Wat te gebruiken in een ultrasoon reiniger
Wat te gebruiken in een ultrasoon reiniger
Beste metfans,
Heb mezelf maar eens getrakteerd op een ultrasoon reiniger, van het merk HBM.
Qua inhoud is het circa 3.2 liter, genoeg voor het reinigen van de carb huis e.d.
Nu rest mij nog de vraag welke vloeistoffen naast water jullie mij aanraden voor in de ultrasoon
HBM verkoopt 2 soorten reinigingsmiddelen, maar iets zegt me dat het reinigen ansich ook met andere middelen gedaan kan worden
(daarnaast vond ik t spul wat ze verkopen al rete duur toen ik het zag)
Hoor het graag!
Grt, Arnoud
Heb mezelf maar eens getrakteerd op een ultrasoon reiniger, van het merk HBM.
Qua inhoud is het circa 3.2 liter, genoeg voor het reinigen van de carb huis e.d.
Nu rest mij nog de vraag welke vloeistoffen naast water jullie mij aanraden voor in de ultrasoon
HBM verkoopt 2 soorten reinigingsmiddelen, maar iets zegt me dat het reinigen ansich ook met andere middelen gedaan kan worden
(daarnaast vond ik t spul wat ze verkopen al rete duur toen ik het zag)
Hoor het graag!
Grt, Arnoud
Eens een metfan, altijd een metfan 

- Spartapappa
- Spartametoloog
Re: Wat te gebruiken in een ultrasoon reiniger
Tickopur r33 word vaak gebruikt.
Het is idd wel duur spul. geloof 36 euro voor 1 liter.
Ik heb zelf toen ook een ultrasone reiniger gekocht en gebruikt.
Ik heb er ook carburateurs in gegooid, maar vond het resultaat om te janken.
Vooral bij losse TK huisjes ( zelfs zonder venturie )
Na zo,n Tk weer opgebouwd te hebben onder de met gezet en nog steeds een zeer slecht lopende Spartamet !
Waar ik tot nu toe het beste resultaat mee bereikt heb is het losse TK huisje 24 uur in een bakje met Dasty te leggen (en dan de zwarte flacon ) deze is krachtiger als de normale variant (volgens Dasty )
Spartarie heeft weer een andere manier om zijn carburateur huisjes te reinigen.
Deze manier ga ik ook proberen, ik ben dan ook reuze benieuwd !
Het is idd wel duur spul. geloof 36 euro voor 1 liter.
Ik heb zelf toen ook een ultrasone reiniger gekocht en gebruikt.
Ik heb er ook carburateurs in gegooid, maar vond het resultaat om te janken.
Vooral bij losse TK huisjes ( zelfs zonder venturie )
Na zo,n Tk weer opgebouwd te hebben onder de met gezet en nog steeds een zeer slecht lopende Spartamet !
Waar ik tot nu toe het beste resultaat mee bereikt heb is het losse TK huisje 24 uur in een bakje met Dasty te leggen (en dan de zwarte flacon ) deze is krachtiger als de normale variant (volgens Dasty )
Spartarie heeft weer een andere manier om zijn carburateur huisjes te reinigen.
Deze manier ga ik ook proberen, ik ben dan ook reuze benieuwd !
belangrijk is ook de juiste frequentie te gebruiken in een ultrasoon reiniger.
Voor bloemkool weg te krijgen heb je schoonmaakazijn nodig ( zuur) die daarna neutraliseert met allesreinger
Warm demi water en een goede scheut allesreiniger werkt ook goed.
een scheef gemonteerde stijgbuis (af fabriek) zorgt ook dat er wazige klachten zijn.
Het toppunt was dat ik bij de huizen er eentje vond waar ie gewoon verkeerd om inzat
die bak garantiegevallen van die fietsenmaker die ik destijds gekregen heb is nu eindelijk leeg.
Voor bloemkool weg te krijgen heb je schoonmaakazijn nodig ( zuur) die daarna neutraliseert met allesreinger
Warm demi water en een goede scheut allesreiniger werkt ook goed.
een scheef gemonteerde stijgbuis (af fabriek) zorgt ook dat er wazige klachten zijn.
Het toppunt was dat ik bij de huizen er eentje vond waar ie gewoon verkeerd om inzat

die bak garantiegevallen van die fietsenmaker die ik destijds gekregen heb is nu eindelijk leeg.
- SpartaFrank
- Site Admin
De manier van @Spartapappa klinkt erg goed. Ik heb er zelf nog nooit over na gedacht maar dit ga ik eens proberen met een carburateur die op dit moment elke keer problemen geeft.