Pagina 1 van 12
Effecten samenhang Membraam Deko enz. enz.
Geplaatst: 16-06-2010 19:13
door Ruud
MOD schreef: Dit mooi en goed onderwerp opgeschoond ( dode linken en nutteloos commentaar verwijderd :wink: )
Wat kunnen de effecten van een niet goed functionerent membraam zijn.
Zou dit wel eens willen weten van het Membraam en in samen hang/werking met de Deko.
Bijv. wat als bij het af en toe niet goed functioneren, of ��n van beide af en toe, is daar misschien een lijstje van te maken.
Mvg Ruud
Geplaatst: 16-06-2010 20:27
door fehntjer
Moin,
deze Deco word normal gebruikt voor de e-start. De eerste omdraaiing van de krukas zal zonder kompresie zijn en de kleine e-Motor helpen op touren te komen. de naast step het word vacuum achte de ruimte aan de zuiger geproduceerd ober de slang naar deco en de klep in de verbrandingsruimte mag dicht en het kan een kompressie zijn. de druck die naa de uitlaat gaat stuurt nou de decoklep vanaf permanet ?(immer) dicht.
Tip als jij startprobleem met de Deco heft, de korte slang aan de uitlaat verwijdern en met een "wat weet ik wat!" dicht maken...
Geplaatst: 16-06-2010 22:24
door Ruud
Hoi,
dat de Deko je start vermakkelijkt is mij duidelijk.
Wat je schrijft begrijp ik maar nu,
als de Deko(klep) event. niet goed of af en toe niet goed sluit.
Wat als het membraam af en toe niet goed functioneert.
Wat kunnen de mogelijke verschijnselen zijn zoals bijv. onregelmatig lopen/inhouden/geen trekkracht/slecht starten/geen hoge snelheid etc.??
Voor de duidelijkheid bedoel dus dit membraam
Mvg Ruud
Geplaatst: 17-06-2010 00:08
door fehntjer
Moin en hoi terug,
als jij het probleem van snorfietsmafiosi gelezen hebt...Decoslang met scheurtje....
Eeen grot probleem van de membraan (en wij praten van de Membraanplaat die achter de Carb zit) is deze metalen Tong. controleer deze tong de afstand van tong een kunststofcarter zal ~0,2mm zij.
Maar hoe kan jij dit controleeren, meet afstantmat? de tong is maar 0,1mm dik. Ik test met de mond blazen en zuigen. de klep moet dicht gaan.
de afstand van de "dikke" metalen kunt jij een beetej vegroten dat die klep een tic groter opmakt.
jij Foto met aanmerking

Geplaatst: 17-06-2010 00:38
door Ruud
Hoi,
fehntjer schreef:Moin en hoi terug,
als jij het probleem van snorfietsmafiosi gelezen hebt...Decoslang met scheurtje....
DekoKlep testen stond al in mijn archief :wink:
http://spartametforum.nl/deco-klep-testen-t384.html
als ik het zou willen testen trek ik het korte slangetje van de Uitlaat naar de Deko klep er af en stop het dicht, en dan aantrekken..... merk het event. verschil.
Nog wat info over MembraamPlaten
http://spartametforum.nl/verschil-i ... -t366.html
fehntjer schreef:
Een groot probleem van de membraan (we praten over de Membraanplaat die achter de Carb zit) is de metalen Tong.
Controleer van deze tong, de afstand van tong tussen kunststofcarter moet ~0,2mm zijn.
Maar hoe kan jij dit controleren, meten met een voelermaatje? de tong is maar 0,1 mm dik.
Ik test door met de mond te blazen en zuigen, de klep moet dan open en dicht gaan.
De afstand van de "dikke" metalen kunt je een beetje vergroten dat die klep een tic groter opmaakt.(
bedoel je opengaat)

Wat zijn de effecten als die lip niet goed functioneert?
bijv. onregelmatig lopen/inhouden/geen trekkracht/slecht starten/geen hoge snelheid etc.?????????
Geplaatst: 17-06-2010 00:46
door fehntjer
Moin,
voor de eerst startprobleeme (foutelucht)
de tong mag bij loopen tussen de kunstoffcarter ende dikke spijltje trillen
als de gaat en tic groter word heb jij ook een beetje meer luchten en mengsel. sneeler loopen niet. Maar wat ook kan voor beter lucht en mengsel - de dorgang is niet straks . als jij probeert deze "luchtrem" rechtmaken
dat is wat voor tuning....
(sorry voor mijn Nederlands)
Geplaatst: 17-06-2010 01:19
door Ruud
fehntjer schreef:Moin,
voor de eerst startprobleeme (foutelucht)
de tong mag bij loopen tussen de kunstoffcarter ende dikke spijltje trillen
als de gaat en tic groter word heb jij ook een beetje meer luchten en mengsel. sneeler loopen niet. Maar wat ook kan voor beter lucht en mengsel - de dorgang is niet straks . als jij probeert deze "luchtrem" rechtmaken
dat is wat voor tuning....
(sorry voor mijn Nederlands)
Hoi,
niet sorry, schitterend zoals je het schrijft, denk dat je dit bedoeld ;-)
Als eerste startproblemen (valse lucht)
De dunne tong/lip mag bij het lopen van de motor tussen het kunstofcarter en de dikke metalen spijltje/lip trillen.
Als de afstand tussen tong en spijltje groter wordt/maakt krijg je een beetje meer lucht/mengsel maar zal niet sneller gaan lopen.
Als je probeert het spijltje recht te maken dat is wat voor tuning......
Waar het mij eigenlijk omgaat is de trekkracht als die terug loopt wordt de keerring meestal als verdachte gezien.
Nu denk ik in mijn onnozelheid dat als de combi deko en/of membraam niet fris is dat je als eerste al wat moeilijker het metje start.
Vervolgens denk ik dan dat de trekkracht en snelheid ook terug gaat lopen.
Geplaatst: 17-06-2010 18:57
door fehntjer
Moin,
ja dit is een zwake punt aan dit blok. als deze keering niet meer an zijn plaats zit heb jij ook dit "valse lucht" probleem.
Mijn reden Deco verwijdern, schroef M10x1 in zetten(met pakking),slang verwijdern en de aansluit aan de membraan dicht zetten.
Geplaatst: 17-06-2010 22:47
door Ruud
Hoi,
Fehntjer heb hier een metje die net aan 1000 km heeft gereden maar die nu totaal geen
trekkracht meer heeft loopt net aan vol gas 20-22 km bij een klein beetje tegenwind is het over.
Hij wil zelfs als het achterwiel los van de grond is ook niet op toeren komen.
Wat ik heb gedaan:
Zonder een luchtfilter geprobeert - Geen verschil
Andere bougie - Geen verschil.
Er zat origineel een Bing carb op waarvan het pijpje op 11 � 12 mm omhoog stak dit terug gezet naar 7 mm - Geen verschil.
Vlotter stond op 13 mm dus niets aan gedaan dit alles maakte - Geen verschil.
Carbarateur en venturiepijpje tig keer schoon gemaakt - Geen verschil
Carburateur van mijn goed lopende metje overgezet - Geen verschil
Nog een vrij nieuwe Carburateur geprobeerd - Geen verschil
Oliepeil bekeken was goed.
Gecheckt met duim op het olie gat maar voelde totaal niets. (waarschijnlijk moeilijk te voelen)
Metje laten lopen zonder de oliedop gebeurt totaal niets met de olie.
Zal morgen nog ff olie halen en hem tot de rand toe te vullen dan met de duim er op starten en kijken als die loopt of het omhoog/spuit ;-) komt.
Dekoklep gecheckt was goed toch ook maar vernieuwt (had namelijk nog een nieuwe liggen vandaar) Geen verschil
Als laatste nog een paar CDI geprobeert- Geen verschil.
Blijft er na mijn idee maar 2 dingen nog over of toch een keerring of het membraam.
Membraan getest d.m.v. blazen en zuigen op het slangetje, blazen gewoon doorgang en !!met aanzuigen ook gewoon doorgang sluit niet af!!
Vandaar mijn vraag naar de verschijnselen bij het niet goed fuctioneren en van de Deko en Membraam.
Geplaatst: 17-06-2010 23:41
door fehntjer
Moin ,
@Ruud, bij deze lijst wat jij gedaan heft heb ik in dit Moment een aantword.
de compressie testen met en zonder Deco. de druk zal meer dan 6bar hebben beter is een hoger druk.
Fout: versleten of kapotte zuigerveer
Heb jij de membraan met de "mondtest" gemakt, niet op het slangeltje?
blazen en zuigen aan de kant war het naa de blok gaat.
de afstand vliegwiel en bobine getest zal 0,4mm?
nieuwe bougie de afstand op 0,5mm gedaan?
als geen verschill van de touren hebt met en zonder oliedop is de keering in order.