Moest er wel 300 km voor rijden...maar dat is goed te combineren met een andere hobby; m'n motorfiets.
Ter plekke het blokje ge�nspecteerd, voor zover mogelijk....
Voor zover ik kon zien geen krassen op zuiger/cilinderwand, maar de compressie stelde niet veel voor....nou ja, het blokje was tenminste wel los !
Originele holle Mahle zat er in, en aan de spoel een begrensde CDI, dat geeft weer moed..
Draaien aan de naafhuls....ik hoor geen pallen.... het kan ook twee kanten op....da's minder.
Toch maar gekocht, wie niet waagt....
Vandaag gesplitst, dat viel niet mee.
Het blokje is al eens open geweest, er waren niet de originele inbusboutjes gebruikt maar cilinderkopboutjes met zaagsnede, degene die dat gedaan heeft had blijkbaar niet veel vertrouwen in zichzelf want alle boutjes waren met rode loctite (270?) geborgd :roll:
Bij twee boutjes moest de boormachine er aan te pas komen...
Opvallend is het uiterlijk van het blokje, alle 099 blokjes die ik tot nu toe gezien heb zijn tamelijk gecorrodeerd aan de buitenkant, in ieder geval de cilinderhelft. Deze zit nog goed in de lak.

De inhoud....

Gevonden: een halve palveer en ��n pal...

Cilinder ziet er nog prima uit !
Oorzaak van de lage compressie: een zwaar versleten zuigerveer.

Hier de zuiger, een zgn. trogzuiger van Mahle.

Achteras: Tandwielen OK, maar het loopvlak van het kogellager heeft roestsporen, net als in de naafhuls en stelconus.
Een zo goed als nieuwe as heb ik nog liggen, die is wel iets langer (komt uit een ��ntraps), maar kan denk ik gewoon gebruikt worden????( Wie weet dat?)
Aandrijfas: is prima, moet wel een nieuw naaldlagertje in.
Vreemd: in plaats van de gebruikelijke twee shims tussen toplager en tandwiel hier een (koper)ringetje..is dit origineel?

Nou, die krijg ik wel weer aan het lopen, mooi projectje voor komende winter..