blokje 099
blokje 099
Bij demonteren van het blokje bleek dat het krukas gedeelte helemaal droog was dus geen smering had is dit normaal bij een spartamet ?
Waar kan ik een tekening vinden van een 099 blokje ?
Dit is het eerste spartamet blokje wat ik wil reviseren het liep wel had vele bijgeluiden wat niet goed klonk
Waar kan ik een tekening vinden van een 099 blokje ?
Dit is het eerste spartamet blokje wat ik wil reviseren het liep wel had vele bijgeluiden wat niet goed klonk
Re: blokje 099
In een Sachs 301 blokje word de krukas/koppeling gesmeerd door het benzine mengsel zelf dus dat is normaal.
Een Sachs 301-099 is de allereerste uitvoering van een Spartamet blokje en heeft nog een 3 traps overbrenging die tandwielen janken vergelijkbaar als het gejank van een rijdende graafmachine.
Zolang de lagers en loopvlakken goed zijn is dat gejank geen probleem.
De vorige fotoserver (tinypic) die alleen gebruikt kon worden op het forum (forumsoftware) was gestopt en zowat alle foto's waren van het forum verdwenen.
Het is een hoop werk om onderwerp voor onderwerp weer in orde te maken en de foto's weer terug te plaatsen.
Gelukkig heb ik veel foto's van het forum op een externe harde schijf opgeslagen.
Heb er even een paar hier ingevoegd heb je even een idee.
Een Sachs 301-099 is de allereerste uitvoering van een Spartamet blokje en heeft nog een 3 traps overbrenging die tandwielen janken vergelijkbaar als het gejank van een rijdende graafmachine.
Zolang de lagers en loopvlakken goed zijn is dat gejank geen probleem.
De vorige fotoserver (tinypic) die alleen gebruikt kon worden op het forum (forumsoftware) was gestopt en zowat alle foto's waren van het forum verdwenen.
Het is een hoop werk om onderwerp voor onderwerp weer in orde te maken en de foto's weer terug te plaatsen.
Gelukkig heb ik veel foto's van het forum op een externe harde schijf opgeslagen.
Heb er even een paar hier ingevoegd heb je even een idee.
- Spartapappa
- Spartametoloog
Als we jou toch niet hadden Vrot !
zijn carburateurs verwisselbaar op verschillende type motorblokjes ?
- Spartapappa
- Spartametoloog
Kort maar krachtig, JA !
welke blokjes hebben geen 3 traps overbrenging