Sparta houd er mee op

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

NiekOlthuus schreef:Maar hij moet dus op 0,4mm afstand van de spoel, heeft er iemand een alternatief voor voelermaatjes??
Dus je hebt zomaar wat gedaan!?
Je hoort nu eigenlijk te bukken om dan een flinke... tr@*$ tegen je *&%#@ te krijgen... Zo moet je niet met je spullen omgaan, zou er bijna spijt van krijgen dat ik je adviezen geef... Grr :evil:

Maar goed, hoop dat je er van leert:
Als je een GOEDE schuifmaat hebt, zoek dan een stuk verpakking van die dikte, ik had iets van de Mediamarkt was 0,4 was.

Denk wel dat je de oorzaak daar moet zoeken dan, hoop dat je spoel nog te gebruiken is.. Beetje verbrand plastiek kan nog wel, kijk maar of ie nog vonkt met de afstand op 0,4mm.
NiekOlthuus

Bericht door NiekOlthuus »

Ik schaam me kapot, en het lek is idd boven! Het vliegwiel is ietsjes kleiner geworden, en we hebben een beetje verbrand plastic, maar ik denk dat het nog wel moet werken! Ik ga zo snel mogelijk op zoek naar iets van 0,4mm, en mijn excuses voor de spartamet fanaten. :oops:
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

bij een automateriale zaak kun je voor onder de 4 euro een set voelermaten kopen, daar zit ook de 0,4mm bij

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
NiekOlthuus

Een aldi folder werkt ook prima, bedankt mensen hij loopt weer als vanouds!:D

Ben toch een beetje trots op mezelf, me eerste blok gereviseerd. 8)
NiekOlthuus

Maar hij moet dus echt exact op 0,4mm??

Want hij loopt nu wel zoals eerst, maar ik lees hier op het forum dat het dus exact 0,4 moet zijn. Dus toch maar ff van die plaatjes aanschaffen?
Robert

Bericht door Robert »

NiekOlthuus schreef:Maar hij moet dus echt exact op 0,4mm??

Want hij loopt nu wel zoals eerst, maar ik lees hier op het forum dat het dus exact 0,4 moet zijn. Dus toch maar ff van die plaatjes aanschaffen?
Als die goed loopt loopt die goed,ik heb ze vorige week ook gecontroeleerd stonden op 0.45 terug gezet naar 0,4 merk niks geen verschil,ik weet zeker dat deze zo vanaf de fabriek hebben gestaan toen ik hem kreeg had hij maximaal 300km gelopen en de historie is mij helemaal bekend is n.l van mijn bejaarde buurman geweest :lol: :lol: :lol: :lol:
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

Robert heeft gelijk, zo heb ik er ook al wat gezien, en die lopen gewoon goed.
Bij mij staat er ook eentje op 0,45 want die heeft wat lagerspeling :oops:

Maar zelf zou ik zeker niet boven de 0,50 gaan, anders heb je toch kans dat je problemen met de vonkedoos krijgt.

In principe zou ik zo ideaal mogelijk, dus de opgegeven 0,40 aanhouden.
Ze hebben die waarde niet voor niks daarop gezet.

En minder dan 0,40 doe ik ook niet meer sinds ik ook een stinkende spoel had...
NiekOlthuus

Oke, nou hij loopt goed! En als ik hem begin te ruiken zou ik hem wel gelijk helemaal goed afstellen. Maar hij loopt nu weer helemaal als vanouds.

Iedereen bedankt!;)
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

Als hij wat verder dan de 0,4mm ligt dan zou in principe de vonk zwakker kunnen worden, dit omdat de magneten dan niet zo'n grote kracht meer uitoefenen, maar ik heb nooit na kunnen gaan bij hoe ver het 'mis' gaat.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
Plaats reactie