Here we go again.
Here we go again.
Het begon weer met slechter starten, en nu doet ze helemaal niks meer.
Oftewel, nu moet ik echt de venturie trekken.
Dit is al de derde keer binnen twee weken tijd.
Helaas heb ik er nog even de tijd niet voor, dus staat ze voorlopig in de remise.
Zodra ik er aan begin, zal ik het melden.
PS.
Nog even een vraag aan Ko,
ik lees dat jij het ook weleens doet met een houtschroef.
Welke maat schroef gebruik je dan,
en hoe diep draai je deze er in?
Ik heb namelijk geen tap tot mijn beschikking.
Oftewel, nu moet ik echt de venturie trekken.
Dit is al de derde keer binnen twee weken tijd.
Helaas heb ik er nog even de tijd niet voor, dus staat ze voorlopig in de remise.
Zodra ik er aan begin, zal ik het melden.
PS.
Nog even een vraag aan Ko,
ik lees dat jij het ook weleens doet met een houtschroef.
Welke maat schroef gebruik je dan,
en hoe diep draai je deze er in?
Ik heb namelijk geen tap tot mijn beschikking.
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
ik wil alles, en zij wil niks.
Re: Here we go again.
Gebruik een parker, De maat die er in past,arnoud schreef:.
Welke maat schroef gebruik je dan,
en hoe diep draai je deze er in?
Ik heb namelijk geen tap tot mijn beschikking.
en niet dieper indraaien dan dat nodig is om te trekken.
Een enkele gang is meestal voldoende.
Het kan soms nuttig zijn het huis voor te verwarmen in een pan warm water.
Re: Here we go again.
In de tussenliggende tijd heeft je Met goed gelopen. Zou misschien kunnen zijn dat er (nog) vervuiling is vanuit tank tot in carb. En dat vuil kan van alles zijn tot kleine florretjes van je (misschien verouderde) benzineslang toe.arnoud schreef:Het begon weer met slechter starten, en nu doet ze helemaal niks meer.
Oftewel, nu moet ik echt de venturie trekken.
Dit is al de derde keer binnen twee weken tijd.
Dank voor de antwoorden,
nu wil ik het volledig goed doen,
dus niet alleen de carburateur(inclusief) venturie, maar ook de tank en slangen,
met alles wat er bij hoort.
Zo kan ik dit deel iig uitsluiten, al ben ik er zeker van, dat dit gewoon HET probleem is.
Waarom?? Carb schoon gemaakt, trekken en lopen,
na verloop van tijd, slechter starten, tot niet meer willen lopen.
Doe ik dit hele verhaal niet, dan blijf ik emmeren.
nu wil ik het volledig goed doen,
dus niet alleen de carburateur(inclusief) venturie, maar ook de tank en slangen,
met alles wat er bij hoort.
Zo kan ik dit deel iig uitsluiten, al ben ik er zeker van, dat dit gewoon HET probleem is.
Waarom?? Carb schoon gemaakt, trekken en lopen,
na verloop van tijd, slechter starten, tot niet meer willen lopen.
Doe ik dit hele verhaal niet, dan blijf ik emmeren.
Mijn Met is als mijn vrouw,
ik wil alles, en zij wil niks.
ik wil alles, en zij wil niks.
Dan ligt het niet aan je venturipijpje. Als dat dicht zou zitten loopt ie niet of heel rot. Starten, lopen en lekker rijden is er dan echt niet bij.arnoud schreef:Waarom?? Carb schoon gemaakt, trekken en lopen,
na verloop van tijd, slechter starten, tot niet meer willen lopen.
Het 'trekken' en terug plaatsen van je venturipijpje is niet zonder risico en eigenlijk nooit nodig geweest. Valt onder de categorie 'dingen doen om dingen te doen'.
Lange tijd stilstand onder slechte condities, ja, dan zou het kunnen.
Van dat soort voorbeelden heeft Fehntjer een paar fraaie foto's gepost. Maar daar was sprake van ernstig verval na jaren stilstand, is in jouwe geval geen sprake van.
Carb totaal uit elkaar en nogmaals schoon maken, alles. Tank reinigen, slangetjes vervangen, filter vervangen. Dan zou het goed moeten zijn.
Die iemand was ik.Jan schreef:Dat heeft ooit iemand geroepen en ik wil Daan niet van de leg brengen, ok� dus.Ko de Dorpsgek schreef:en monteer een PAPIERBENZINEFILTER (scooterboer)
en laat je niets anders aansmeren....
Maar w��r een Met met zo'n idioot filter zonder nut?
Een standaard benzinefilter houd alles tegen met de maat zandkorrel.
Alles wat kleiner is wordt doorgelaten. eea experimenteel vastgelegd.
En natuurlijk vervuild het venturipijpje ook bij dagelijks gebruik.
Waar denk je dat alles dat doorgelaten wordt door een slecht benzinefiter
terecht komt...?
En die hele kleine gaatjes voor het stationeer lopen?
Dat filter ziet er ZO uit.

Ik heb er ooit eens een zelf gemaakt met een glazen potje en een papieren koffiefilter,
dat werkte perfect maar het was schieten met een kanon op een mug...
De grootste boosdoener zijn de ( goedkope ) benzine slangetjes.
Doordat ze uitharden gaan ze afbrokkelen intern en verstoppen alles.
De doorzichtige slang is al een stuk beter als de zwarte.
De meeste Papieren filters vervuilen je systeem meer als ze er troep uithalen.
wat ze bij de automateriaalzaak en scoocter boer aan slangetjes en fliters aanbieden voor de MET is gewoon K.U.T. ( Kwalitatief uitermate teleurstellend. )
Je moet dus de industri�le of medische filters en slangen hebben dan ben je van dat zich zelf vervuilende probleem af.
Benzineslang dat niet uithard en dus ook niet intern afbrokkelt.
Een nylon filter dat niet oplost.
De met is zeer gevoelig en elk vervuilend deeltje be�nvloed je met.
Dit probleem komt nog meer voor in de RC vliegtuig modelbouw.
Grotere motoren hebben hier weinig last van omdat hun cilinder(s) en sproeier(s) groter zijn
Doordat ze uitharden gaan ze afbrokkelen intern en verstoppen alles.
De doorzichtige slang is al een stuk beter als de zwarte.
De meeste Papieren filters vervuilen je systeem meer als ze er troep uithalen.
wat ze bij de automateriaalzaak en scoocter boer aan slangetjes en fliters aanbieden voor de MET is gewoon K.U.T. ( Kwalitatief uitermate teleurstellend. )
Je moet dus de industri�le of medische filters en slangen hebben dan ben je van dat zich zelf vervuilende probleem af.
Benzineslang dat niet uithard en dus ook niet intern afbrokkelt.
Een nylon filter dat niet oplost.
De met is zeer gevoelig en elk vervuilend deeltje be�nvloed je met.
Dit probleem komt nog meer voor in de RC vliegtuig modelbouw.
Grotere motoren hebben hier weinig last van omdat hun cilinder(s) en sproeier(s) groter zijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast