Helmet ja of nee

fehntjer
Spartametoloog

Helmet ja of nee

Bericht door fehntjer »

Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Spartapappa
Spartametoloog

Re: Helmet ja of nee

Bericht door Spartapappa »

Ja het is waar.
Maar het gaat pas 2022 in..,.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

laat nou net de standaard Abus (Urban) licht gewicht fietshelm eruit zien als de Abus (pedelec) :mrgreen:
scheelt weer €40,- (ANWB)

Een E-bike zonder kenteken en verzekering die zwaarder is rijd ook 30+ en daar hoeven ze alleen maar een fietshelm voor!
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Net bezig

Bericht door Net bezig »

Ik reken erop dat een fietshelm gedoogd wordt, niet de eerste paar dagen maar na een paar weken hebben de agenten er dan geen zin meer in.
Weet iemand nog dat appen op een fiets officieel niet mag ? Ik zie niet anders, Pizza bezorgers op E bikes zonder uitzondering, achter me hoor ik gelukkig dan het klapperen van de mand voorop. Als een agent de auto uit moet voor gedoe, zeg maar appen, hondepoep, rijbewijs, verzekeringsbewijs of legitimatie dan kijken ze liever de andere kant op. Veel schrijfwerk terwijl je net zo lekker zit.
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Vrotkees schreef: 30-05-2021 21:34
Een E-bike zonder kenteken en verzekering die zwaarder is rijd ook 30+ en daar hoeven ze alleen maar een fietshelm voor!
E-bike gaan ze ook nog wel aanpakken, https://www.ad.nl/auto/helmplicht-voor- ... ogle.nl%2F
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Net bezig schreef: 31-05-2021 21:35 Ik reken erop dat een fietshelm gedoogd wordt, niet de eerste paar dagen maar na een paar weken hebben de agenten er dan geen zin meer in.
Weet iemand nog dat appen op een fiets officieel niet mag ? Ik zie niet anders, Pizza bezorgers op E bikes zonder uitzondering, achter me hoor ik gelukkig dan het klapperen van de mand voorop. Als een agent de auto uit moet voor gedoe, zeg maar appen, hondepoep, rijbewijs, verzekeringsbewijs of legitimatie dan kijken ze liever de andere kant op. Veel schrijfwerk terwijl je net zo lekker zit.

Een superlichte (100-200 gram) fietshelm valt nog mee te leven, draag je dan puur zodat ze je geen CJIB fanmail uit Leeuwarden kunnen opsturen omdat ze je kenteken genoteerd hebben vanuit hun luie stoel.

Dat ze niet handhaven op gebrekkig Nederlands pratend scootertuig dat met 80+ met blauw kenteken de fietspaden terroriseert hoort geen reden te zijn dat ik een brom/motorfietshelm moet dragen!
Als wielrenners met een fietshelm 50+ mogen rijden dan mag ik ook met 25-30 een fietshelm punt!
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
spartarie
site mod

Bericht door spartarie »

Ik denk er zelfs serieus over om binnenkort geheel vrijwillig een fiets/pedelic helm te gaan dragen.
Enerzijds omdat het af en toe best wel hard gaat :shock: , anderzijds omdat het op de fietspaden hier steeds drukker wordt.
Zeker in het voorjaar (ik woon in de bollenstreek) is er hier geen doorkomen aan.
Gewone fietsen, E bikes, racefietsen enz.enz.
En het hoeft niet jouw schuld te zijn als je het asfalt kust!
Hoe goed je verkeersinzicht ook is: een onverwachte manoeuvre van een ander..
Nu rij ik ook motor, maar geen haar op mijn hoofd denkt er aan om zonder helm/handschoenen/laarzen en motorpak op weg te gaan.
Terwijl ik dat volgens de wet ook met alleen zwembroek aan en een helm op mag doen!
En is het te warm, plus 25 graden, dan laat ik hem lekker in de schuur staan.
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

Als ik de kuddes mongolen op een wielrenfiets zie scheuren denk ik dat ze die maar eens moeten verplichten een helm te dragen, en aanhouden voor ontbreken fietsbel, reflector enz, gewoon allemaal op de bon aka meerdere bonnen zitten de agenten zo over hun bonnenquota heen
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

spartarie schreef: 04-06-2021 16:39 Ik denk er zelfs serieus over om binnenkort geheel vrijwillig een fiets/pedelic helm te gaan dragen.
Enerzijds omdat het af en toe best wel hard gaat :shock: , anderzijds omdat het op de fietspaden hier steeds drukker wordt.
Zeker in het voorjaar (ik woon in de bollenstreek) is er hier geen doorkomen aan.
Gewone fietsen, E bikes, racefietsen enz.enz.
En het hoeft niet jouw schuld te zijn als je het asfalt kust!
Hoe goed je verkeersinzicht ook is: een onverwachte manoeuvre van een ander..
Nu rij ik ook motor, maar geen haar op mijn hoofd denkt er aan om zonder helm/handschoenen/laarzen en motorpak op weg te gaan.
Terwijl ik dat volgens de wet ook met alleen zwembroek aan en een helm op mag doen!
En is het te warm, plus 25 graden, dan laat ik hem lekker in de schuur staan.
Geheel voor als je dit vrijwillig wilt doen (net als inderdaad het verhaal met de motor) ik ben ook niet tegen veiligheid. Maar wel tegen verplichtingen, ik vind de wet goed w.b.t de motorfiets.

Ik zou ook enkel de helm dragen als ik alleen maar naar de stad ging met de motor (klein stukje, en max 40km/h) Maar op de snelweg? Minimaal handschoenen, goede schoenen een stevige lerenjas a.u.b.

Toen ik een motor had moet ik bekennen dat ik ook erop reed in een gewone spijkerbroek en enkel een gewone lerenjas aan.. Een beetje ''i don't care if i die'' mentaliteit. Maar het probleem is, dat doodgaan wel wat meer vergt.. En dat is juist het probleem, je ligt daar met een flink aantal schaafwonden ergens in de vangrail most likely maar je overleeft het.

Maar nu, als ik weer zou gaan rijden, zou ik standaard motorkleding aandoen als ik de snelweg opga.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

ik heb nog steeds een motor, en ik stam uit het tijdperk dat je max 100 mocht en niemand het uitmaakte of je harder reed en er vrijwel geen controle was.
motor rijden zonder helm, erg lekker.

in het buitenland(Amerika) rijden ze ook in verschillende staten zonder helm of met een heel dun dingetje, daar sterven ze ook niet massaal, je moet gewoon uitkijken en zonder helm rij je voorzichtiger en hoor je meer, op mijn motor moet ik verplicht een helm op, ik heb een zogenaamd potje, ding van zeker 30 jaar oud en niet zo'n dikke eierschaal als ze tegenwoordig enkel nog maar kunnen kopen waarbij je hoofd 2 keer zo dik wordt.

als ik op de motor spring dan heb ik hoogstens een leren jas aan, gewoon spijkerbroek de tijden dat ik in mijn leren broek paste zijn al heel lang voorbij, tegenwoordig rij ik niet vaak, de motor staat ingebouwd in de schuur en ik moet nog bezig met de remmen en benzineleiding.

De meeste regels van de overheid zijn pure betutteling.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie