Die ''Dasty'' is hier in de omgeving niet te krijgen. Ga morgen misschien wel even Die ''Dasty'' halen in Utrecht.jgvankampen schreef:Als je kruipolie hebt, kun je dat er op spuiten lukt bij mij ook altijd en anders Dasty
Schoonmaken
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Nog een update op deze mooie zondag. 8)
Heb de transmissie delen ge�nspecteerd en het lijkt mij dat deze in goede staat zijn.
Hier de Mahle zuiger met groef en alles er nog op (Behalve de zuigerveer die vervang ik) Toen ik de oude zuigerveer probeerde te demonteren brak deze in twee�n is er een speciale manier om de nieuwe veer te monteren?
'
Ook hier nog alle groeven zichtbaar.
Profiel op de koppeling is ook nog goed.
Het grote wormwiel heeft al zijn tanden nog.
Geen krassen happen etc. Cilinder ook goed dus.
Mooi droog. helemaal gereinigd met wasbenzine.
Ziet er ook goed uit.
Dit vind ik een beetje apart, die gaatjes. Aan de buitenkant kun je dus zo het carter inkijken. Naar mijn weten zitten hiervoor geen schroeven bij de membraanplaat. Alleen gaatjes waardoor er dus lucht doorheen kan? mis ik schroeven ?
Bij de randen van de krukas (Aangegeven met witte lijnen) Zie ik soms kleine putjes of inhammetjes op de randen is dit erg? Toen ik de zuiger een bewegen liet maken om de krukas kwam hij ook met de onderkant tegen de krukas aan. Kan ik trouwens ook al deze onderdelen gewoon in de wasbenzine gooien? (Daarna natuurlijk licht invetten met olie)
Heb de transmissie delen ge�nspecteerd en het lijkt mij dat deze in goede staat zijn.
Hier de Mahle zuiger met groef en alles er nog op (Behalve de zuigerveer die vervang ik) Toen ik de oude zuigerveer probeerde te demonteren brak deze in twee�n is er een speciale manier om de nieuwe veer te monteren?
'
Ook hier nog alle groeven zichtbaar.
Profiel op de koppeling is ook nog goed.
Het grote wormwiel heeft al zijn tanden nog.
Geen krassen happen etc. Cilinder ook goed dus.
Mooi droog. helemaal gereinigd met wasbenzine.
Ziet er ook goed uit.
Dit vind ik een beetje apart, die gaatjes. Aan de buitenkant kun je dus zo het carter inkijken. Naar mijn weten zitten hiervoor geen schroeven bij de membraanplaat. Alleen gaatjes waardoor er dus lucht doorheen kan? mis ik schroeven ?
Bij de randen van de krukas (Aangegeven met witte lijnen) Zie ik soms kleine putjes of inhammetjes op de randen is dit erg? Toen ik de zuiger een bewegen liet maken om de krukas kwam hij ook met de onderkant tegen de krukas aan. Kan ik trouwens ook al deze onderdelen gewoon in de wasbenzine gooien? (Daarna natuurlijk licht invetten met olie)
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Zwaantje schreef:
Profiel op de koppeling is ook nog goed.
Het koppelingsmateriaal zit hier, binnen de gele lijnen...
Dit vind ik een beetje apart, die gaatjes. Aan de buitenkant kun je dus zo het carter inkijken. Naar mijn weten zitten hiervoor geen schroeven bij de membraanplaat. Alleen gaatjes waardoor er dus lucht doorheen kan? mis ik schroeven ?
Als de carburateur vastgeschroefd zit kan er geen lucht meer doorheen...:wink:
e
wat voel ik me weer dom. Ik denk het te weten maar nee hoor. :lol: Mag er trouwens op het gedeelte tussen de gele lijnen olie komen lijkt me niet toch? Slipt de boel dan niet door?spartarie schreef:Zwaantje schreef:
Profiel op de koppeling is ook nog goed.
Het koppelingsmateriaal zit hier, binnen de gele lijnen...
Dit vind ik een beetje apart, die gaatjes. Aan de buitenkant kun je dus zo het carter inkijken. Naar mijn weten zitten hiervoor geen schroeven bij de membraanplaat. Alleen gaatjes waardoor er dus lucht doorheen kan? mis ik schroeven ?
Als de carburateur vastgeschroefd zit kan er geen lucht meer doorheen...:wink:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Koppeling genoeg lijkt mij zo.
Welke randdebiel haalt het in zijn hoofd een lager verkeerd om te monteren.
:evil:
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Ik vond dat het eens tijd werd dat de zuiger gescheiden werd van de krukas.
Heb het omdat ik geen kleine zuigerpendrukker had, het met een hamer en platkop schroevendraaier gedaan op een oud shirt.
Dit lager wil er niet uit. is dit het '''big-end'' lager?
En hoe krijg ik die dan los?
Dit stuk van de koppeling lijkt muurvast te zitten hoort dat? of kan ie los?
En zo ja, hoe? de krukasstang heeft trouwens heel erg veel zijwaartse speling.
Mijn bevindingen van vorige keer, dat de zuiger nog goed was waren helemaal fout! Het blijkt dat op de rand van de zuiger bij de kop bijna helemaal spiegelglad is. :roll:
Mahle zuiger type B, Ik bestel gelijk een nieuwe van type B
Heb het omdat ik geen kleine zuigerpendrukker had, het met een hamer en platkop schroevendraaier gedaan op een oud shirt.
Dit lager wil er niet uit. is dit het '''big-end'' lager?
En hoe krijg ik die dan los?
Dit stuk van de koppeling lijkt muurvast te zitten hoort dat? of kan ie los?
En zo ja, hoe? de krukasstang heeft trouwens heel erg veel zijwaartse speling.
Mijn bevindingen van vorige keer, dat de zuiger nog goed was waren helemaal fout! Het blijkt dat op de rand van de zuiger bij de kop bijna helemaal spiegelglad is. :roll:
Mahle zuiger type B, Ik bestel gelijk een nieuwe van type B
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
-
- site mod
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 22-12-2014 00:33
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Kaleidoscoop en 3 gasten