill. alleen als je een spoel voor e-start heeft da is nog en extraspoel voor den accu laden bij.
de blauwe en zwarte cdi zijn ook geen verschill in de functie.
onzstekingspoel met 2 ijzer zijn van Motoplat deze hebben ook een rode CDI. deze CDI werkt niet met een ontstekingspoel met 3 ijzer.alle
CDI's, of NL of D zijn het zelfde de verschill bij de bloks is de transmissie.

Geplaatst: 22-08-2014 21:55
door Vrotkees
De spoelen hebben alleen met de ontsteking te maken.
alleen de ontsteking controleren en goed afstellen geeft verbetering.

wat ik weet is het volgende

De allereerste serie zwarte spoelen, vliegwielen en rood roze CDI's waren van Motoplat uit Spanje. 099 en 199 motortjes.
er was geen spoel met een laadspoel.

De tweede serie blauwe spoelen, vliegwielen en blauwe CDI's waren van Prufex uit Duitsland. 299-499 motortjes
De rood bruine spoelen vanaf 399 hadden een extra laadspoel voor de accu op de E start modellen

er zijn later nog meer series geweest van andere fabrikanten

bijvoorbeeld een 302 blokje met estart uit 2005 heeft een grijze spoel waarvan je de bougiekabel niet kunt vervangen.

Geplaatst: 22-08-2014 22:54
door Black Wing
Oke, bedankt voor de info, ik lees me al een versuffing op het forum, maar ik was deze info nog niet tegengekomen

Geplaatst: 23-08-2014 00:34
door Vrotkees
de logica is soms ver te zoeken hier als je iets aan het zoeken bent maar het staat wel vaak op het forum. /haartrekken

Heb hier ook veel oplossingen gevonden en nu probeer ik zo goed en zo kwaad als ik kan ook iets bij te dragen. /hook