Pagina 1 van 1

Voor- en nadelen van elk blokje?

Geplaatst: 22-05-2019 20:04
door Lindetjuh
Af en toe zie ik weer voorbijkomen dat een 099 of 199 meestal opengemaakt moet worden bij problemen, of dat een 599 van mindere makelij is... Maar wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van de verschillende blokjes? Maakt de deco op de 399 het een beter motortje dan de 299?

De basisverschillen heb ik deze post al gelezen, maar ik zou graag meer willen leren over deze dingen.

Geplaatst: 22-05-2019 21:10
door Snorfietsmafia
Mijn mening, 099 t/m 299 is het best. Een 499/599 is slechter vanwege de verwijderbare cilinderkop, een 599 vanwege die stomme katalysator waardoor je uitlaat n�g eerder verstopt raakt. Alsook de carberateur want een 599 heeft door die KAT 1:50 mengsmeer nodig i.p.v de gebruikelijke 1:100.

In mijn optiek is de 299 het beste (beste ervaring mee) die liep ook lekker hard (38 top op digitale teller) een 199 is ook supernice btw (ook gehad) die lijkt iets meer trekkracht te hebben.

Re: Voor- en nadelen van elk blokje?

Geplaatst: 23-05-2019 22:24
door Vrotkees
Lindetjuh schreef:Af en toe zie ik weer voorbijkomen dat een 099 of 199 meestal opengemaakt moet worden bij problemen, of dat een 599 van mindere makelij is... Maar wat zijn eigenlijk de voor en nadelen van de verschillende blokjes? Maakt de deco op de 399 het een beter motortje dan de 299?

De basisverschillen heb ik deze post al gelezen, maar ik zou graag meer willen leren over deze dingen.
Een 099 en 199 hebben kleinere koelribben, minder olie en meer onderdelen in het blokje zitten.
Goede onderdelen zijn zeer moeilijk te krijgen vooral de eerste trap, die gevoelig is inlopen.

Een 299 is voor normaal dagelijks gebruik het meest geschikt.
Geen deco, meer koelribben, olie minder onderdelen.
Groot nadeel is dat de schroefdraad nogal bros is en er zitten regelmatig blokjes bij die klinken als een koude diesel vol met knikkers ook als ze GOED gereviseerd zijn.
De keerring aan de koppelingsklok staat er bekend om eruit te kunnen vliegen.

Een 399 is identiek aan een 299 alleen is deze geschikt gemaakt voor elektrische start.

een 499 heeft extra een opstaande rand zodat de keerring er niet meer uit kan vliegen. Het grote merendeel van de blokjes zijn zeer stil

een 599 is een rampenblok, de geharde laag in de cilinder is slecht uitgevoerd en laat los.
de 2de versie is beter, algemeen gesproken blokjes vanaf 2005 zijn beter

dan heb je nog het 302 blokje
dat is een doorontwikkeling van het 599 blokje en is voor katalysator modellen om op een hogere temperatuur te werken. daarom 1:50 smeren.

Geplaatst: 23-05-2019 22:56
door spartarie
Huh....???
Zit je nu in de reclame Vrot of ligt het aan mijn PC?

Afbeelding

Geplaatst: 23-05-2019 23:01
door Snorfietsmafia
spartarie schreef:Huh....???
Zit je nu in de reclame Vrot of ligt het aan mijn PC?

Afbeelding
Jij gebruikt geen adblocker?!

Geplaatst: 23-05-2019 23:10
door spartarie
Snorfietsmafia schreef:
Jij gebruikt geen adblocker?!
Sinds 5 minuten wel....en het is opgelost. :D :wink:

Geplaatst: 23-05-2019 23:16
door Snorfietsmafia
spartarie schreef:
Snorfietsmafia schreef:
Jij gebruikt geen adblocker?!
Sinds 5 minuten wel....en het is opgelost. :D :wink:
Haha nice :lol:

Geplaatst: 24-05-2019 09:49
door Vrotkees
Adblockers is een MUST :D