Pagina 1 van 2
Metje uitvoeren
Geplaatst: 22-11-2009 19:30
door fehntjer
Moin,
een vrag aan de specialisten...
Wat moet ik doen of wat moet der verkoopern doen een Metje of Saxonette met geldig Kenteken uitvoeren?
Geplaatst: 22-11-2009 19:48
door Snorfietsmafia
Waarom zou jij dat willen? Heb jij een metje gekocht met nl kenteken en nu wil jij deutsch kenteken? Of hoef je in deutschland geen kenteken op een spartamet?
Geplaatst: 22-11-2009 20:04
door fehntjer
Moin,
waneer ik een Metje koop met oude (kleine) Kenteken was diet geen Probleem met uitvoeren. Duitse papieren sijn verkrijgbar en de Verzekering vragt niet voor Papiere als jij een frame nummer heft, dit klopt.
Kenteken heft de Verzekeringagent.
Maar als ik een Metje met de "nieuwe" Kenteken will koopen da moer well
de bureaucratie aanlopen. bezoek bij de RDw en wet ik...
heft de "noog" eigenaar of de kooper een probleem?
Geplaatst: 22-11-2009 22:02
door Emery
Een voertuig uitvoeren
Als u als geregistreerde eigenaar/houder uw voertuig wilt uitvoeren, moet u ervoor zorgen dat de registratie in Nederland wordt be�indigd. U kunt de registratie be�indigen door uw voertuig bij de RDW aan te melden voor uitvoer.
Voor uitvoer gaat u naar een RDW-keuringsstation, of naar de Klantenservicebalie in Zoetermeer of Veendam.
Openingstijden keuringsstations voor uitvoer:
Voor de openingstijden van de keuringsstations kunt u contact opnemen met de RDW Klantenservice.
Voor het aanmelden van de uitvoer heeft u nodig:
* Een geldig legitimatiebewijs
* Het Tenaamstellingsbewijs en het Overschrijvingsbewijs van het kentekenbewijs
* De kentekenplaten (-plaat) van uw voertuig
Let op! Het is niet verplicht om het Voertuigbewijs te tonen, maar als u het Voertuigbewijs niet bij u heeft, moet u wel beschikken over het chassisnummer. Dat moet u invullen op de uitvoerverklaring.
Uitvoerverklaring
De RDW-medewerker vraagt u om een 'uitvoerverklaring' in te vullen. U overhandigt het ingevulde formulier en de kentekendocumenten aan de medewerker. Ook de kentekenplaten levert u in. Na controle krijgt u van de medewerker:
* Een uitvoerverklaring in tweevoud: het origineel (wit) en een kopie (de groene doorslag). Deze uitvoerverklaring is het enige bewijs dat uw voertuig officieel voor uitvoer is aangemeld in de kentekenregistratie en dat u niet langer aansprakelijk bent voor de voertuiggebonden verplichtingen.
* Het gestempelde Tenaamstellingsbewijs
Op het moment dat de RDW de uitvoer accepteert, vervalt de geldigheid van het kentekenbewijs. U mag dan met uw voertuig geen gebruik meer maken van de openbare weg, tenzij u een uitvoerkenteken aanvraagt. Als u met het voertuig, voorzien van een uitvoerkenteken rijdt, vergeet dan niet hiervoor een verzekering af te sluiten. Zorg er eveneens voor dat het voertuig APK-goedgekeurd is.
Een aantal belangrijke zaken:
* Mist u het Overschrijvingsbewijs bij uitvoer, dan kunt u hiervoor op de uitvoerverklaring een handtekening plaatsen. U kunt dit alleen doen als u zelf de geregistreerde eigenaar/houder van het voertuig bent.
* Als u het Voertuigbewijs mist, is het aan te raden om een vervangend kentekenbewijs aan te vragen voordat u het voertuig voor uitvoer aanmeldt. Sinds 1 juni 2004 is het verplicht om het volledige kentekenbewijs in het buitenland te tonen!
* Als u een voertuig voor uitvoer aanmeldt bij de RDW hoeft u het voertuig niet te tonen.
Vervangend kentekenbewijs aanvragen
2009
Uitvoerkentekenbewijs � 11,50
Uitvoerverklaring via RDW-loket � 11,50
Geplaatst: 22-11-2009 22:50
door fehntjer
Moin ,
hoch lebe der Amtsschimmel.
Het is niet ingewikkeld, de bureaucratie is eindeloos
bedankt Emery voor jij openbaring.
twee vragen noog moet ik met naar de RDW of maar de eigenaar?
moet ik een Uitvoerkentekenbewijs hebben, ik denk niet als ik niet met het Metje rijd?
Geplaatst: 23-11-2009 19:29
door Robert
fehntjer schreef:Moin ,
hoch lebe der Amtsschimmel.
Het is niet ingewikkeld, de bureaucratie is eindeloos
bedankt Emery voor jij openbaring.
twee vragen noog moet ik met naar de RDW of maar de eigenaar?
moet ik een Uitvoerkentekenbewijs hebben, ik denk niet als ik niet met het Metje rijd?
Fehntjer het is geen probleem hoor als je metjes naar Duitsland wilt uitvoeren ik wil je daarmee helpen het lijkt omslagtiger als het is,ik woon vlak aan de grens bij Bergh autobahn en 7km van het RDW keuringsstation dus als ik wat voor je kan doen moet je het maar even laten weten,ben daar vaker geweest maar dan voor het invoeren van kreidlers en zundapps uit Duitsland en Zwitserland :idea:
Geplaatst: 24-11-2009 22:09
door fehntjer
Moin,
beste Robert bedankt voor jij aangeboden hulp.
Ik denk de RDW is niet dat probleem maar enkele de verkooper.
een van de verkooper zegd ik moet het eerst met op het postkantor en eigenaar worden. Kan ik eigenaar worden als ik geen woonplaats in nederland hef?
Geplaatst: 24-11-2009 22:36
door Gast
fehntjer, dan kan je het kenteken laten schorsen.
Het kenteken blijf dan op naam van de verkoper staan maar wel geschorst.
Geplaatst: 24-11-2009 22:39
door Robert
fehntjer schreef:Moin,
beste Robert bedankt voor jij aangeboden hulp.
Ik denk de RDW is niet dat probleem maar enkele de verkooper.
een van de verkooper zegd ik moet het eerst met op het postkantor en eigenaar worden. Kan ik eigenaar worden als ik geen woonplaats in nederland hef?
Nee fehntjer je kunt het nederlandse kenteken niet overschrijven op jouw naam omdat je geen Nederlands staatsburger bent,echter wanneer een voertuig naar het buitenland geexporteerd wordt is dit niet nodig dan moet je alleen langs het RDW om de papieren in tevullen,en wordt de brommer uitgeschreven dus is het kenteken ongeldig verklaard en krijgt de oude eigenaar een vrijwaring.
Geplaatst: 24-11-2009 22:43
door Robert
Ko de Dorpsgek schreef:fehntjer, dan kan je het kenteken laten schorsen.
Het kenteken blijf dan op naam van de verkoper staan maar wel geschorst.
Ko de meeste mensen(verkopers)zullen dat niet doen schorsen kost 10euro per jaar als ze dan niets meer vernemen van de kopers heb je een probleem of je moet jarenlang gaan betalen :wink: