spartamet op wasbenzine?
Schei allemaal uit met die niet ter zake doende opmerkingen.
Ik heb jaren rondgereden op wasbezine met TTolie van action.
Verder geen toevoegingen of andere (on)nuttige additieven,
geen loodvervanger of verzin het maar.
Je kan zelfs zover gaan dat je een kwart zonnebloemolie toevoegt,
mijn vroegere T4 reed op PURE zonnebloemolie van Lidl.
Het is trouwens prachtig weer op Texel! :D
Ik heb jaren rondgereden op wasbezine met TTolie van action.
Verder geen toevoegingen of andere (on)nuttige additieven,
geen loodvervanger of verzin het maar.
Je kan zelfs zover gaan dat je een kwart zonnebloemolie toevoegt,
mijn vroegere T4 reed op PURE zonnebloemolie van Lidl.
Het is trouwens prachtig weer op Texel! :D
Ik rook al 29 jaar niet meer... :twisted:joshua1 schreef:lol heb er ook nog 3 van die aanstekers in de kast rond zwerven. Maar ze branden in weer en wind. No problem.
Zoals beloofd zal ik hier mijn ervaringen met wasbenzine posten.
Eerst mijn 099 blok in de fiets gelepeld.
Ik heb voor dit blok gekozen omdat deze nog de originele "holle" mahle
zuiger heeft, in theorie zou de compressie iets lager zijn.
Heb dat overigens niet nagemeten.
Eerst exact 0,5 liter gewone benzine opgestookt, dit omdat ik vergelijkingsmateriaal wil hebben, ook qua verbruik.
Start en loopt goed, afgelegde afstand 30,4 km.
Daarna mix van 50% benzine en 50 % wasbenzine, weer 0,5 liter.
Start en loopt ook goed, dit keer 33,0 km.
Nu 100% wasbenzine.
Daar loopt ie uitstekend op,misschien zelfs beter dan op gewone benzine,
maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Geen spoor van pingelen of andere rare geluiden.
Afgelegde afstand: 32,5 km.
Enige probleem: de koude start, echt wel een keer of tien trekken voordat hij loopt, als hij eenmaal start blijft hij wel lopen,geen neiging om af te slaan.
Warm start ie prima, ��n trekje = lopen.
Vanmorgen eerst de handstart er even afgehaald en een beetje deodorant
bij het luchtfilter gespoten, twee trekjes lopen.
Ik ben van plan om in het achterdeksel een draaibaar klepje te maken, zodat ik daardoor een beetje okselfris kan spuiten bij koude start.
Ik gebruik overigens 8x4.
Waar je wel goed aan merkt dat je wasbenzine verstookt is de geur van het uitlaatgas, t'is weer net of ik vijftig jaar geleden bij oma in de keuken stond, die kookte nog op een petroleumstel, zo'n lucht dus.
Eerst mijn 099 blok in de fiets gelepeld.
Ik heb voor dit blok gekozen omdat deze nog de originele "holle" mahle
zuiger heeft, in theorie zou de compressie iets lager zijn.
Heb dat overigens niet nagemeten.
Eerst exact 0,5 liter gewone benzine opgestookt, dit omdat ik vergelijkingsmateriaal wil hebben, ook qua verbruik.
Start en loopt goed, afgelegde afstand 30,4 km.
Daarna mix van 50% benzine en 50 % wasbenzine, weer 0,5 liter.
Start en loopt ook goed, dit keer 33,0 km.
Nu 100% wasbenzine.
Daar loopt ie uitstekend op,misschien zelfs beter dan op gewone benzine,
maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Geen spoor van pingelen of andere rare geluiden.
Afgelegde afstand: 32,5 km.
Enige probleem: de koude start, echt wel een keer of tien trekken voordat hij loopt, als hij eenmaal start blijft hij wel lopen,geen neiging om af te slaan.
Warm start ie prima, ��n trekje = lopen.
Vanmorgen eerst de handstart er even afgehaald en een beetje deodorant
bij het luchtfilter gespoten, twee trekjes lopen.
Ik ben van plan om in het achterdeksel een draaibaar klepje te maken, zodat ik daardoor een beetje okselfris kan spuiten bij koude start.
Ik gebruik overigens 8x4.
Waar je wel goed aan merkt dat je wasbenzine verstookt is de geur van het uitlaatgas, t'is weer net of ik vijftig jaar geleden bij oma in de keuken stond, die kookte nog op een petroleumstel, zo'n lucht dus.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten