Hoi
Geplaatst: 18-05-2021 16:21
Hoi allemaal,
Ik ben Gerard, 57 jaar oud, jong, oud ???
Ik doe relatief zwaar werk, waar ik op de fiets naar toe ga.
Soms met een aanhanger er achter als ik veel of zware spullen mee wil nemen.
Klusjes voor particulieren.
Soms wat verder weg en uiteraard ook vaak tegenwind.
Dan ben ik al moe als ik op de klus aankom en na het werk moet ik ook weer naar huis.
Het moeizame wilde ik eraf hebben.
Ik dacht aan een Spartamet en las erover.
Goedkoop verbruik, goedkope onderdelen (vergeleken met mijn laatste zware bus met ouderwetse dieseltechniek is alles goedkoop) en ik kwam dit forum tegen, voor de broodnodige ondersteuning in geval van reparaties.
Via Marktplaats een Spartamet gekocht, 90 euro.
Een heren frame, 299 motor, Bing carburateur.
Ik wil op Motomix van Stihl rijden, zelfde als Aspen.
Stinkt minder, schoner, beter voor de motor denk ik.
Dus oude benzine eruit, nieuwe erin. Starten+rijden.
Volgende dag wilde hij niet starten en begon benzine te lekken uit lucht inlaat en uitlaat, drup,drup,drup in een redelijk tempo.
Ik wilde de klus al afbellen voor die dag toen na nog een laatste keer de bougie schoongemaakt te hebben, hij wel startte.
Wat te doen?
Een jerrycan benzine in mijn fietstas en rijden. Terugweg ging ook goed.
Zoeken op het forum en ontdekken dat schone benzine rubbers schoonmaakt zodat ze iets (kunnen) krimpen.
Motomix eruit en andere erin.( tegenwoordig BP Ultimate, 2 takt olie van Stihl (20 euro/liter), 10 ml Fuelfit)
Jaja ik lees het forum wel, alleen nog niet alles gelezen.
Hij heeft geen benzine meer gelekt. Ook kreeg hij langzaam zijn deels verloren vermogen terug.
Hij heeft een aparte kortsluitschakelaar . Ik zette ook de originele bediening op de uit-stand. Was belangrijk, zei de verkoper.
Dat ben ik een keer vergeten. De volgende dag startte hij in 1 keer, IPV 20 x aan het touwtje trekken.
Sindsdien laat ik hem altijd in de rijstand staan.
Hij verzuipt wel makkelijk. 1 keer de sproeier schoongemaakt, zat volgens mij water achter het filter.
Ik durf nog niet zo goed. Geen brommer sleutel verleden.
Bij auto's de nodige onderdelen vervangen waaronder 3 verschillende distributie riemen, 1 lekke kop, maar ik weet dat ik , ondanks mijn handigheid, echt stomme dingen kan doen. Onder het motto : wat mijn handen maken, schoppen mijn voeten weer stuk.
Ik heb ondertussen nog 3 Metjes, waarvan 1 zeeeer bijzonder, maar die komen nog wel aan bod.
Voor nu heb ik 1 vraag betreffende het uitlaat rubber.
27x2.5 of 27x3 Viton.
Hoe weet ik of ik een originele uitlaat heb of een imitatie?
Groetjes, Gerard
Ik ben Gerard, 57 jaar oud, jong, oud ???
Ik doe relatief zwaar werk, waar ik op de fiets naar toe ga.
Soms met een aanhanger er achter als ik veel of zware spullen mee wil nemen.
Klusjes voor particulieren.
Soms wat verder weg en uiteraard ook vaak tegenwind.
Dan ben ik al moe als ik op de klus aankom en na het werk moet ik ook weer naar huis.
Het moeizame wilde ik eraf hebben.
Ik dacht aan een Spartamet en las erover.
Goedkoop verbruik, goedkope onderdelen (vergeleken met mijn laatste zware bus met ouderwetse dieseltechniek is alles goedkoop) en ik kwam dit forum tegen, voor de broodnodige ondersteuning in geval van reparaties.
Via Marktplaats een Spartamet gekocht, 90 euro.
Een heren frame, 299 motor, Bing carburateur.
Ik wil op Motomix van Stihl rijden, zelfde als Aspen.
Stinkt minder, schoner, beter voor de motor denk ik.
Dus oude benzine eruit, nieuwe erin. Starten+rijden.
Volgende dag wilde hij niet starten en begon benzine te lekken uit lucht inlaat en uitlaat, drup,drup,drup in een redelijk tempo.
Ik wilde de klus al afbellen voor die dag toen na nog een laatste keer de bougie schoongemaakt te hebben, hij wel startte.
Wat te doen?
Een jerrycan benzine in mijn fietstas en rijden. Terugweg ging ook goed.
Zoeken op het forum en ontdekken dat schone benzine rubbers schoonmaakt zodat ze iets (kunnen) krimpen.
Motomix eruit en andere erin.( tegenwoordig BP Ultimate, 2 takt olie van Stihl (20 euro/liter), 10 ml Fuelfit)
Jaja ik lees het forum wel, alleen nog niet alles gelezen.
Hij heeft geen benzine meer gelekt. Ook kreeg hij langzaam zijn deels verloren vermogen terug.
Hij heeft een aparte kortsluitschakelaar . Ik zette ook de originele bediening op de uit-stand. Was belangrijk, zei de verkoper.
Dat ben ik een keer vergeten. De volgende dag startte hij in 1 keer, IPV 20 x aan het touwtje trekken.
Sindsdien laat ik hem altijd in de rijstand staan.
Hij verzuipt wel makkelijk. 1 keer de sproeier schoongemaakt, zat volgens mij water achter het filter.
Ik durf nog niet zo goed. Geen brommer sleutel verleden.
Bij auto's de nodige onderdelen vervangen waaronder 3 verschillende distributie riemen, 1 lekke kop, maar ik weet dat ik , ondanks mijn handigheid, echt stomme dingen kan doen. Onder het motto : wat mijn handen maken, schoppen mijn voeten weer stuk.
Ik heb ondertussen nog 3 Metjes, waarvan 1 zeeeer bijzonder, maar die komen nog wel aan bod.
Voor nu heb ik 1 vraag betreffende het uitlaat rubber.
27x2.5 of 27x3 Viton.
Hoe weet ik of ik een originele uitlaat heb of een imitatie?
Groetjes, Gerard