Momentsleutel 7
-
Momentsleutel 7
Hallo forum leden,
Heb me gisteren aangemeld op dit forum en hoop dat ik wat info kan vergaren over de spartamet. Ben in het bezit van een tandem maar krijg het motortje nog niet goed lopend.
Woon in het mooie zeeland.
Groeten Steeksleutel 7
Heb me gisteren aangemeld op dit forum en hoop dat ik wat info kan vergaren over de spartamet. Ben in het bezit van een tandem maar krijg het motortje nog niet goed lopend.
Woon in het mooie zeeland.
Groeten Steeksleutel 7
- Spartapappa
- Spartametoloog
Re: Momentsleutel 7
Welkom steeksleutel 7,
Een tandem is en blijft toch de heiligegraal op Spartamet gebied.(zeldzaam)
Een duur grapje om aan te schaffen toendertijd.
Ik zelf, zwaantje, en SpartaFrank zijn ook in het bezit van zo,n mooi stukje techniek.
Een motortje wat niet goed loopt kan meerdere oorzaken hebben.
Zoals ik, en onze mede forum leden zouden zeggen: Gooi uit elkaar en reviseer !
Alleen dan weet je wat je hebt.
Je kunt van er van alles aan doen doen, maar als de basis slecht is heb je nog niks.
Bv: je keering kan lek zijn…. Je koppeling totaal versleten……….je zuigerveer versleten………enz enz.
Je moet goed beseffen dan de meeste blokjes 30 ++ jaar oud zijn !
Een tandem is en blijft toch de heiligegraal op Spartamet gebied.(zeldzaam)
Een duur grapje om aan te schaffen toendertijd.
Ik zelf, zwaantje, en SpartaFrank zijn ook in het bezit van zo,n mooi stukje techniek.
Een motortje wat niet goed loopt kan meerdere oorzaken hebben.
Zoals ik, en onze mede forum leden zouden zeggen: Gooi uit elkaar en reviseer !
Alleen dan weet je wat je hebt.
Je kunt van er van alles aan doen doen, maar als de basis slecht is heb je nog niks.
Bv: je keering kan lek zijn…. Je koppeling totaal versleten……….je zuigerveer versleten………enz enz.
Je moet goed beseffen dan de meeste blokjes 30 ++ jaar oud zijn !
-
Spartapappa,
Bedankt voor het welkom.
Het motortje start moeilijk . Als het loopt gaat het even goed maar slaat af en krijg ik het niet meer opgang. Karberator is schoon en ontsteking heb ik met voelermaatjes afgesteld. Keringen heb ik liggen maar nog niet gemonteerd. Zou dit het euvel zijn ?.
Bedankt voor het welkom.
Het motortje start moeilijk . Als het loopt gaat het even goed maar slaat af en krijg ik het niet meer opgang. Karberator is schoon en ontsteking heb ik met voelermaatjes afgesteld. Keringen heb ik liggen maar nog niet gemonteerd. Zou dit het euvel zijn ?.
- Spartapappa
- Spartametoloog
Als je bijvoorbeeld 3 tot 5 kilometer rijdt, en hij slaat dan af….om vervolgens na 5/10 minuten weer gewoon te starten en dan na een of meer kilometers weer af slaat.
En dan na even afkoelen weer srart, is het hoogst waarschijnlijk toch de spoel die overleden is….
En dan na even afkoelen weer srart, is het hoogst waarschijnlijk toch de spoel die overleden is….
- Spartapappa
- Spartametoloog
Een slecht functionerende bougie zou ook nog kunnen.
Deze zou ik als eerst vervangen…..
Deze zou ik als eerst vervangen…..
Welkom op het forum. Wat leuk dat je een Tandemet hebt.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
Heb gisteren een stukje ermee gereden. Trok goed op dus de koppeling is goed! Helaas na een paar straten rond stopte hij en kreeg hem niet meer aan de praat ook niet met snelstart. Heb meerdere ontstekingspoelen dus zal een andere proberen.Spartapappa schreef: ↑07-09-2024 11:47 Als je bijvoorbeeld 3 tot 5 kilometer rijdt, en hij slaat dan af….om vervolgens na 5/10 minuten weer gewoon te starten en dan na een of meer kilometers weer af slaat.
Wordt vervolgd.
-
Hallo Zwaantje,
Is toeval hoor die tandem. Heeft jaren buiten gestaan . Motortje was niet meer te redden en heb er een andere onder gezet. Banden ook . Frame was na enig poetswerk weer in goede staat en zo steeds verder om hem weer rijdbaar te krijgen
Binnenkort komt er nog een gewone bij dus hoef me niet te vervelen komende winter.
- Spartapappa
- Spartametoloog
Snelstart ? Bedoel je daar remmenreiniger mee !?
Dat hoor ik meer, dat ze daar een 2 takt mee op starten.
Een 4 takt kan nog wel,…naar een 2 takt heeft toch echt olie door de benzine nodig.
Remmenreiniger is een pure ontvetter !!!
Dus mega slecht om een 2 takt op te laten lopen..
Een 4 takt kan nog wel,…naar een 2 takt heeft toch echt olie door de benzine nodig.
-
Nee is geen remmenreiniger. Spuit een beetje op het luchtfilter en dan start tie wel. Weet dat het een paardemiddel is maar soms helpt het even.Spartapappa schreef: ↑08-09-2024 20:01 Snelstart ? Bedoel je daar remmenreiniger mee !?