ja precies, nou nee dat is mijn bedoeling er niet van .
en over de site hier. kijk ik heb dan bij toeval een metje gekregen en ben dan nog nieuwschierig hoe zo iets is. ( iets met een benzine motor trekt me )
goed dan kan ik alles op eigen houtje open maken en dat komt vast goed. maar je komt op een punt dat je maten nodig heb ( en bedoel ik niet biermaten int wekend ) maat gegevens.
en die heb je niet. althans niet zo gelijk bij de hand.
gelukkig hebben we internet, en daar kan je het een en ander vinden. en zo kwam ik elke keer uit op jullie site. en in de avonden die ik niks te doen had. gewoon met een bak koffie is wat belangrijke dingen gelezen. ( tussen hoe en waarom en alle antw die daarna kwamen ) en daar leer je van.
dan is mijn leeftijd / verstand gekomen , en kan je beter vragen en hopen op een antw. en gelukkig.
maar heb er geen haast me hoor, dit kwam zo aanwaaien en kan zomaar wezen dat het pas over een halfjr op straat staat met kenteken.
nee verklooien , ja prima maar dan moet je alle schade of schande wel voor lief nemen. en je zooi ook weg gooien en weg geven. maar kan daar geen dik geld meer voor vragen.. ( tenminste dat vind ik )
heb hier wel eens wat blokken gedaan, en dan vraag ik er meestal bij moet het een A blok worden of kan het een B blok zijn.
kijk het persoon aan. wat weegt iemand, en wat is het beste voor u... en dan zijn tandwiel en koppeling,s platen wel een optie. en krukas das meestal nieuw.
heb ook liefhebbers van origineel. ( wat ik wel kan begrijpen ) maar soms is er geen andere optie om tandwiel asjes en tandwielen te vervangen.
en als je ene B blok wil zakken de prijzen ook, maar heeft allemaal wat meer ruimte. ( wel nieuwe krukas en lagers keerringen ) maar gewoon een goed lopend blok. de oudere onder ons vinden en rondje rijden ( met gepaste snelheid ) leuker dan toen we nog jong waren. ALLE WEGEN VOLGAS )
die tijden heb ik ook gehad. kosten enorm veel geld om het draaiende te houden ook toen was ik al redelijk secuur er op .
maar dus het verhaal ff en lagertje vervangen.. 150 eu. ja kan niet joh.. is te gek. en het werkt van 2 kanten op hee ( helaas niet altijd ) maar vandaag doe je wat, en over ene half jr krijg je weer eens wat terug van die persoon. ook vragen aan iemand of die nog een onderdeel heb liggen en komen er ook normale prijzen uit. dat maakt het leuk.
maar doe dit nu al wat jaren en moet ook zeggen dat er zijn die binnen komen lopen.. aftikken en die je nooit meer zie. dus al die mooie vriendschap heeft ook z,n schijn heb ik wel gemerkt. dus pas ik ook een beetje mee op.
nee kan beter hier ff vragen en inlezen dan kom ik verder dan zo nu op eigen hotuje verder klooien. ik weet niet wat de eigenschappen zijn van de spartamet. en mijn gevoel wil wel goed heb al gouw door hoe zo iets te moeten behandelen maar je kan er met een klots passing geen super strak supersonisch blok van maken.
ow en waar ik ook veel liefde voor heb is NEDERLANDS vind ik geweldig.( bedoel ik niet de politiek
) maar de fiets en bromfiets en hoe het toen gemaakt is en was.
de ouwe brommertjes van voor onze tijden zeg maar. de heren en dames bromfietsen , model frame en hoe ze toen al geweldig bezig was.
ik kan bij zo,n bromfiets zo en tijd blijven staan kijken en op de knieen, om zo eens te kijken hoe zo,n frame in elkaar zit en hoe simpel het toen gemaakt was het heeft geen hytech nodig om een normale brommer te zijn. jaren 60 spreken dan voor zig !
en al snel kom je dan tot ene praatje met de eigenaar. en dan komen de verhalen. en das mooi !
joh en nu heb ik weer veel te veel getypt. hahahah zal er de volgende keer een korte doen
gr