Voorstellen

Voorstellen nieuwe leden
Frotkees van os
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-03-2022 01:57

Voorstellen

Bericht door Frotkees van os »

Hallo allemaal...

Ik ben Rick van os, kom uit Noord-Brabant. Ben 17 jaar oud hobby graag aan alles wat wielen heeft en een 2takt motortje😉heb een paar jaar geleden een paar metjes gehad...en tijdje geleden een paar blokjes en spul gekocht....en nu begonnen met het opvoeren van een paar blokjes op verschillende manieren.heb er nu 3 uit elkaar die ik aan het aanpassen ben zoals:1 met een minibike cilinder,1 met groter membraam inlaat en Tomos carburateur en een met een losse kop om de squish aan te passen..zal alleen even moeten kijke hoe ik een afbeelding kan toevoegen.

Met vriendelijke groet vanuit brabant
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Voorstellen

Bericht door Spartapappa »

Welkom hier op het forum !
Mijn eerste tip = probeer eerst eens een standaard blokje goed aan de loop te krijgen of te reviseren.
Als je de materie goed onder de knie hebt kun je altijd verder kijken naar eventuele kilometer pakkers.
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 509
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Re: Voorstellen

Bericht door Zwaantje »

Welkom op het forum!!
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Frotkees van os
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-03-2022 01:57

Re: Voorstellen

Bericht door Frotkees van os »

Spartapapa...ik heb al enige ervaring met het reviseren van een 2takt aangezien ik in een scooter zaak heb gewerkt dus ook al heel wat blokken heb gereviseerd..maar bedankt voor de tip..ik wil eigenlijk foto's plaatsen maar krijg niet gevonden hoe dat moet.. iemand die kan helpen?
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Voorstellen

Bericht door Spartapappa »

Ok� die kennis had ik nog niet.
Maar vergis je niet, een Spartamet kan het je best moeilijk maken.
Ik heb laatst een offici�le vrachtwagen monteur moeten helpen die er niet uitkwam.
Frotkees van os
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-03-2022 01:57

Re: Voorstellen

Bericht door Frotkees van os »

Ik weet het maar zolang je goed voor het blok je zorgt en hij overal afsluit zijn er geen problemen...het grootste probleem is vaak de carburateur die snel verstopt raakt of iets van Af breekt vandaar dat er een Tomos carburateur op komt
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3284
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Re: Voorstellen

Bericht door Vrotkees »

welkom mede vrotter,

Vegis je niet erin dat de 30cc 301 Sachs blokjes bedriegelijk simpel zijn.
Onderdelen hebben vaak een dubbele functie en ze hebben weinig reserve om fouten op te vangen als bij andere blokjes.

De allerbeste in de 2takt race wereld hebben zich verbeten aan het 301 blokje.
Het is echt een blokje waar je niet 100 maar 200% je verstand bij moet gebruiken.

Vergeet niet dat het 301 blokje eigenlijk een wegwerpblokje was dat maar 7 jaar of 10.000 km de vuilnisbak in moest.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Frotkees van os
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-03-2022 01:57

Re: Voorstellen

Bericht door Frotkees van os »

Vrotkees schreef: 15-03-2022 11:37 De allerbeste in de 2takt race wereld hebben zich verbeten aan het 301 blokje.
Het is echt een blokje waar je niet 100 maar 200% je verstand bij moet gebruiken.
achja we gaan het gewoon proberen anders komen we er nooit achter :D :P
Frotkees van os
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-03-2022 01:57

Re: Voorstellen

Bericht door Frotkees van os »

ik denk dat ik het foto uploaden snap...nadruk denkt :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Spartapappa
Spartametoloog
Berichten: 1112
Lid geworden op: 23-08-2019 22:49

Re: Voorstellen

Bericht door Spartapappa »

Je gaat ervoor zie ik🤣👍
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast